Voltak már a világ harmadik legnagyobb kapacitásával rendelkező ultrahanggél-gyártója, a koronavírus időszakában pedig a meghatszorozták a forgalmukat. A magyar Ultragel világszerte fontos vállalat, a tulajdonosok mégis eladnák a céget.
A cégről G7 írt hosszú portrét, ebből szemléztünk.
Az Ultragel alapötlete 24 éves korában pattant ki Komáromy Balázs fejéből, mikor apja és nagybátyja orvostechnikai eszközöek forgalmazó cégében dolgozott. Ekkor döntötte el, gyártani szeretne. Választása az ultrahang készülékekhez szükséges gél lett, amit a család akkor még külföldről szállított be.
A pár ezres tömegtermék nélkül a milliós gépek sem működnek, így kereslet van rá bőven.
Az Ultragel Hungary 1996-os cégalapításakor Komáromy nagyapja adta a kezdőtőkét, és a cég a világ egyik legjelentősebb ultrahang gél előállítójává vált, ma már több mint ötven országba exportálnak.
Az elejétől a nemzetközi piac volt a cél
Az ultahang gél hiánycikk a piacon, nem csak itthon, globálisan is. Az 1997-re, egy vegyész segítségével kifejlesztett saját gélt eleve a külföldi piacra szánták, első ügyfelük is egy olasz cég volt.
A gyártás először Budafokon zajlott, majd Csepelen. Tíz évvel az indulás után Komáromy egy baráti ötlet alapján Kambodzsában kezdett el gyártani négy éven át; jelenleg egy egyiptomi gélgyártó is az az Ultragel technológiája alapján működik, és egy iráni gyártóval is tárgyalnak már.
A kambodzsai gyártás befejezésekor, 2010 környékén az Ultragel a világ harmadik legnagyobb kapacitásával rendelkező ultrahanggél-gyártója volt, naponta 15-18 tonna gélt készítettek el.
A tulajdonos szívesen hátradőlne
A mennyiség 12-15 tonnára csökkent, viszont már magasabb árréssel dolgoznak és a portfólió is bővült. Egyik termékük a kézfertőtlenítő, amiből alaposan profitáltak a koronavírus ideje alatt.
A korábbi napi 15 darabos rendelésből csúcsidőszakban 6 ezer darab lett, ami négyszázszoros növekedést jelent.
A roham már csökken, mivel sok konkurens megjelent, de külföldről még mindig kapnak megrendeléseket.
Komáromy Balázs mégis eladná a tavaly több mint 800 milliós árbevételt produkáló cégét, mert „eljutott arra a pontra, hogy szívesen hátradőlne”. Visszautasíthatatlan ajánlatot még nem kapott, de már nagyon várja.
Az Ultragel teljes sztorija itt olvasható.
Fotó: Kelly Sikkema / Unsplash