Tomcsányi Péter eredetileg csak megnyitáselméleti sakk-könyvét szerette volna kiadni, de annyi problémába ütközött, inkább alapított egy nyomdai közvetítéssel foglalkozó céget. Ebből lett a ma Magyarországon digitális nyomtatásban piacvezető Prime Rate. A teljes cikket keresd a márciusi Forbesban!
Amikor ez a vállalkozás indult, annyi pénzem volt, mint egy szegény diáknak: vettem magamnak egy mobiltelefont meg egy faxgépet. Ezenkívül egy petákom nem volt.
– meséli Tomcsányi Péter, a Prime Rate nyomda alapítója.
Péter egyébként 17 évesen korosztályos országos sakkbajnok volt, de az egyetemi évek alatt rájött, hogy megvannak a korlátai sakkban – ezért életének ezt a fejezetét szerette volna lezárni egy megnyitáselméleti sakk-könyvvel. Viszont nem talált olyan kiadót, aki ne akart volna beleszólni a műbe. Végül lett ilyen, de azt kérte, hogy nyomdát magának találjon.
Tomcsányi Péter – fotó: Orbital Strangers
Ekkor Péter rájött, hogy a nyomdák nem túlságosan ügyfél-centrikusak, és jobb árakat is lehet találni, úgyhogy közvetítésbe kezdett. Aztán, hogy ne veszítse el ügyfeleit, Magyarországon az elsők között vett digitális nyomdagépet, és másoknál gyártatott rajta. Ebből lett végül saját nyomda, 261 alkalmazottal és 9,7 milliárdos bevétellel.
Címlapon: a magyar Forbes ötödször állította össze a legértékesebb hazai sportolók listáját, zsinórban ötödször is Hosszú Katinka végzett a lista élén. A dobogó viszont alaposan átrendeződött: Michelisz Norbertet és Babos Tímeát márciusi címlaposunk, Fucsovics Márton és Kozák Danuta váltották. A lista mellett Gera Zoltánról készítettünk rendhagyó portrét és Harcsa Veronika is elmondta sajátos üzleti modelljét.
A Prime Rate nyomdáról szóló teljes cikket keresd a márciusi Forbesban! A magazinba alább bele is lehet lapozni: