A visszavitt, kitisztított Nike cipőket olcsóbban vehetik meg a vásárlók újra a boltokban.
A Nike új programjában azt vállalja, hogy a vásárlástól számított 60 napon belül vissszaküldött cipőket kiisztítják és felújítják, majd olcsóbb áron újra a piacra dobják őket. A cég ugyanakkor csak az alig használt, újszerű vagy a minimálisan hibás termékekre vezeti be a programot. Minden párt kézzel újítanak fel.
Egyelőre a cipőfelújítási programot 15 amerikai boltban teszik elérhetővé.
Ha a teszt sikeres lesz, a cég kiterjeszti a programot az Egyesült Államokon kívüli piacokra is.
A szolgáltatással a Nike a pazarlás ellen kíván fellépni – írja a CNBC. Jó kérdés azonban, mekkora lesz a kereslet a programra. A 60 napos határidő elég szűknek tűnik egy új cipő esetén, ráadásul a közleményben is azt írták: a szinte új cipőkkel foglalkoznak csak. A program tehát azon amerikaiaknak lehet vonzó, akik szeretik két hónapon belül cserélgetni a lábbeliket. A Nike oldaláról azonban egyelőre csak marketingértéke lehet a programnak.
A Nike visszahívatja az emberi vérrel készült cipőt
Emberi vér a cipőben
A sportszergyártó legutóbb azzal került a hírekbe, hogy egyik termékéből, az Air Max 97 cipőből 666 darab, emberi vérrel kiegészített darabot dobtak piacra, méghozzá a Nike hozzájárulása vagy együttműködése nélkül. Az elkövető az MSCHF nevű kollektíva volt, amely kenyérpirító alakú fürdősójával és gumicsirke alakú bongjaival vált ismerté, korábban egy szentelt vízzel töltött Jézus cipőt is piacra dobott már.
A 666 pár számozott cipőt az egy csepp emberi véren kívül bronz pentagramokkal díszítették és ráírtak egy bibliai idézetet: „Láttam a sátánt: mint a villám, úgy bukott le az égből”. (Lukács 10, 18).
A különleges cipő egy Lil Nas X nevű rapper egyik videójához készült, és a gyártó szerint egy pár kivételével – amelynek tulajdonosát Lil Nas X válaztotta ki – percek alatt elkelt az összes. A Nike védjegybitorlási perben támadta meg a gyártót, és végül megállapodtak, visszahívják a cipőt. A MSCHF azt nyilatkozta, a visszahívás ellenére is elégedett a helyzettel, mert az akció „elérte a művészeti célját.”
Fotó: Lefteris Kallergis // Unsplash