Megtette első tesztrepülését a világ egyik legnagyobb repülőgépe, az Airbus Beluga XL.
A Toulouse-Blagnac Nemzetközi Repülőtér közel van az Airbus összeszerelő-csarnokához, gépeik rendre innen indulnak tesztrepülésekre. Így volt ma ez az Airbus A330-700-as típusával, ismertebb nevén az új Airbus Beluga XL-lel is. Az áruszállító-repülőgép a világ egyik legnagyobbja, az ünnepélyes tesztrepülést a helyszínen közel 10 ezren tekintették meg, az Airbus-gyár alkalmazottai mellett jelen voltak a beszállítók munkatársai is.
Megtette első tesztrepülését a világ egyik legnagyobb repülőgépe, az Airbus Beluga XL.
A Beluga gépcsalád először 1992-ben állt alkalmazásba, a régi típusokat cserélik most le, összesen öt Beluga XL-t raknak össze. A gépek az Airbus központi gyárát fogják kiszolgálni, többek között hatalmas repülőgép-alkatrészeket szállítanak majd a német és spanyol gyárakból a toulouse-i összeszerelő központba.
A Beluga feje elég jellegzetesre sikeredett, bálnára emlékeztet (pontosabban olyan, mint a fehér delfin, vagyis a beluga). A nagy egybefüggő raktérre azért van szükség, mert ott elfér egy nagyobb Airbus szárnya egyben is (egészen pontosan egy A350-es két szárnya is belefér). Az új Beluga felszálló súlya 227 tonna, összesen 4000 kilométert tud megtenni egy tankkal. Szárnyfelülete 361,6 négyzetméter, az egész gép hossza 63,1 méter, a szárnyak fesztávolsága 60,3 méter. A bálnatest rakodótér maximális szélessége középtájt 8,8 méter.
A 80-as évek második felében a kijevi Antonov tervezőiroda által fejlesztett majd megépített An–225 Mrija még ennél is nagyobb, a Beluga XL csak a rakodótér szélességében “veri meg”. Az An-225-ös maximális felszálló tömege 640 tonna. Az Airbus azonban nem a világ legnagyobb gépét akarta megépíteni, hanem saját igényeire szabta flottája legújabb tagját. Az öt új gép üzembeállítása után 30%-kal nő majd az Airbus szállítási kapacitása. Az első gép várhatóan 2019-től áll munkába.