Egy délelőtt annyi fotót látunk, amennyit a nagyszüleink talán egész életük alatt sem. Sorra lájkoljuk az ismerőseink fotóit, még a beszélgetéseinkbe is beszivárogtak a képek, igaz, ott emodzsinak hívjuk őket. Érdemes felvenni a kamerát egy olyan korban, amikor mindenki folyamatosan fotóz? És ha vesszük ehhez a bátorságot, mit kell tudni a jó fotók készítéséhez? Nánási Pál fotográfus és vlogger videókurzusa a Mesterakadémia.hu új oktatási oldalon beavat a fényképezés titkaiba, elindít az úton, arra biztat, hogy mielőtt megnyomjuk a gombot, gondolkodjunk egy keveset.
És hogy milyen tanár Nánási? Az akadémiájából kiválogattuk a tizenegy kedvenc gondolatunkat, hogy megmutassuk.
A képek koráról
„Ma egy olyan világot élünk, amikor képekkel kommunikálunk. Mindenhol özönlenek, dőlnek ránk a fotók. Ez most nekünk, fotósoknak egy nagyon kedvező pillanat. Sokan azt gondolják, hogy már túl sokan vagyunk. Nem, a piac elképesztően bővül és bővül.”
Az észrevétlenül elkattintott fotókról
„Anno Féner Tamásnál tanultam egy szabályt. Kétféle opció létezik: ha ügyesen rejtőzködsz, és egyáltalán nem feltételezik rólad, hogy fotózol, vagy nagyon keményen vállalod magad.”
Gépválasztásról, minden kütyübolond bánatára
„Ma már az összes gép a piacon képes jó minőségű kép előállítására. Azt a gépet kell magunknak megtalálni, amivel kapcsolatot tudunk teremteni.”
„Ez az az eszköz, ami összeköt minket a tárggyal vagy a modellünkkel, ezzel valahogy össze kell tudjunk olvadni, mert fotózás közben nem a gépet kell figyelni, hanem azt, ami a téma.”
Arról, hogy használ-e komoly fotós okosmobilt munkára
„Csak néztek rám a fotósok, hogy ki ez és mit akar itt a telefonjával, mert az egész koncertet azzal fotóztam végig. A képekből aztán óriásplakátot és épülethálót is készítettek.”
A mobil a mindennapokban
„A hétköznapokban mindenről, ami zajlik körülöttem – a gyerekeim, az én kis gyönyörű feleségem, aki nyilvánvalóan egy állandó múzsám – róluk a legtöbb képet telefonnal csinálom.”
A teljes kontroll illúziójáról
„A pillanat nem mindig akkor van, amikor az ember fel van készülve rá.”
Arról, hogy mit nehéz fényképezni
„A gyereknél és kutyánál nehezebb nincs. Talán még a gyerek és kutya az űrben, azt el tudom képzelni.”
Ezek csak a legjobb mondatok! Nézd meg milyenek a videók! A teljes kurzus a Mesterakadémia.hu-n.
Őszintén ajánljuk, a MesterAkadémia.hu és a Forbes tulajdonosai azonosak.
A munkaidőről
„Egy régi nagy mondásom, amit a kollégáim annyira nem szeretnek, hogy ebben a stúdióban nincsen látható óra. Mert egészen egyszerűen nem lehet soha sem tudni, hogy meddig tart egy fotózás. Ha valaki úgy érkezik egy fotózásra, valamelyik stábtagra gondolok elsősorban, hogy mikor leszünk kész, akkor valószínűleg ez volt az utolsó alkalom, hogy az a stábtag nálunk dolgozott. Nem tudok rá válaszolni, az hogy mikor jutunk el a modellel arra a pontra, hogy a képek elkészülnek, az teljesen változó.”
A bizalomról a stúdióban
„A fotós a filmekben is, meg mindenhol, mindig a perverz, a negatív sztereotípia. Mióta van arcom és tudják, hogy nem vagyok egy perverz vadállat, innentől kezdve ezzel nincsenek különösebb problémák. De akkor is, a fotóssal kapcsolatban mindig van a modelleknek egy ilyen furcsa, belül motoszkáló kis valami. Szükséges az, hogy olyan bizalmat tudj a modelledben felépíteni, amivel ezt a sztereotípiát kiirtja fejéből.”
A Nánásiék vlogról és hogy miért csinálják
„Mert egy drog, mert annyira jó érzés egyrészt visszanézni. Sok síkja van. Jó visszanézni a gyerekeinket, utazásainkat, a saját dolgainkat újra és újraélni. Másrészt pedig egy elképesztően kreatív folyamat.”