Párkányi Orsi Ausztráliában megszervezte az egyik legnagyobb női üzleti fórumot, majd hazavágyott és társával elindította esküvői startupját, a Join My Weddinget. Nyáron a Forbesban beszélt erről, azóta a BBC is készített róluk riportot.
„Kijött egy cikk egy rendes, nyomtatott lapban, a Hindustan Timesban rólunk és ránk szakadt a világsajtó” – kezdte Orsi, mi történt a nyári interjúnk óta. Matécsa Mártával fél éve találták ki: indiai esküvőkre fognak vadidegeneknek jegyeket árulni. Az indiai esküvők hagyományosan drágák, az ifjú párnak jól jön a bevétel; a turisták szeretnek különleges élményekben részt venni – ez volt az alapkoncepció. A vendég fizet a részvételért, az ifjú pár jutalékot fizet a startupnak. Úgy tűnik, a modell működőképes, bár még hosszú út áll előttük. Első esküvőjük, amelyre már jegyet adtak el, augusztus végén volt, a BBC exkluzív riportban számolt be róla.
Párkányi Orsi és Matécsa Márta
Először az volt a gondjuk, hogy lesznek regisztrált esküvőik, de ezt a média megoldotta. „Kijelölték az utat nekünk, mert mindenki azt kérdezte, mikor lesz az első esküvőnk” – mesélte Orsi. Nyár óta tucatnyi országban jelent meg róluk cikk, így az akkori 3-4 regisztrált esküvő utána felkúszott a mai 120-ra. Bár megkeresések vannak máshonnan, egyelőre maradnak Indiában, arra van kapacitásuk, de a cél persze egy globális márka, esküvő bárhol, bármikor.
Most a másik oldalt, a turizmus részét kell erősíteniük. „Az első esküvőnél felbéreltünk egy embert, aki a helyszínen, a városban éppen ott tartózkodó turisták között próbált fizetővendégeket találni, egyébként sikerrel, de látszott, nem ez lesz a végső megoldás.” Az Airbnb-hez hasonlóan két irányban kell üzletet építeniük: a házasulandók és a vendégek felé. Utóbbira egyelőre az utazásszervezők tűnnek a legalkalmasabbaknak, első partnerük az OTP Travel lett. Az utazási iroda indiai útjaiba beleszerkesztette Orsiék esküvős programpontját.
Az alapítók még mindig a tartalékukból élnek, de már több inkubátor programba bekerültek és itthon a Prezi egyik alapítója, Somlai-Fischer Ádám mentorálja őket. A kétfős cég napokon belül válik hatfős céggé, miközben az alapítók európai körútra indulnak utazási irodákkal és lehetséges befektetőkkel tárgyalni, hogy a végcél, a globális esküvős turizmus megvalósuljon.