A Google megbízásából készült a Connected Consumer Study, amivel az internet- és mobilhasználati szokásokat mérte fel a Kantar TNS. A tanulmány elkészítéséhez összesen 79 000 embert kérdeztek meg 63 országból.
A felmérés rávilágít a globális trendekre, ugyanakkor olyan regionális és helyi különbségeket is megmutat, amelyek jelentős hatással vannak a vállalkozásokra.
Ezek a tanulmány legfontosabb megállapításai:
- Globális szinten átlagosan az emberek 76 százaléka mobil eszközről netezik. Az egyes országok között jelentős különbségek vannak: míg Szaúd-Arábiában 96 százalékos, Ukrajnában 51 százalék , Magyarországon 67 százalékos volt ez az arány.
- A magyar internethasználók 89 százaléka napi szinten megy fel a netre.
- Magyarországon a teljes lakosság 81 százaléka használja az internetet magáncélra. Ez valamivel magasabb, mint a 77 százalékos globális átlag.
- Egyre több az okostelefon: 2013-ban a magyarok 34,3 százalékának volt okostelefonja, addig 2017-ben már 65 százalékának.
- Átlagosan 2,5 internetezésre képes eszközünk van.
- Nincs jelentős eltérés a korosztályok között: az internetezők 45 százalékát teszi ki a 45 év feletti korosztály, és az 55 év felettiek 43 százaléka mobilról megy fel a világhálóra.
A vásárlást is mobilról intézzük
A mobilnet terjedése az internetezési szokásainkat is megváltoztatta:
a magyar netezők 51 százaléka keresett információt, 43 százaléka nézett online videót és 19 százaléka vásárolt online legalább olyan gyakran okostelefonról, mint asztali számítógépról, vagy tabletről.
Ezek jóval nagyobb arányok a négy évvel ezelőtti adatokhoz képest: 2013-ban a keresések esetében ez az arány még csak 15 százalék volt, a videók esetében pedig 10 százalék.
A legdurvább növekedés az internetes vásárlások esetében látható:
négy éve még csak a netezők 4 százaléka vásárolt annyit mobilról, mint asztali gépről, vagyis közel ötszörös növekedésről beszélhetünk.
A GKI felmérése szerint tavaly az internetes vásárlások meghaladták a 360 milliárd forintos forgalmat, és körülbelül 31 millió tranzakció történt.