A dizájnvilág krémje gyűlt össze a New York-i Architectural Digest Design Show-n, az egyedüli magyarként ott járt Local’s Lore csapata exkluzív beszámolóban írja meg, mik a legérdekesebb trendek a minimalista bútoroktól a luxus lakásdekorációkig.
Az újhullámos utazásajánló közösségi oldal, a Local’s Lore abból csinál üzletet, hogy hasonló stílusú, azonos módon gondolkodó fiatalokból közösséget hozzanak létre, és általuk, velük ajánljanak éttermeket, galériákat, kávézókat, vagy dizájnershopokat a világ minden pontján. A cél, hogy ne a minden egyéb utazási oldalon megtalálható, felkapott szpotokat emeljék ki, hanem az eldugott helyeket, a helyiek törzshelyeit. A csapat egyedüli magyarként járt kint New York-i Architectural Digest Design Show-n, és megírták a Forbesnak, mi most a menő a dizájn világában a tengerentúlon.
Újhullámos utazásélményt és kávét ígér ez a magyar csapat
A dizájnvilág, és köztük a Local’s Lore csapata is epekedve várta a március végét, hogy zsebünkben New York-i repülőjegyünkkel belevethessük magunkat inspirálódásba. A 17. Architectural Digest Design Show négy napon négyszáz márkával és több tízezer látogatóval ünnepelte a dizájnt, a shownak otthont adó PIERS 92-94-ben. Az AD Design Show olyan show, ahol a látogatók valóban felfedezhetnek új és rendhagyó dizájnt.
Az esemény a dekor elemek és bútorok széles választékát mutatja be a “MADE” szelekció mellett, ahol a legkiváltságosabb galériák, a művészek és a tervezők remekei várják az igazi újdonságra vágyó látogatókat.
A showra többféle kategóriájú jegy váltható, az árak 30 dollárnál kezdődnek, szerencsés online előre regisztrálni, így az ára is kedvezőbb. A csapat, mint sajtó volt jelen az eseményen, hogy hírét vigye az építészet és dizájnvilág remekműveinek, legyen az eklektikus luxusdekor, vagy minimalista bútordarabok.
A PIERS 92-94 Manhattan belvárosában, a 55. utca és a West Side Highway szívében található, és a legnevesebb dizájn eseményeknek ad helyet. Az Észak-Amerika legnívósabb kiállításának kikiáltott AD Design Show különböző szekciókra osztható fel. A “FURNISH” részlegen a világ vezető bútortervezői és gyártói képviseltették magukat legújabb kollekcióikkal és projektjeikkel, többek között kortárs és klasszikus bútordarabok, lámpák, szőnyegek, dekor termékek, lakástextilek és művészeti alkotások gazdagították a kiállítás ezen részét. A már fentebb említett “MADE” a legfrissebb tehetségek munkáit mutatja be. A “REFRESH” az úgynevezett konyhai vagy háztartási szekció, ahol a leginnovatívabb tech-orientált ötletek kapják a fő szerepet. A “SHOPS” területen azonnal vásárolhatunk dizájn termékeket többek között az American Design Club-tól, a Dusen Dusen Home-tól vagy a Golden Door Artisan Food + Skin Caretől.
A kávézó, illetve bár a Butterfield Market menüjét szervírozta nem mindennapi atmoszférában. A Caliente Café, mint ahogyan a neve is sugallja, a Caliente AF-290 színében tündökölt, mely a piros egy vibráló, karizmatikus árnyalata és a 2018-as év színe. Mind a hangulata, mind pedig a frissitők választéka kiváló volt.
A kiállítók közül kiemelnénk többek között a Pelle stúdiót, ami egy független formatervező stúdió. A tervezők szívesen ötvözik a művészet és a technika gyakorlatát, hogy izgalmas dizájn objektumokat hozzon létre. A művészi kutatások integrálása az építészeti vonulattal, a PELLE kézzel készített, professzionálisan finomított darabok eredeti gyűjteményét kínálja. A manhattani stúdió ikonikus darabja, a „Bubble Chandelier” a kristálycsillár modern átértelmezése. A finom üveggömbök fényes konstellációja szépséget és mélységet kölcsönöz bármilyen belső környezetnek, akár egy hatalmas hangárban felállított standnak is.
Az immerLit (porcelánból készít csodálatos lámpákat) és a Durodeco közös standjánál találtuk meg a legizgalmasabb ülőalkalmatosságot a Durodeco tervezésében. A Purl Lounge Chair üveglábai mintegy szatén felületet képeznek a savas maratásnak hála – tudtuk meg a tervezőktől, mielőtt végig simítottuk volna a remekművet. Az áttetsző lábakra felfüggesztett kőrisfa keret látszólag a levegőben lebeg, míg azt valójában csiszolt rézcsatlakozások rögzítik a lábakhoz. A keret maga valójában egy szövőszék, amelyen a szövött gyapjú ülőpárna, egy egyszerű és egyben merész de meglepően kényelmes nappali széket eredményez. A helyi márka számos terméke játszik az üveg szerkezeti tulajdonságaival, különösen az áttetszőség és az teherbírás egyedülálló kombinációját feszegetik.
A The Principals, akik talán leginkább a MoMA PS1 és az Ace Hotel, valamint a Areaware és az New Museum termékei számára készült munkáiról híresek, egy új, otthoni méretű, fényes krómozott és sárgaréz díszítőt hoztak létre. Az aggregáló rendszerrel tökéletes zöld környezetet hozhatunk létre akár lakásunkban is.
Kedvenc székünk mellett, kedvenc kanapénkat is megleltük: a „lawless sofa”, ahogyan a neve is indikálja a rendszeren – értsd: társadalmunkon – belüli szabálytalanságot ünnepeli a dizájn eszközeivel. A punk esztétika nevében a tervező Evan Fay kontextusba, vagy inkább kontrasztba, állítja az alkotás költői pillanatát és a káoszt, ami mintegy reflexió a rohamosan fejlődő környezetünkre és a mai dilemmákra. A káoszban rejlő szubjektív szépséget ragadja meg a tervező, egyedi látásmódjának köszönhetően. A kanapé egyébként fantaszikusan kényelmes.
Számunkra a fesztivál egyik legizgalmasabb eleme, hogy az ember számít a nagy, neves márkákra, sztár stúdiókra, ugyanakkor ezek mellett helyet kap rengeteg feltörekvő márka, ami igazán érdekessé és egyben vonzóvá teszti az egész AD Design Show atmoszféráját, összképét. Érdekességként említhetőek az eredetileg lengyel származású Kristof Galas munkái. Kristof az építészetet, mint kiindulási pontot használja a multidiszciplináris gyakorlathoz, amely vegyes médiafestményekből, kollázsokból, bútortervezéshez, finomításhoz és szobrászati létesítményekből áll. Misztikus látomások, a tudatalatti tájak, a napsütéses éteri kertek és a lélek színei, hogy csak párat említsünk azok közül a hívószavak közül, melyek témáira épül Galas művészete.
A kiállítások mellett érdemes részt venni a szemináriumokon, melyek a legkülönbözőbb témákat ölelik fel. Ott volt például Estée Laude unokája, Aerin Lauder aki jelenleg az Estée Lauder alelnöke és nemzetközi kreatív igazgatója. Ő a “The Royal Families of Design” panelbeszélgetés meghívott előadója volt, melyet Amy Astley, az Architectural Digest főszerkesztője moderált, aki 2012-ben indította el az AERIN nevű luxus-kollekcióját, mely szépségápolási, lakberendezési termékeket és kiegészítőket ölel fel.
Fotók és borítókép: Local’s Lore