A Youtube havi kétmilliárd nézőt számlál, és ebben a percben is, amíg ezt a bevezetőt olvasod, nagyjából 500 órányi videóanyagot töltenek fel a felhasználók a platformra. Ebben a cikkben 5 okot ismerhetsz meg, hogy miért érdemes most Youtube csatornát indítanod!
Miért pont a Youtube?
Mielőtt belevágunk, hogy miért is érdemes ilyen csatornát indítani, elsőként következzen néhány adat arról, hogy miért pont ezen a felületen érdemes dolgozni!
- 2021-ben az internetes videó forgalom 21 százalékát már a Youtube teszi ki
- A Youtube a világ 2. leglátogatottabb oldala
- A videók 12-szer több megosztást generálnak a közösségi médiában, mint a képek és szövegek együttvéve
- A nézők 27 százaléka hetente több mint 10 órányi tartalmat fogyaszt
- Egy átlagos néző 9.77 csatornát tekint meg naponta
1. Szakértői márkát építesz
A videó az egyik legjobb eszköze a szakértői márkaépítésnek vagy a személyes brand építésének, hiszen a videók segítségével minden érzékszervre egyszerre tudunk hatni. Hallják a hangunkat, látják a gesztikulációnkat, tudunk játszani a hanglejtéssel, utólag a vágással, a zenével, az effektekkel és a feliratokkal is.
Rengeteg lehetőségünk van arra, hogy egy üzenetet hatékonyan átadjunk a nézőknek, emiatt sokkal inkább ki tud alakulni egy bizalom, hogy miért is dolgozzanak velünk.
2. Erősíted a Google találati listáján elfoglalt pozíciód
A Youtube a világ második legnagyobb keresőmotorja, videós platformok között pedig az első. 2006-ban vásárolta meg a Google, és évről-évre nagyobb szerepet kap a keresőoptimalizálásban.
Sok esetben a videóiddal a Google keresőjében megelőzheted a már nagyon jól megírt és optimalizált, korábbi szöveges tartalmakat is.
Hogyan javíts a Youtube videóid rangsorolásán?
- Készíts egy konkrét kulcsszó köré épített címet, leírást és címkéket!
- Mondd ki a kulcsszót a videóban!
- Másold be az átiratot a videó leírásához!
- Állíts be videófejezeteket címek és időbélyegek segítségével!
- Válassz megnyerő indexképet!
3. Minden eszköz a rendelkezésedre áll
A zsebedben lapuló okostelefonnal már bátran elindulhatsz a tartalomkészítés világában. A mai telefonok minden lehetőséget biztosítanak a videózáshoz és a vlogok készítéséhez.
Mi jelenthetett eddig akadályt a videózásban?
- Sávszélesség. Akár otthoni vagy mobilinteretről van szó, szerencsére a felhasználók már bárhonnan gond nélkül, akadozásmentesen megtekinthetik a videóid.
- Kamera minősége. Napjainkban a 10-12+ megapixeles kamerákkal felszerelt telefonok már bőven biztosítják a videózáshoz, vlogoláshoz megfelelő képminőséget.
Mire fordíts kiemelt figyelmet?
Habár a telefonoddal szinte mindent lefedhetsz, az alábbi két dologra minden videódban figyelj oda:
Fényminőség
A jó megvilágítás kiemelten fontos a videók esetén. Sokkal többet jelent a láthatóságnál, hiszen a fényekkel számtalan érzést kiválthatsz a nézőidből. Irányíthatod a figyelmüket, például a videódban bemutatott emberekre vagy tárgyakra.
Hangminőség
Meglepőnek tűnhet, de a tiszta hangzás sokkal fontosabb, mint a vizuális tartalom. A gyengébb képminőség ellenére fennmaradhat a nézők érdeklődése, ha a hanganyag értékes információkat nyújt számukra.
4. Fejleszted a személyiséged
A személyes fejlődésnek és a kommunikáció csiszolásának az egyik legcélravezetőbb módja az audiovizuális tartalmak gyártása. Visszanézheted magad, meghallgathatod a szövegeid, és persze visszajelzéseket kaphatsz a barátaidtól és a nézőidtől is.
Ha már felszabadultan és kellő rutinnal állsz a feladathoz, csak önmagad átadására és az értékteremtésre kell koncentrálnod. Az első néhány videó készítésekor természetes, hogy mindenki izgul. Szerencsére egy kis gyakorlással végleg búcsút inthetsz a lámpaláznak.
Hogyan küzdheted le a lámpalázat?
- Fogadd el, hogy tökéletes videó nem létezik! Minden tartalomban találni hibát. A közönségeddel akkor alakíthatsz ki remek kapcsolatot, ha önmagad adod, és szenvedéllyel beszélsz a szakmád vagy hobbid iránt. A botlások már mellékesek, hiszen a tartalmad gördülékenységének köszönhetően mindenki azonnal túllép rajtuk.
- Gyakorolj a tükör előtt! Tanácsos elsősorban a kézgesztusokra figyelned. Beszéd közben jelezd a kezeiddel a mondandód hangsúlyát. Így remekül átadhatod az érzéseid a képernyő előtt ülőknek. Továbbá érdemes egy kicsit távolabb ülni a kamerától, hogy a nézők a teljes testbeszéded láthassák.
- Írj forgatókönyvet! Persze nem kell elsőre Christopher Nolan-szintű szkriptet készítened, de mindenképpen tanácsos összeírni a videód felépítését és a legfontosabb gondolataid.
5. Hitelességet és kapcsolatokat építesz
A videózás az egyik leghatékonyabb módja a szakmai hitelesség felépítésének és a kapcsolatépítésnek is. Minőségi tartalom készítésével olyan embereket vonz majd a csatornád, akikkel gyümölcsöző üzleti vagy akár baráti kapcsolatot is kialakíthatsz a jövőben.
Végezetül ne feledd: hitelessé pedig az válik a nézők szemében, aki őszinte, következetes, önzetlen, értéket adó és pozitív!
A Youtube-videózásba tehát 2021-ben is érdemes belevágni. Könnyen építhetsz szakértői vagy személyes brandet, a Google keresőben is tarolhatsz, szinte mindent megoldhatsz a telefonoddal, és a személyiséged fejlesztése mellett a kapcsolati hálód is remekül szőheted.
Dallos Zoltán
vállalkozó, kommunikáció- és márkaépítés szakértő
A vendégszerzők külsős szakértők, nem a szerkesztőség tagjai, véleményük nem feltétlenül tükrözi a Forbesét.
Borítókép: Cardmapr.nl / Unsplash