Nem értik a marketingesek a Tiktok működését, egyre több amerikai cég dönt úgy, hogy kiszervezi a tartalomgyártást – egyetemista gyakornokoknak.
Egyre nagyobb divat az amerikai cégeknél, hogy Tiktok-tartalmak készítésére vegyenek fel gyakornokokat, írja a The New York Times.
A közösségi médiaplatform népszerűsége továbbra is robbanásszerűen növekszik, így egyre több amerikai márka dönt úgy, hogy, hogy főiskolai hallgatókat és más fiatalokat alkalmaznak, hogy segítsenek nekik eligazodni az alkalmazásban. A Tiktok a trendi hangrészletekkel és dalszövegekkel, illetve az egyedi nyelvezetével és szinte végtelen számú videóval ugyanis rendesen össze tudja zavarni azokat, akik még sosem használták.
Az állásoldalakat emiatt nemrégiben ellepték a „Tiktok-tartalmat gyártó gyakornokokat” kereső cégek hirdetései, akik arra kérik a jelentkezőket, hogy készítsenek olyan videókat (és akár szerepeljenek is rajta), ahol a cég termékeit vagy szolgáltatását népszerűsítik.
A cégek a Tiktok-gyakornokoktól azt várják, hogy kapcsolatot tudnak teremteni a fiatalokkal, és végső soron az eladásokat ösztönözhetik.
Néhány példa:
- A Whole Foods és a Travel Pro poggyászcég nemrégiben álláshirdetéseket adott fel gyakornokok számára, hogy segítsenek nekik a Tiktokon való jelenlétük kiépítésében.
- Egy dallasi marketingügynökség egy diákot keresett, aki a nyár folyamán „TikTok-főnökként” segítené ügyfeleit az alkalmazással kapcsolatban.
- A Rosedale Center, egy bevásárlóközpont a minnesville-i Roseville-ben pedig épp most vett fel két Tiktok-alkotó gyakornokot, miután tavaly sikeresen bevezette a szerepet.
- Mary Clare Lacke, egy húszéves egyetemista az itthon is népszerű Claire’s ékszerüzletnek készített videókat, köztük egy olyat, ami 1,5 milliós elérést és 20 ezer új követőt generált a márkának.
Az, hogy a marketingesek fiatalokat alkalmaznak ahhoz, hogy eligazodjanak az új közösségi platformokon, nem újdonság.
A Tiktok körül tett erőfeszítéseik azért egyedülállóak, mert így a gyakornokok válnak egy-egy márka arcává.
A Forrester Research adatai alapján a Tiktok megelőzte az Instagramot és a Snapchatet, ez most a leggyakrabban használt közösségi médiacsatorna a 12-17 évesek körében.