A közösségi médiaplatform a székházánál és más telephelyein is szembesül a klímaváltozással, beszáll a közös vízvédelembe.
Új-Mexikó, Arizóna, Utah és Oregon mind olyan területei az Egyesült Államoknak, ahol a Facebook is érzékelheti a klímaváltozás okozta vízhiányt. A vállalat székhelyéül szolgáló Kaliforniában pedig évente egyre nagyobb erdőtüzek pusztítanak a szárazság miatt. A cég elképesztő energiafelhasználása, ökológiai lábnyoma miatt komoly tényezője a klímaváltozásnak, ennek ellensúlyozására újabb programot indít – írja a CNBC.
A Facebook célja, hogy 2030-ban már több vizet takarítson meg, mint amit egyébként a vállalat felhasznál a működése során
– jelentette be Sylvia Lee, aki a vállalat fenntarthatósági munkacsoportjában a vízügyekért felel.
A fentebb már említett államok közül már elindultak a Facebook projektjei, Arizónában például szerepet vállalnak a Mead-tó vízszintjének stabilizálásában. A tó a környék legjelentősebb víztartaléka, 22 millió ember ívóvízellátását fedezi, azonban 2021-re a korábbi vízmennyiség a felére zsugorodott.
A vállalat tehát nem pusztán a saját vízfelhasználását racioanalizálná, hanem beszáll a víztartalékok infrastrukturális beruházásaiba is.
A Facebook hasonló, a területi adottságoknak megfelelő víztakarékossági intézkedéseket indít Írországban, Szingapúrban, Indiában, Mexikóban és az Egyesült Királyságban is. A tevékenységet a Limnotech fenntarthatósági tanácsadócég fogja ellenőrizni.
Muszáj változtatni
A Facebook bejelentése alig egy héttel követte az ENSZ legfrissebb, vészjósló klímaváltozási jelentését. E szerint az emberi tevékenység példátlan változásokat okoz a bolygón, köztük olyanokat, amelyek évszázadokig vagy akár évezredekig is visszafordíthatatlanok lesznek.
A jelentés szerint tarthatatlannak tűnik, hogy 1,5 Celsius-fok alatt tartsa az emberiség a globális felmelegedés mértékét, és száz éven belül a globális hőmérséklet-emelkedés akár 2 Celsius-fok is lehet.
Egyre több nagy cég száll be a küzdelembe
Naivitás lenne azt gondolni, hogy a technológiai vállalatóriások ne gondolnának jó hírnevük ápolására, amikor zöld-projekteket indítanak el, ugyanakkor ezek jelentőségére nem lehet legyinteni.
- Az Amazon célkitűzése, hogy 2024-re elérje a 80 százalékot a megújuló energia felhasználása.
- A Snapchatet tulajdonló Snap a CO2-lábnyomának 25 százalékos csökkentését vállalta 2025-ig, valamint hogy 100 százalékban csak megújuló forrású energiát fog vásárolni.
Kiemelt kép: Mark Zuckerberg elektromos wakeboardozása // Instagram