Lovász László a saját nappalijában készített el négy évadot (19 adást) a Lakástalkshowból, amelyet idén ősszel a Viasat3 tűzött műsorára és 25 beszélgetést rendelt. A sikersorozatot a Youtube-on kezdte.
„Elmentek a gyerekek oviba, suliba, kicsit rendet tettem, fél nyolckor beengedtem a stábot, kávét főztem, felálltak a kamerák, majd jött a vendég.” A saját nappalit, mint forgatási helyszínt, egyfelől a kényszer szülte (ezért nem kellett fizetni), másfelől jól illett a formátumba, amit László kitalált. „Ragaszkodtam hozzá, hogy ezek tényleg négyszemközti beszélgetések legyenek, mintha barátok dumálnának a nappaliban.” A homemade díszlet mellett ezt a távirányítású kamerák biztosították, ezzel ugyanis az operatőrök a szobán kívülről irányítják az eszközöket, a beszélgetés alatt nem rohangálnak az alanyok körül.
„Én ezt a műsort kifejezetten a netre terveztem.
Arra gondoltam, mi szükségem van egy komplett tévécsatornára, székházra, amikor csak egy normális beszélgetést szeretnék.”
A stáb barátságból segített a műsorvezetőnek, akinek annyi kapcsolata már volt korábbi munkáiból, hogy melléjük akciósan béreljen lámpákat meg kamerákat.
Fotó: Viasat3/Birtalan Zsolt
Lovász László korábban főleg tévé- és rádióműsorokat készített, producerkedett. Dolgozott a Radio Caféban, cégével készített műsort a TV2-nek (Magánszám) és a Viasat3-nak (Késő este Hajós Andrással) és a Petőfi Rádiónak is. Utóbbi munka ért véget, amikor a Lakástalkshow ötlete megfogalmazódott benne. A szerelemprojekt mellett rendszeresen dolgozik a Dumaszínháznak (utóbbi részletes sztorija a legfrissebb Forbesban), saját műsora van, de tartalmat is gyárt. Ottani „főnöke”, megrendelője szerint Lászlóban az a ritkaság, hogy kreatív és precíz egyszerre, „jóban van az Excel-táblákkal”. A Lakástalkshow sikere Litkai Gergely szerint egy tévés trendet is mutat, mégpedig a csatornák és a netes tartalmak egymásra hatását.
Az első évad öt beszélgetésből állt és a Youtube-ra készült, szponzor ekkor még nem állt a műsor mellé. A második évad hét beszélgetése már a TV2 Online megrendelésére készült (csak a neten lehetett elérni, de a csatornán promózták), és a Volvo és a Lipton támogatta a műsort, László beszállította az adásokat. A harmadik évadban már saját szponzort szerzett magának a producer-műsorvezető, a Volkswagen támogatott öt interjút. A negyedik ismét szponzor nélkül, saját zsebből futott, két adást vettek fel.
A mostani, ötödik évadot már a Viasat3 megrendelésére gyártotta László cége. „Teljesen más ügyben beszélgettünk a csatorna képviselőivel, amikor megkérdezték, mit szólnék, ha a Lakástalkshow náluk menne. Vicces, hogy sokan most kezdik komolyan venni, hogy igazi képernyőre készül.” László cége (Amrta Kft.) huszonöt részt szállít, a Viasat pedig heti négy részt (hétfőtől csütörtökig) sugároz belőle, januárban ér véget az első sorozat.
Fotó: The Orbital Strangers Project
A netes adások idején spóroltak a munkatársakkal, sokan ingyen vállalták a munkát, ha nem volt szponzor, László volt a szerkesztő, a műsorvevezető, a vágó, összesen három-négy ember rakott össze egy adást, alkalmanként nagyjából 100-200 ezer forintból. A mostani gyártási költség nem nyilvános, de ha mindenkit beleszámolunk, nagyjából harminc fő dolgozik a műsoron, plusz a csatorna munkatársai.
A tévére készülő adások kicsit mások, mint a netes epizódok. „A netre nem volt időkeret, se minimum, de maximum, amikor úgy éreztem, ennyi volt a beszélgetésben, abbahagytuk. Itt most ki kell tölteni a kereskedelmi egy órát, így kicsit túlforgatjuk a részeket, általában másfél órát veszünk fel.” Változott egy kicsit a műsor dinamikája, lendületesebb lett és zenei produkció, bejátszások is vannak benne. Ami maradt és amit a szakmában is kiemelnek: László sosincs a műsorokban a középpontban, nem róla szól a műsor, ahogy más, beszélgetős műsoroknál ez gyakran megtörténik.
A Viasat3 szerint a Lakástalkshow hiánypótló formátum, a nézők elvárják az ilyen kísérleteket a csatornától és illett is a műsorstruktúrába. A műsor a késő esti idősávban kapott helyett hétfőtől csütörtökig. „Erre a műsorsávra már inkább a követő televíziózás jellemző, ezért az egyes adások nézettségére jelentős hatással van az előtte vetített film. És természetesen lényeges szempont az adott epizódban szereplő vendég vagy vendégek személye is” – mondta a Forbes.hu-nak Temesvári Marietta, a Viasat3-at működtető SPT Networks CE regionális programigazgatója.
Fotó: The Orbital Strangers Project
Az eddigi legnépszerűbb adás Tóth Gabi és Tóth Vera közös interjúja volt. Erre az epizódra a 18-49 év közötti tévénézők több mint 5 százaléka volt kíváncsi, ami egy ilyen típusú műsornál szép eredmény. De ugyanebben a korosztályban elért 4,6 százalékos share-jével nincs sokkal lemaradva az az adás sem, amelyben Stohl András mesélt a halálhoz fűződő viszonyáról, csakúgy, mint az a 3,8 százalékos share-t produkáló epizód, amelyben Ganxsta Zolee élete szerelmével való szakításról beszélt.