Van, aki könnyen fogadja és van, akinek a legnagyobb félelme. Amennyire lehet destruktív, megfelelő hozzáállással annyit profitálhatunk is belőle. Caroline Castrillon, a Forbes.com külsős szerzője összeszedett öt tippet, hogy jobban menjen a munkahelyen ért kritika kezelése.
1. Legyél nyitott!
Ahhoz, hogy megfelelően tudd kezelni a kritikát, az első lépés, hogy nyitottan és figyelmesen meghallgasd, és ne csak a támadást lásd benne. Lehet, hogy valaki nem a legtapintatosabban közölte a negatív visszajelzését a munkáddal kapcsolatban, de attól az még lehetett őszinte és hasznos visszajelzés, amiből hosszútávon profitálhatsz.
2. Figyelj a testbeszédedre!
Ilyen, nehezebb beszélgetések során figyelj tudatosan a testbeszédedre! Tartsd a szemkontaktust és ne keresztezd a kezeidet! Az is sokat segíthet, ha figyelsz a légzésedre, ezzel megelőzve a túlfeszülést.
3. Tegyél fel kérdéseket!
Ne feledd, hogy ha kritikát kapsz, az is lehet kétirányú kommunikáció! Tegyél fel minél több kérdést a helyzet tisztázása érdekében és hogy jobban megértsd a másik fél nézőpontját. Például, hogy tudna-e esetleg a kollégád konkrét példát mondani a kritika okára? Mit javasol arra, hogy legközelebb ne kövesd el ugyanezeket a hibákat?
4. Hozd fel később a témát!
Ha a főnököd kritikát fogalmaz meg a munkáddal kapcsolatban, és változtatsz azon, tudasd vele is és kérd ki újra a véleményét! Ez bizonyítja, hogy figyeltél rá és komolyan szeretnél javítani a teljesítményeden.
5. Oszd meg a mással is visszajelzést!
Keresd fel azt a kollégádat, akiben bízol és kérd ki az ő véleményét is. Így más perspektívát is szerezhetsz az üggyel kapcsolatban és segít eldönteni, hogy valóban jogos volt-e a kapott kritika.
Fotó: Christin Hume / Unsplash