A Microsoft leállítja a Linkedin nemzetközi verzióját Kínában, és egy új, a helyi szigorú internetes szabályoknak megfelelő verziót indít. Ezzel már egyetlen amerikai közösségi média sem érhető el Kínában.
Leáll a Linkedin Kínában, mert egyes funkciói miatt közösségi médiának minősül, nem csak álláskereső portálnak, ezért a használatát nem engedélyezi a szigorú kínai internetszabályozás, írja a CNBC. A Microsoft jövőre elindít egy szigorúan álláskeresésre használható verziót, de ezen semmilyen közösségi médiás funkció nem lesz elérhető.
A Linkedin volt az utolsó nagy, amerikai közösségi média, ami még működött Kínában.
A Linkedin-t tulajdonló Microsoft csütörtökön jelentette be, hogy leállnak a heyi szolgáltatással, mert „sokkal nehezebb szabályozási környezetben kellett volna működniük ezután”. A Twitter és a Facebook több mint egy évtizede elérhetetlen Kínában, 2010-ben pedig a Google is bedobta a törülközőt.
Már alapból limitált funkciókkal indult, Kínának ez sem fért bele
A Wall Street Journal információi szerint a kínai állam felszólította a Microsoftot a Linkedin-en terjedő tartalmak moderálására, a végrehajtáshoz pedig harmincnapos határidőt adott. Az oldal 2014-ben már alapból limitált funkciókkal indult, de az új oldalon, amit a tervek szerint Injobsnak fognak hívni,
nem lehet majd fotókat és cikkeket posztolni és nem lesz elérhető a hírfolyam sem.
A Microsoft 26,2 milliárd dollárért vette meg a Microsoftot 2016-ban, eddig Kína volt a harmadik legnagyobb piacuk. Évi tízmilliárd dollár bevételt termelt.
Fotó: Souvik Banerjee