Hangtechnikusnak indult, a 90-es éves médiaiparágának egyik elsőszámú beszállítója lett. Amikor a videókazetta már nem adta, átállt a videojátékra és a drónokra. Nagy György, a Magnew Kft. és a Duplitec Kft. tulajdonosának harmincéves útja a júliusi Forbes magazinban.
1978 május 1-én a még tizennyolcat is épp csak töltő Gyuri az LGT koncertjét hallgatva döntötte el, hogy ő bizony hangtechnikával foglalkozik majd.
Akkoriban a hangmérnök, mint szakma, újdonság volt, Lobón kívül senki sem neveztek így – a többiek inkább csak tekergették az erősítők gombjait, hátha valamiért jobban szól majd a rakkenroll.
Nagy György olyan családból jött, ahol a luxus idegen fogalom volt, így miután a 70-es és 80-as évek zenei közegében szocializálódva belekóstolt a bulik és a siker világába, maga is vállalkozni kezdett.
Eleinte videókazettákkal bizniszelt, ő volt az ország első kazettaellátója, kicsiben és nagyban egyaránt. Még a Vico mindenható urát, Fenyő Jánost is ismerte – erről is beszél a júliusi Forbes magazinban olvasható, négyoldalas portrécikkben.
Ahogy arról is, hogy az eleinte kazikkal foglalkozó Magnew Kft. miként lett a magyarországi videojáték-forgalmazás megkerülhetetlen óriása (egészen 2020-ig a Magnew forgalmazta az Activision Blizzard játékait Magyarországon, és most is a Sony Playstation kiemelt értékesítési partnere), illetve miként került kapcsolatba az eredetileg kazettasokszorosításra alapított Duplitec Kft. a kínai DJI nevű dróngyártóval – aminek hogy, hogy nem, egyedüli hivatalos magyarországi partnere.
Az anyagból az is kiderül, melyik játékból adták el legtöbbet tavaly a Magnew portfóliójából. Sőt, a legnépszerűbb hazai drón is bemutatkozik.
A cikk digitális változata itt olvasható, a nyomtatott változat pedig a már kapható magazin Üzlet rovatában található. A lapba alant lehet belelapozni.
Borítókép: Nagy György, a Magnew Kft. és a Duplitec Kft. tulajdonosa // Fotó: Orbital Strangers