Egy skóciai Amazon-raktárban évente több millió el nem adott, általában még jó minőségű terméket pusztítanak el, és ez csak egy a cég 24 teljesítési központjából, amit az Egyesül Királyságban működtetnek.
Az TV News Dunfermline-i Amazon-raktárban készített felvételei alapján új laptopokat, tévéket, ékszereket, fejhallgatókat, könyveket és arcmaszkokat pakolnak a dolgozók a „megsemmisítés” feliratú ládákba.
Az Amazon egy névtelenül nyilatkozó volt alkalmazottja szerint a raktár dolgozóinak heti 130 ezer terméket kellett megsemmisíteniük. Ezt megerősítette egy, az ITV által megszerzett belső feljegyzés, ami alapján áprilisban
egy hét alatt 124 ezer tételt jelöltek meg „elpuszítani” felirattal. Ugyanezen a héten csupán 28 ezer termékre került „adomány” felirat.
„Nincs semmi különös indoka annak, hogy mi az, amit meg kell semmisítenünk. Macbook, Ipad, és 20 ezer még bontatlan csomagolásban lévő arcmaszk is volt már a megsemmisítendő tárgyak között” – mondta egy examazonos. A dolgozók szerint a megsemmisítésre megjelölt tárgyak körülbelül fele még becsomagolva, míg a másik fele jó állapotban volt.
Az Amazon szóvivője a Business Insider kérdésére reagált. Szerinte a Dunfermline-i raktár az Egyesült Királyság egész területéről érkező összes megsemmisítésére kijelölt terméket kezeli. 130 ezres heti átlaggal még így is több mint 6 millió terméket semmisít meg évente a cég.
Korábban is pazaroltak
Nem csak az Egyesült Királyságban pazarol ennyire az online kereskedelmi óriás. 2019-ben Franciaországban derült ki egy oknyomozó anyagból, hogy 3 millió terméket puszított el a vállalat egy év alatt az országban.
Egy másik 2019-es esetben a Daily Mail riportereinek sikerült egy másik Egyesült Királyságban található Amazon-raktárba bejutniuk, ahol szintén volt egy „megsemmisítési zóna”. Az el nem adott termékeket innen egy hulladéklerakóba vitték.
Az Amazon szóvivője arra nem reagált arra, hogy a vállalat megváltoztatta-e a fel nem használt termékek elszállításának infrastruktúráját a Mail két évvel ezelőtti cikke óta.
Borítókép: Bryan Angelo // Unsplash