Egy hatékony, jól automatizálható CRM-rendszer nélkül már egyetlen cég sem működhet jól. A stratégia hiánya azonban nem optimális megoldásokhoz vezethet, a Salesforce globálisan piacvezető rendszere viszont tökéletes skálázhatóságot és rugalmasságot biztosít, ami a cégek és az ő ügyfeleik igényeit is folyamatosan ki tudja szolgálni.
A világon végigsöprő járvány első sokkja után hamar megjelentek az első olyan írások, melyek azt latolgatták, mennyire fogja átalakítani magán- és üzleti életünket a kialakult helyzet. Bükkösy Ádám, a Salesforce regionális értékesítési igazgatója szerint mostanra a változás mértéke már nem kérdés. „Korábban is volt egy digitális transzformációs trend, de ez most már nem egy lehetőség vagy választás, ha akarjuk, ha nem, ez van.” A cég felmérése szerint ügyfeleik 69 százaléka gondolja úgy, hogy gyökeresen megváltozott az, ahogy dolgozunk és ahogy az ügyfeleket kezeljük. De ugyanígy megváltoztak a vásárlási szokások, ezzel együtt az értékesítés, a marketing eszközei és csatornái is. „Mások az elvárások ügyfélszolgálat tekintetében is, egy vásárló elvárja, hogy valós időben kommunikáljanak vele, tudják, hogy ő kicsoda, mit vásárolt korábban, akár vissza is tudja küldeni azt a terméket, az új ajánlatokról pedig személyre szabott módon értesüljön” – mond egy jellemző példát Bükkösy Ádám.
KÉPBEN LENNI – 360 FOKBAN
Ezeket az igényeket pedig elavult, átgondolatlanul fejlesztett rendszerek nem tudják kiszolgálni. Az 1999-ben alapított, kezdetektől felhő alapú CRM-megoldásokat kínáló, ma már ezen a területen mind bevételben, mind funkcionalitásban világszinten piacvezető Salesforce rendszerének bevezetésével viszont bármilyen vállalat szinte azonnal megfelelhet ezeknek a kihívásoknak. „Az első lépés az kell legyen, hogy mindent tudjunk az ügyfélről, sok helyen a különböző szoftveres megoldások miatt úgynevezett adatsilók alakulnak ki, amelyek között nincs átjárás – magyarázza az értékesítési igazgató. – A Salesforce rendszerének alapját a 360 fokos, egységes ügyfélkép jelenti, tehát az ügyfelekről minden adat egy egységes adatbázisba kerül. Erre aztán igény szerint lehet ráépíteni bármilyen üzleti folyamatokat, legyen szó értékesítésautomatizálástól kezdve az ügyfélszolgálat-automatizáláson át a marketingautomatizálásig.”
Itt jönnek a képbe a Salesforce további előnyei. A világszerte 83 országban, több mint 200 ezer ügyfél által használt rendszerben számos „dobozos” megoldás létezik, amelyeket az ügyfelek igényei szerint folyamatosan fejlesztenek. Ezek szinte azonnal alkalmazhatóak is, és azonnal hatékonyabbá tudják tenni egy cég működését, de a rendszerben programozói tudás nélkül is létrehozható bármilyen üzleti folyamat. Mivel előfizetéses alapú, bármilyen részegységenként külön is használható, és később bővíthető rendszerről van szó, a Salesforce szoftvermegoldásai együtt tudnak nőni a céggel és a változó igényekkel.
MÉRHETŐ EREDMÉNYEK
„Azt kell megérteni, hogy a digitális transzformáció nem egy projekt, hanem egy soha véget nem érő folyamat. Sajnos a hazai cégeknél sok esetben nem is a pénz, hanem a stratégia hiányzik – fejti ki Bükkösy Ádám. – Sok ügyfél úgy jön át hozzánk, hogy egy-két éve bevezettek valamilyen területen valamit, de az már nem elég, kinőtték, nem úgy működik, ahogy kéne. Kétszer bevezetni egy új rendszert, az senkinek nem jó. Egységes architektúra és egységes CRM-stratégia kialakítása szükséges, mi ezt kínáljuk az ügyfeleinknek, és ezzel lesz a Salesforce egy valóban »jövőálló« megoldás.”
Nem csoda tehát, ha a Salesforce az elmúlt évek 25–30 százalékos növekedésével a leggyorsabban fejlődő top 10-es vállalati szoftvermegoldásokat szállító cég lett, ugyanis ügyfelei is gyors, mérhető növekedést érhetnek el a legfontosabb mutatókban. „Ami egy saját rendszer fejlesztésével évekbe telne, az velünk néhány hét alatt bevezethető, megtanulható. Egyre bővülő magyarországi értékesítői és partneri hálózatunk tagjai a stratégia kialakításától kezdve az implementáláson át a betanításig és a támogatásig mindenben segítenek – mondja el Bükkösy Ádám a várható előnyökről. – A legklasszikusabb esetben, az értékesítésautomatizálásnál szinte azonnal meg fog növekedni az érdeklődők száma, ezeket gyorsabban és hatékonyabban fogja kiszolgálni a cég, ez pedig szinte biztosan több megkötött üzletben fog a végén realizálódni – nem véletlen, hogy ügyfeleink 93 százaléka megújítja előfizetését minden évben.”