Creator TV néven indítja el a Post For Rent az első hazai, kizárólag influenszerek által készített tartalmakat közvetítő YouTube tévécsatornát. A cél nem kisebb, minthogy egy olyan korszakalkotó médiavállalatot hozzanak létre, ahol díjnyertes producerek, rendezők és művészeti vezetők dolgoznak együtt az ország legnagyobb kizárólagos talent portfóliójához tartozó véleményvezérekkel és közösen hozzanak létre olyan inspiráló, mindig friss tartalmakat, amelyek kiszolgálják a szórakozásra vágyó Y és Z generációs nézők igényeit.
A leendő nézők már ott is vannak a YouTube-on és a social média felületeken: a Creator TV-ben közreműködő véleményvezérek saját közösségi média felületeiken keresztül aggregált elérésükkel a célcsoport több, mint 80%-át már most is lefedik; az újonnan induló csatorna az ő követőik számára kínál majd folyton frissülő, inspiráló tartalmakat, melyeket ráadásul megszokott kedvenc felületeiken láthatnak.
Az új csatorna mögött álló Post For Rent az elmúlt öt év következetes építkezésének köszönhetően Európa egyik legfejlettebb Influencer Marketing cégcsoportjává nőtte ki magát és felkerült az amerikai tőzsdén jegyzett iparági elemzőcégek listájára is. A Creator TV indításával az a céljuk, hogy létrejöjjön egy olyan önálló, a magyarországi talent csapatukra szabott produkciós ház, amely felületet ad saját gyártású tartalmak terjesztésére úgy, hogy közben egy egyedülállóan szabad kreatív teret biztosít a magyarországi ügynükség csapatába tartozó véleményvezéreknek.
A Talent house-hoz tartozó influenszerek részéről rengeteg egyedi produkciós ötlet érkezik, amelyek egyesével is nagyon erősek, de egy ernyőmárka, ebben az esetben a ‘tévécsatorna’ egy olyan médiafelületet kínál, amely minden más médiumnál hatékonyabb mind elérés, mind pedig nézettség tekintetében, miközben a szponzor és potenciális hirdetők számára teljesen transzparensek a nézettségi adatok és az audience demográfiája.
“Öt éve dolgozunk együtt influenszerekkel több országban és első kézből tapasztaltuk, hogy évről évre exponenciálisan nő az általuk gyártott tartalmak impactjének ereje. Egyre nagyobb a komplexebb, kidolgozottabb tartalmak relevenciája, és ennek eredményeképpen az igény is ezek gyártására. A Creator TV-vel egy új, egyedülálló platformot szeretnénk biztosítani az ilyen együttműködések kibontakozására, olyan formátumokkal, amik könnyen fogyaszthatóak és élvezhetőek a nézők számára.” – mutatta be Csiszár Gergő, a Post For Rent alapítója az alapötletet. – “Szeretnénk megmutatni, hogy van életképes, sőt szerintünk sikerre ítélt alternatívája a hagyományos kereskedelmi televíziózásnak azzal, hogy létrehozunk egy hasonló színvonalon működő és közben pontosan mérhető médiaterméket.”
Az online televíziócsatorna a megszokott reklámszpotokon és termékelhelyezéseken túl a hirdetők számára is progresszív lehetőségeket kínál, a műsorszponzorációtól kezdve az egyes szereplők szponzorációján át akár az adott márkára írt szkriptekig. Mindezt úgy, hogy az adott műsor témájának és a benne szereplő influencereknek köszönhetően a lehető legpontosabban megcélozható a releváns közönség.
A hagyományos televíziós csatornák évről-évre egyre nehezebben tudnak lépést tartani a fiatalabb, 14 és 35 év közötti közönség változó tartalomfogyasztási szokásaival, akik a megszokott kereteken túl egyre jobban igénylik a közvetlenséget, az interaktivitást és azt, hogy bárhol, bármikor elérhessék kedvenc tartalmaikat. A YouTube-on induló Creator TV épp ezeket az igényeket szolgálja ki eredeti, könnyen fogyasztható tartalmak és témák széles palettájával. A modell némileg a Netflix stratégiájához hasonlít, amennyiben a Creator TV-nek mindig lesznek saját gyártású műsorai, de a legnagyobb hangsúlyt az influencerek saját formáció és produkciós ötleteinek megvalósítása kapja, ez magába foglalja a gyártás és promóció szervezését, valamint mindezek finanszírozását és értékesítését is.
A tévézés újfajta megközelítése persze nemcsak a nézőknek és a hirdetőknek kínál új lehetőségeket, hanem maguknak a tartalmak készítőinek is. A TR!Ó Podcast szereplői közül Abosi Barni a szakmai fejlődés lehetőségeit emelte ki, Henry Kettner pedig azt, hogy így új, szélesebb közönséghez juthatnak el a műsoraik, a hármas harmadik tagja, Török Ábel pedig arra is számít, hogy a még professzionálisabb műsorkészítés a tartalomgyártók megítélésére is hatással lesz, amellett persze, hogy még vonzóbbá válnak a hirdető cégek számára.
Nagy Beni youtuber elmondta, hogy Creator TV indulásával végre lehetősége nyílik több olyan nagyszabású projektötletének megvalósítására, amelyeknek eddig technikai, stratégiai és anyagai korlátai voltak, a szintén a Talent house csapatához tartozó Kempf Zozó pedig legjobban a más tartalomgyártókkal való együttműködést várja.
A 2021. áprilisában induló Creator TV első adásai között lesz a hazai YouTube sztárjainak életét bemutató BRODAPEST legújabb évada és itt folytatódnak a TR!Ó podcast adásai is. Ezek mellett indulnak vadonatúj, saját fejlesztésű programok is. A továbbiakban a csatorna a legváltozatosabb tematika mentén tervez: gasztro, egészség, életmód műsorok, vetélkedők, talk show-k és scripted reality-k garantálják, hogy minden néző megtalálja az őt érdeklő programot.
“Célunk, hogy év végén napi szinten kerüljenek ki újabb és újabb tartalmak a csatornára és a nézők ne csak egy-egy kedvencük miatt kattintsanak az oldalra, hanem mert az újdonságokra kíváncsiak és általánosságban a Creator TV nyújtotta élmény miatt térjenek vissza bármilyen jellegű tartalmat fogyasztani. Következő lépésként a saját műsorgyártás mellett egy olyan platformmá szeretnénk fejleszteni a Creator TV-t, ahová gyártási ötletekkel érkezhetnek a tartalomgyártók, amelyeknek mi a megvalósításában működünk közre, azzal hogy szponzorokat, infrastruktúrát, gyártást és a médiafelületet biztosítjuk hozzá.”- mutatta be Varga-Szilágyi Zsolt COO a Creator TV távlati céljait.