Majka rendszerkritikus klipje lassan tízmilliós nézettségnél jár a YouTube-on. Vajon mennyi csurran-cseppen belőle az egyik legértékesebb magyar celebnek?
Mi történt? Az érdeklődés lankadatlan. Majka új számát, a Csurran, cseppent a 16 év feletti magyar népesség kétharmada (66 százaléka) hallotta a január 17-i megjelenést követő héten, írja az Europion reprezentatív kutatása.
- Ez a Központi Statisztikai Hivatal 2024-es továbbszámított népességi adatai szerint majdnem 5,35 millió magyart jelenthet.
- A számot ismerők több mint fele (55 százaléka) többször is meghallgatta a számot.
Miért fontos ez? A kutatás eggyel továbbmegy, az ismertségen túl a dal megítélését, sőt némi közéleti relevanciát is felmér (kormánypárti, Tisza-párti vagy egyéb ellenzéki preferenciákra bontva is). Például:
- korcsoportokra bontva hatvan felett a legmagasabb a dal ismertsége (73 százalék), bár az előadóra nézve már nagyobb arányban fogalmaztak meg kritikus véleményeket (32 százalék);
- még a kormánypártiak táborában is többen vannak a számról pozitív (45 százalék), mintsem negatív véleménnyel (39 százalék) – még ha Majkáról alkotott véleményük sokkal szkeptikusabb vagy negatívabb is (43 százalék);
- pozitív fogadtatás ide vagy oda, a magyarok nem tartják jó ötletnek, ha celebek, előadóművészek politizálnak (65 százalék), Majkától pedig csak 35 százalék várna el határozottabb politikai állásfoglalást;
- bárhogy is legyen, a teljes népességre nézve 28 százalék gondolja azt, hogy Majka produkciója képes lesz sokak véleményét, választását befolyásolni a következő parlamenti választásokon.
Mit jelent ez a gyakorlatban? A dalhoz készített klip még 9 nappal a megjelenés után is a magyar YouTube legfelkapottabb videója, hétfő reggel 8,9 milló megtekintésnél járt. Volt nap, hogy világszinten is a 18. legnézettebb videó volt a platformon 24 órás sávban. A klip jó eséllyel az első néhány napban is már milliós YouTube-bevételt hozhatott, írta nemrég a G7. A Spotifyon csak pár nappal később jött ki a dal, de természetesen vezeti itthon a legtöbbet hallgatott dalok napi listáját.
Kontextus. Kolosi Péter, az RTL Magyarország tartalomért felelős vezérigazgató-helyettese egy friss indexes interjúban Majkára is kitért. Elmondása szerint említette nekik az előadó, hogy készül új klipje, de nem beszéltek annak tartalmáról, mondván,
„Majka pontosan tudja, hogy nem szólunk bele az előadói tevékenységébe, ahogy más műsorvezetőnkébe sem”.
Kolosi szerint „nem is kérdés”, hogy Majka a jövőben is az X-Faktorban marad, ahová tavaly sokéves keringő után ült csak be.
Hogyan tovább? A rendszerkritikus klip nagy port kavart a nyilvánosságban, most épp egy, az arcával és bindzsisztános dizájnnal megálmodott sütemény okozott Majka részéről megrökönyödést. Még a Partizán politikai háttérműsorában, a Vétóban is téma volt a múlt héten, hogy Majka dala mit jelez a Fidesz aktuális politikai erejével kapcsolatban. Az előadó március 7-én és 8-án tart dupla koncertet a Budapest Arénában.
Celeblista. Majka a Forbes tavalyi celeblistáján a harmadik legértékesebb szereplő volt, Sebestyén Balázs két év után visszaelőzte őt – kettejüket pedig Azahriah körözte le.