A cég elindította az első nagy pénzküldő szolgáltatását az Egyesült Államokon kívül, ezzel pedig bebizonyosodott, hogy a Tez névre keresztelt appról szóló pletykák igazak voltak.
Az amerikai Forbes cikkében kitérnek arra, hogy Indiában az emberek inkább a készpénzhasználatot részesítik előnyben, a virtuális fizetés népszerűsítésére a kormány nemrég bevezette az UPI-rendszert (ez az ország 55 bankjához enged hozzáférést az appoknak, lehetővé téve a virtuális fizetést).
A Tez más, mint az Android Pay- ez utóbbihoz Androidos, NFC-s telefonra és minimum Android KitKat4.4-es oprendszerre volt szükség – a Tez viszont már elfut az iPhone-okon is.
A Tez segítségével az indiai júzerek pénzt küldhetnek egymásnak – a barátoknak, a helyi közértesnek, bárkinek. A program kifejezetten indiára lett kitalálva – óriási piac, hatalmas lehetőségekkel (itt írtunk már arról, hogy egy csomó startup inkább harmadik világbeli országokban próbálkozik) 300 millió embernek van okostelefonja.
Persze nem zöld mezőkre érkezik a Google. Ott van a Flipkart, a helyi e-commerce óriás, akinek megvan a saját pénzküldős appja, a PhonePe, vagy az indiai üzenetküldő app, a Hike, ami már 100 millió regisztrált felhasználóval büszkélkedik. A WhatsApp 200 millió júzert tudhat a magáénak, és a pletykák szerint egy hasonló app létrehozásán dolgozik.
A Google-nek ott lehet nagy előnye, hogy a Tez rendszerén belül küldött utalásokra nem tesz rá semmilyen díjat – még a kereskedelmi használat esetén sem. Az amerikai Forbes szerint ennek az lehet az oka, hogy így próbál a cég minél több tranzakciónál jelen lenni, hogy pontosabb képet kapjon a pénzköltési szokásokról, és aztán ezeket utólag a targetált hirdetésekkel fogja tudni értékesíteni.
Caesar Sengupta, a Google Next Billion részlegének alelnöke egy interjúban elárulta: a tranzakciók nem titkosítottak, a Google látni fogja, hogy ki kinek fizetett és mennyit, bár ez az összes ehhez hasonló alkalmazásnál így működik.