A vezetői magatartás gyakran együtt jár a szigorú és határozott főnöki attitűddel. Azonban nem árt, ha néha lazítunk a merevségen és megmutatjuk esendőbb oldalunkat is. Ez csapatunk és a márka számára is előnyökkel járhat.
Vezetőnek lenni nem egyszerű feladat, különösen ebben a mai, kihívásokkal teli világban. Legyél bölcsebb, érzékenyebb vezető, aki meghallgatja csapatát, mert így kollektívan tudtok még jobban fejlődni.
Döntéseinknél jól jön az alapos átgondolás. Vezetőként mi befolyásoljuk leginkább a csapatunk sikerét. Ennek három alapvető eleme a célok meghatározása, a csapat motivációinak fenntartása és a kihívások megfelelő kezelése is.
A jó vezető bátor és tudja, hogyan kell megfelelően kezelni a csapattal kapcsolatos problémákat és döntéseket. Azonban fontos, hogy ne essünk át a ló másik oldalára.
Ne engedd, hogy a túlzott kötelességtudat bekebelezzen.
Úgy oldd meg a problémákat, hogy abban meglásd a fejlődési lehetőséget is. Ehhez elengedhetetlen, hogy elengedd a főnök titulust és mutasd meg magadból az esendőséget is. Az amerikai Forbes összeszedte, hogy az tökéletlenséget hogyan tudod három módon úgy felhasználni, hogy azoknak a vezetői döntésekben is előnyei legyenek.
1. Légy őszinte!
Mind a magánéletben, mind pedig a munkánkban vannak olyan periódusok, amikor kudarcokat élünk át. Ezeket ugyan negatív élményként éljük meg, de ne engedd, hogy teljesen elvonják a figyelmet a fő céloktól. Beszéld át csapatoddal a hibáidat és rossz döntéseidet, különösen akkor, ha a tanulságokat is levontad. Ezzel fontos lépést teszel azért, hogy még jobb vezetővé válhass.
2. Kérj segítséget!
Sokan furcsán tekintenek azokra a vezetőkre, akik segítséget mernek kérni másoktól. Pedig az igazi csapatmunka alapvető feltétele, ha a kollégák (beleértve a vezetést is) együtt oldják meg kihívásokat. Vedd észre, hogy van különbség a magabiztosság és a túltolt főnökösködés között. Beszélj a csapatoddal tisztelettel és ha szükséged van rá, merj tőlük segítséget kérni.
3. Hallgass meg másokat!
Vezetőként a legtöbbször neked kell kiosztani a feladatokat és kiosztani a munkát. Sokkal jobb eredményeket érsz el akkor, ha előtte beszélsz csapatoddal és átlátod, ki miben gyengébb vagy éppen erősebb. Az odafigyeléssel csapatod tiszteletés is elnyered és ezáltal még inkább motiválod őket az effektív munkára.
fotó: Amy Hirschi // Unsplash