Videó- és hangüzenetek felé mozdulnak a népszerű társkereső alkalmazások, köztük a Tinder és a Bumble is – írja a CNBC. A covid-helyzet és az új randizó generáció új fogyasztói igényekkel jelentkezik a piacon, a randiappok a növekedés kulcsaként próbálják az ütemet tartani a fejlesztésekkel.
Drasztikusan átalakulhatnak a társkereső appok. Az eddig elég egyszerű, minden alkalmazásban közel ugyanolyan működési alapelvek – pár kép és egy rövid leírás feltöltése után már szabad a pálya a végtelenített pörgetésre – egészülnek ki új funkciókkal:
az igazi első találkozást virtuális előrandik előzhetik meg a randiappokon.
A Tindert tulajdonló Match Group és a versenytárs Bumble lépést akar tartani a társkereső szférában, ugyanis a tavalyi karantén miatt sok felhasználó már tudatosabban randizik.
Ráadásként rohamozza a Z generáció is az alkalmazásokat, ami szintén új kihívások elé állítja a szereplőket.
Több találkát terelnének a virtuális térbe
Nem titkolt célja a vállalatoknak, hogy növeljék a felhasználói aktivitást a társkereső appokon belül – ez ugyanis értelemszerűen növeli a bevételeiket. Ezért a Tinder és a Bumble is olyan funkciókkal újít, amik randi előtt lévő, már összekapcsolt párjelöltek appon belüli interakcióit növelik.
Ezek közé tartoznak az „előrandik”, amivel a felhasználók jobban megismerhetik egymást – vagy tovább szűrhetik a jelentkezőket.
Az új funkciók első hulláma már be is került az appokba: a Tinder Swipe Night-ja egy interaktív szórakozást nyújt a szingliknek, akik egy-egy krimi-sztorit göngyölíthetnek fel – egy epizód végénél közösen elemezhetik a történéseket és a nyomokat. Hasonló virtuális randival újított a Bumble is, a Night In funkcióval a párjelöltek egy kvízestét tarthatnak anélkül, hogy ki kéne mozdulniuk otthonról.
Ezek bővülhetnek további videós kiegészítésekkel, hangüzenetekkel való chateléssel is.
Nem véletlen, hogy erre mozdul a piac: a felhasználók egyértelművé tették, hogy szeretnék videós hívásokkal megtörni a jeget. Ez lehetőséget ad arra, hogy még az élő találkozás előtt teszteljék a beszélgetés hangulatát.
„Amíg a balra-jobbra húzás jelentősen átírta, hogyan lépnek kapcsolatba a szinglik egymással, több kontrollt akarnak. Ahhoz, hogy továbbra is aktívak legyenek a felhasználók, a Bumble-nek innoválnia kell” – mondja Nicholas Jones, a Citi szenior elemzője.
Tudatosabban randiznak
A Bumble szerint a járványhelyzet jelentősen átírta a randipiacot: a felhasználók tudatosabbak, tisztában vannak azzal, mit várnak el egy-egy kapcsolattól.
„Ehhez adunk nekik eszközöket, hogy a komolyabb társkeresők élményét növeljük. A második negyedévünk fejlesztései, illetve a következő negyedévek tervei is erre fókuszálnak” – mondja Tariq Shaukat, a Bumble vezérigazgatója.
A covid által átírt forgatókönyv mellett egyre fontosabb az is, hogy megfeleljenek a Z generációs követelményeknek is a randiappok.
„A Gen Z már máshogy használja a Tindert, egy rövid bemutatkozó szöveg már nem elég ahhoz, hogy megkapd az első lájkot” – írta a Tinder egy júniusi közleményében. Az applikációt fejlesztő Match ezért ráerősít a közösségi interakciókra: nyáron vette meg 1,7 milliárd dollárért a Hyperconnect nevű céget, ami segíthet neki új videós élmények kialakításában.