A kisbefektetők után az intézményiek is rárepülhetnek az AutoWallis papírjaira. Múlt héten a lakossági befektetők közel kétszeresen jegyezték túl a papírokat.
Elstartolt az intézményi befektetők részvényjegyzése az AutoWallis papírjaira – közölte a cégcsoport a Forbes.hu-val. Az aukciós eljárás november 9-ig, jövő keddig tart. 5-6,5 milliárd forintnyi részvényt kínálnak jegyzésre a lakossági befektetőkhöz hasonlóan 107-122 forintos áron. A tényleges kibocsátási árat majd az intézményi értékesítés után, a cég és a forgalmazó OTP Bank együtt állapítják meg. A lakossági jegyzés a múlt héten zárult,
mindössze három nap után, akkora volt az érdeklődés, hogy az eredetileg felajánlott, 1,5 milliárd forintnyi részvény helyett 2,8 milliárd forintnyira tettek ajánlatot.
A Forbes-listán 256,8 milliárd forintos vagyonával a harmadik leggazdagabb magyar, Veres Tibor autós cége nemrég debütált a pesti parketten. A Budapesti Értéktőzsde (BÉT) autós vállalatának terve, hogy árbevételét 2025-re a 2020-as érték több mint négyszeresére, 400 milliárd fölé növelje, EBITDA-ját több mint a hatszorosára, akár 15 milliárd fölé bővítse.
Miért kell a finanszírozás?
Az autókereskedelmi és mobilitási szolgáltatási tevékenységével a közép-kelet-európai régió 14 országában jelenlévő Autowallis az organikus növekedés mellett újabb tranzakciók, akvizíciók útján tervezi megvalósítani.
A forrásbevonás elsődleges célja, hogy azzal részben finanszírozza a 2025-ig tervezett 16-38 milliárd forint értékű tranzakciókat, akvizíciókat, fejlesztéseket.
A vállalat a következő években három fő területen kíván növekedni: egyrészt szolgáltatási portfoliójának bővítését, másrészt meglévő kiskereskedelmi tevékenységének földrajzi kiterjesztését tervezi, harmadrészt pedig nagykereskedelmi tevékenységét akarja tovább erősíteni. Ez utóbbi esetben is erősíteni kívánja regionális konszolidátori szerepét, valamint a jelenlegi öt mellé további nemzetközi autómárkákat tervez bevonni az AutoWallis Csoportba.
Milyen újdonság jöhet?
Ez utóbbi esetben is erősíteni kívánja regionális konszolidátori szerepét, valamint a jelenlegi öt (Isuzu, Jaguar, Land Rover, Ssangyong, Opel) mellé további nemzetközi autómárkákat tervez bevonni a csoportba. A meglévő kiskereskedelmi tevékenység (jelenleg a BMW, a Dacia, az Isuzu, a Jaguar, a Kia, a Land Rover, a Maserati, a MINI, a Nissan, az Opel, a Peugeot, a Renault, a Ssangyong, a Suzuki, a Toyota, a Saab alkatrészek és a Sixt rent-a-car márkákat képviseli, illetve értékesíti) organikus bővülése mellett a csoport elsősorban többmárkás, több telephelyes, illetve stratégiai lokációban piaci meghatározó erővel bíró egyedi kiskereskedések és szervizpontok felvásárlását tervezi, továbbá a már meglévők mellett új országokban kíván megjelenni.