Újraindul a világ leghosszabb repülőjárata New York és Szingapúr között, speciális menüvel és szórakoztatóközponttal igyekeznek elviselhetővé tenni a közel 19 órás utat.
Október 11-én indítja újra a világ leghosszabb repülőjáratát New York és Szingapúr között a Singapore Airlines. Az út közel 19 órát, a tervezett menetrend szerint egészen pontosan 18 óra és 45 percet vesz igénybe, és 16 700 kilométeres távolságot küzd le átszállás nélkül egyhuzamban. Ezzel a Qatar Airways 17 óra 50 perces, Doha (Katar) és Auckland (Új-Zéland) közötti utat taszítja le a trónról.
A társaságnak szeptember folyamán szállította le az első hét speciális, ultra-hosszútávra tervezett repülőt az Airbus. Az A350-900 típusú gépek átalakított változatát a New-York-Szingapúr táv mellett a novemberben startoló Los Angeles-Szingapúr viszonylaton is bevetik. A Bloomberg összeszedte, mivel igyekszik a légitársaság az utasoknak elviselhetővé, magának pedig gazdaságossá tenni a járatot.
Airbus A350-900 a világ leghosszabb repülőjáratán. Fotó: Singapore Airlines
Nagyobb tér
Az A350-900 alapkivitelén 253 fő utazhat egyszerre, ezt ezen a járaton lecsökkentették 161 utasra, ezzel jelentősen megnő az egy utasra eső tér. A business osztályon 67 ülés lesz 1-2-1 elrendezésben, amit akár teljesen vízszintbe is hátra lehet hajtani. A prémium osztályon 94-en utazhatnak a gép hátsó felében, 2-4-2 üléskiosztásban, itt is hátradönthető (azért nem teljesen) háttámlákkal és közel egy méteres (96,5 centiméter) lábtérrel.
Teljesen lehajtható ülés a business osztályon.
Menü jetlag ellen
A légitársaság speciális étrenddel készül, amit arra fejlesztettek ki, hogy könnyebben le lehessen küzdeni az időeltolódás miatt kialakuló jetlaget. Ebbe beletartozik a garnélarák, csirke, organikus zöldségek és gyümölcsök, de lehet rendelni homárt is járat séfjeitől.
Speciális menüt állítottak össze a jetlag ellen.
Szórakoztatóközpont
Filmek és tévésorozatok terén összesen 1 200 órányi kínálattal készülnek, ami minden osztályon elérhető lesz az utasoknak. Aki nem bírja ki internet nélkül azt a 19 órát, azoknak elérhető Wifi-hálózat is. Igaz, felárért: a business classon a jegyhez jár 30 megabájt, további 20 megabájtot, ami egy órányi facebookozásra elég, 6 dollárért lehet venni. Lesz egy nagyobb, 200 megás csomag is 28 dollárért.
A szórakoztató-központ mindenkinek jár, de a wifi feláras.
Alvó pilóták
Egy járathoz négy pilóta is tartozik, akik párban váltják egymást, akik csak akkor repülhetnek, ha legalább 48 órát pihentek felszállás előtt. Amikor landolnak New Yorkban, három napos pihenő jár nekik, mielőtt visszarepülnének Szingapúrba. A kabin személyzete 13 főből áll, ők két nap kimenőt kapnak Amerikában a visszaút előtt.
Könnyebb repülő, nagyobb tank
A légitársaság 2013-ban szüntette meg a Szingapúr-New York viszonylatot a magas, 100 dollár feletti olajárak miatt. Most, hogy megint emelkedik az olaj hordónkénti ára a világpiacon, mindent megtesznek a fogyasztás csökkentése érdekében, leginkább azzal, hogy könnyebb anyagok használatával, például karbonszállal, lefogyasztották a repülőt, és áramvonalasabbá tették. Az Airbus újratervezett repülője 25 százalékkal kevesebbet fog fogyasztani, mint az alap A350-900. A szárnyakat is úgy alakították ki, hogy még egy kis extra üzemanyag beleférjen a tankba, így 17 százalékkal több, 165 ezer liter kerozint képes magával vinni.
Borítókép: Singapore Airlines