A Magyar Bankholdingnál kiemelt figyelmet élveznek a kisvállalkozások, és ez különösen fontos a mostani, kihívásokkal teli helyzetben. A Széchenyi Kártya Program hitelkonstrukciói mellett a Bankholding többek között jól kalibrálható számlacsomagokat, a katáról váltani kényszerülő vállalkozásoknak pedig egyedi kedvezményeket és a banki szolgáltatásokon túlmutató segítséget is kínál.
A háborúból adódó gazdasági nehézségek, a növekvő infláció és kamatok, az energiaárak emelkedése, a kata átalakítása – nem mondhatni, hogy eseménytelenül telik az év az egész gazdaság, benne a mikro- és kisvállalkozások számára. Az, hogy ezek a cégek mennyire tudnak e kihívásokkal megbirkózni, az a teljes magyar gazdaság számára is kulcsfontosságú – véli Illés Zoltán, a Magyar Bankholding mikro- és kisvállalati üzletfejlesztésért felelős ügyvezető igazgatója. „Jövedelemtermelő képessége, a beruházásokban való aktív részvétele, de munkahelyteremtési, foglalkoztatási szempontból is kritikus fontosságú a mikro- és kisvállalati szektor a magyar gazdaság számára. Lényeges, hogy jól célzott szolgáltatásokkal tudjuk őket kiszolgálni, ezzel is segítve működésüket” – hívja fel a figyelmet az igazgató.
Verhetetlen feltételek
Mivel a Magyar Bankholding tagbankjai, az MKB Bank és a Takarékbank közel 250 ezer mikro- és kisvállalati ügyféllel rendelkezik – ezzel piacvezető a szegmensben –, a cégcsoportnak különösen nagy a felelőssége e kérdésben. „Szeretnénk a piacvezető pozíciónkat tovább erősíteni a jövőben, ennek érdekében komplex termék- és szolgáltatás-palettát kínálunk a szegmensbe tartozó ügyfeleinknek, kiemelten kezelve a különböző támogatott konstrukciókat” – fogalmaz Illés Zoltán. Utóbbiak rendkívül fontosak a jelen környezetben, hiszen a Széchenyi Kártya Program nemrég lezárult Go, valamint a most indult Max konstrukciók keretében a piaci árazásnál jóval kedvezőbb feltételekkel lehetett és lehet továbbra is forrásokhoz jutni.
„Miközben azt várnánk, hogy egy ilyen bizonytalan, kihívásokkal teli helyzetben a cégek visszafogják költéseiket, beruházásaikat, ezt egyelőre ellensúlyozta a Széchenyi Go program félév végi kifutása. Sok vállalkozás régóta halasztott beruházások megvalósítását határozta el, néhány hét alatt több hónapnyi ügyféligény érkezett be hozzánk.” Az ügyvezető igazgató egyébként a hitelfelvételi és beruházási kedv mérséklődésére számít a következő hónapokban, ám a támogatott konstrukciók a jövőben is segíthetnek átvészelni ezt a várhatóan nehezebb időszakot.
A most elindult Széchenyi Max programban is megmaradnak az olyan népszerűbb konstrukciók, mint a folyószámlahitel, a likviditási és a beruházási hitel, amelyek mind messze a piacon elérhető árszint alatt, 1,5 és 3,5 százalékos ügyfél által fizetendő kamatokkal érhetőek el.
„Ezeken felül megjelennek az energiahatékonyság javítását támogató termék variánsok (akár 0,5 százalékos kamatszint mellett) is, ezek segíthetnek tompítani a jelenlegi környezet hatásait” – mutat rá Illés Zoltán.
A hitelezési szolgáltatás új eleme egy online hitel előszűrő megoldás az MKB Bank honlapján, amely a kisvállalkozásokat segíti abban, hogy hitelképességüket előzetesen felmérjék. A rögzített adatok birtokában a tanácsadók még felkészültebben tudnak a későbbi személyes tárgyalás során megfelelő ajánlatot tenni az adott vállalkozás számára.
Önismeret is kell a legjobb számlacsomaghoz
A Bankholding természetesen – az eddig megszokotthoz hasonlóan – gyorsan és hatékonyan segít majd a hiányzó források minél zökkenőmentesebb igénylésében és folyósításában. Emellett azonban más módokon is hozzájárulnak ahhoz, hogy a cégek jobban tudják kezelni a megváltozott gazdasági környezet hatásait. Jelentős megtakarítást lehet például elérni egy jól kiválasztott bankszámlacsomaggal. „Nem mindig a legalacsonyabb számlavezetési díjat kell keresni, vagy azt a csomagot, amelyben minél több szolgáltatás ingyenes. Ha az alacsony számlavezetési díjhoz magas tranzakciós költségek kapcsolódnak, vagy a sok „nullás” szolgáltatás nem releváns egy adott cég szempontjából, akkor elérhetőek kedvezőbb konstrukciók is – magyarázza az ügyvezető igazgató. – Minél pontosabban érdemes vizsgálni azt, hogyan néz ki a cégünk számlaforgalma, a tranzakciós szokásaink, azaz milyen típusú és mennyiségű tranzakciót bonyolítunk le, milyen csatornákat használunk. Ezekhez az adatokhoz tud a bank a vállalkozás igényeire szabott számlacsomagot kínálni.”
Ilyen például az MKB Bank Lépték termékcsaládja, amely átalánydíjas konstrukcióban kínál a cégek méretéhez és bankolási szokásaihoz szabott, jól skálázott számlacsomagokat, és amelyek jelentős megtakarítást hozhatnak a cégek számára. Aki pedig elveszne a lehetőségek között, annak a bankcsoport fiókhálózati munkatársai számlaválasztó kalkulátorral is segítenek a döntésben.
Túl a bankoláson
A számlázás és pénzmozgások hatékony kezelésére, nyomon követésére pedig kiváló eszköz a Budapest Pénzügyi Asszisztens (BUPA). A pénzforgalmi számlával történő összekapcsolásnak köszönhetően a felület azonnal jelzi, ha egy kiállított számlát kiegyenlítettek, illetve lehetőséget biztosít a beérkező számlák egy gombnyomással történő kifizetésére, jelentős időt takarítva meg. A BUPA oldalán – de nem csak a BUPA felhasználói számára – érhető el az a kalkulátor is, amely a katáról váltani szándékozó vállalkozásoknak nyújt segítséget abban, hogy mely adózási forma irányába érdemes váltaniuk.
A megjelenő igényekre reagálva a Magyar Bankholding a Könyvelő-Nettel kötött együttműködése keretében ráadásul össze tudja kötni ügyfeleit a regisztrált könyvelői, adótanácsadói, bérszámfejtői körrel. Emellett kifejezetten a kata körüli helyzetre reagáló, célzott kedvezményeket tartalmazó számlacsomagokat is tud ajánlani a cégeknek. Mindezek a szolgáltatások már túlmutatnak a klasszikus banki működésen, és Illés Zoltán azt ígéri, egyre több hasonlóval találkozhatnak majd ügyfeleik.
„A fúzió során mind a termékkonstrukciók, mind az ügyfélkiszolgálás terén igyekeztük a legjobb termékeket és gyakorlatokat megtartani. A célunk az, hogy mind az inkább sztenderdizált, és gyors kiszolgálást kapó mikrovállalati, mind a már szélesebb, személyre szabottabb konstrukciókhoz is hozzáférő kisvállalati ügyfeleinknek egyre több és egyre nagyobb hozzáadott értékű szolgáltatást nyújtsunk digitális csatornákon keresztül is.”