Emlékszik még valaki a Pokémon Góra? 2016-os indulásakor Magyarországon is ezzel játszó tömegeket lehetett látni az utcán és a parkokban, aztán mintha alább hagyott volna a lendület, legalábbis kevesebbszer kerültek a hírekbe. Ettől függetlenül a játék egyáltalán nem halt el: 2016 júliusi indulása óta 2 milliárd dollárt termelt a kiadó Nintendónak és a Nianticnak.
Nem ez a leggyorsabban összehozott 2 millió dollár mobilos játékokból: a Pokémon Gó megelőzte a Clash Royale-t és a Candy Rush-t is, de lemaradt a Clash of Clans és a Game of War mögött, akik egy hónappal, illetve két héttel verték meg. Viszont a Go eredménye elég jó, ha azt nézzük, hogyan monetizál a játék a versenytársaihoz képest. A Candy Crush-nál fizetni kell az extra életekért. A Clash Royale kártyás játék, tele mikrotranzakciókkal, a Game of War és a Clash of Clans pedig mind azért fizettet, hogy elkerült a nagyon hosszú várakozási időket. Azaz ezek a játékok olyan gyakran próbálnak rávenni, hogy fizess, amilyen gyakran csak tudnak.
A Pokémon Go viszont csak egy kellékbolt. A legtöbb dolog, amit eladnak, nem szükséges a játékhoz, a nagyon értékes elemek azért vannak, de nem fejik úgy a felhasználókat, mint a többiek. Röviden: a Pokémon Gót úgy is lehet élvezetesen játszani, hogy nem költesz rá rendszeresen.
Az Apptopia statisztikái szerint egyébként A Go nem Japánban, a születési helyén a legnépszerűbb, sőt nincs a top 5-ben sem, ha a letöltéseket nézzük, mégis a költések harmada ebből az országból jön. Ellentétben az USA-val, ahol a letöltéseket 21 százalékot adnak, és 27,5 százalékot hoz a bevételből.