Nem csak az akkumulátoros-elektromos technológiákra kellene hagyatkozni az autóipari átállásban a BMW vezérigazgatója szerint. Beláthatatlan következmények fenyegetik az európai autóipart, ugyanakkor a német autógyár sem marad ki a buliból: az épülő debreceni gyáruk éppen az elektromos meghajtásra épül, ráadásul beköltözik melléjük a világ egyik legnagyobb akkumulátorgyártója is.
Helytelen dolog drasztikus módon betiltani a belső égésű motorokat, jelentette ki a BMW vezérigazgatója egy németországi technológiai fórumon. Oliver Zipse szerint ez olyan piaci torzulásokat generál, amelynek összességében ellenőrizhetetlen következményei lehetnek.
Főképp az európai autóipart és a beszállítói hálózatát fenyegeti a veszély
– szögezte le a német autógyár vezetője.
„A politikusoknak ahelyett, hogy csupán az akkumulátoros elektromos autókra hagyatkoznának, olyan megközelítést kellene alkalmazniuk, amely minden technológia számára nyitott. Különben az autóipar a méretét és szerkezetét tekintve is nagyon máshogy fog kinézni, ha csak egy technológiára korlátozza magát” – mondta a hvg.hu szerint.
Miért a BMW?
A legtöbb gyártóval ellentétben a BMW nemcsak az elektromos autókra koncentrál a jövőben, hanem különféle hajtástechnológiákra is:
- belső égésű motorokra,
- belső égésű motorokkal és villanymotorokkal rendelkező hibridekre,
- teljesen elektromos autókra
- és hidrogénautókra.
Persze ettől még ők sem fogják vissza magukat az elektromos autók piacán: a Debrecenben gőzerővel (és masszív állami hátszéllel) épülő BMW-gyár lesz az első, ami a vállalat elektromos átállásának új modellgenerációját, a Neue Klassét gyártja majd. És ha már akkumulátorok: éppen augusztusban vált hivatalossá, hogy szintén Debrecenben építi fel a világ egyik legnagyobb akkumulátorgyártója, a kínai CATL a legújabb üzemét. Ez egyúttal Magyarország történetének eddigi legnagyobb beruházása lesz, 3000 milliárd forint körüli értékben.
Beleszerettünk egy megoldásba
Márciusi nagyinterjúnkban Hanula Barna, a győri Széchenyi István Egyetem docense is azt a véleményt fogalmazta meg, hogy az elektromos meghajtású járművek önmagában még nem vezetnek kisebb károsanyag-kibocsátáshoz, az egyéb alternatívákkal ugyanakkor alig törődünk:
Alapvetően ott követi el a hibát az emberiség, hogy egy megoldásba szeret bele, nem a problémát elemzi, és úgy keresi, hogy mi legyen a megoldás.”