A brit Huffington Post-ot tulajdonló Verizon Media kisebbségi részvényes lesz a Buzzfeedben, erőiket egyesítve nagyobb esélyük van a hirdetői figyelem megszerzésére.
A hírről a BBC számolt be. A két cég a hirdetési felületeinek erejét és a tartalmait is egyesíti, az árat és a deal részleteit azonban nem hozták nyilvánosságra. Az egyesített vállalatot a buzzfeedes Jonah Peretti fogja vezetni, aki a HuffPost, vagy ahogy régen ismerték Huffington Post indításában is részt vett 2005-ben, majd egy évre rá elindította a Buzzfeedet.
A Huffpost George W. Bush kormánya idején biztosított felületet a liberális nézeteknek,
független bloggerjei gyártották a tartalmat, akik közül sokan ingyen dolgoztak – áll a BBC hírében.
A Buzzfeed könnyed kvízekkel és listákkal, kifejezetten a fiatalok körében lett népszerű, de saját híroldalt is indított.
A koronavírus-járvány az online médiát sem kímélte, idén tavasszal mindkét cégnél leépítések és bércsökkentések voltak a brit és ausztrál irodáikban. A hirdetőket nehéz volt meggyőzni, hogy a Facebookhoz és Google-höz képest kicsinek mondható oldalakra is szánjon hirdetéseket. Pedig a hasonló híroldalak üzleti modellje épp erre épült: virális videókat és cikkeket gyártani a tartalomra éhes fiataloknak, és remélve, hogy az olvasottságot látva elég vonzó lesz a hirdetőknek is a felülete. Ez azonban nem volt ilyen egyszerű a gyakorlatban. Ez a deal is azt mutatja, hogy a hirdetések és a felhasználói figyelem legnagyobb részét felszippantó techóriások árnyékában
a kisebb médiacégek csak erőiket egyesítve tudnak pénzügyileg fenntarthatóak maradni – írja a BBC.
A Huffpost megmarad saját márkaként a Buzzfeed márkái között, mint a Tasty gasztrooldal vagy a Buzzfeed News híroldal.
fotó: rawpixel // Unsplash