Támogatói tartalom

Az egy napos kirándulások királynője

Dunakanyar

M2-es autópálya
Budapesttől 30 perc
Távolság: 25 km
A Dunakanyar jóval több, mint Nagymaros zsibongó sétánya, Szentendre édes belvárosa, vagy a Visegrádi vár. Budapestről már kevesebb mint egy óra alatt természetközelben, Duna-parton találhatjuk magunkat egy bohém bisztróban, egy gourmet hamburger mellett, vagy a zebegényi domboldalban egy luxus szaunában ülve. Mi most a Duna bal oldalán indultunk neki, Verőcétől már a Duna mellett autózva. Mutatjuk, merre jártunk.

A Dunakanyar bal oldalán élők nemrég sóhajtottak csak fel, amikor a 2-es utat végre átadták. Így viszont már tényleg Budapest elővárosának számít például Vác, de akár Nagymaros, vagy Verőce is, kis jóindulattal. A közlekedést nyáron úgy tűnt, nehezíti a dömösi átkelőnél leomlott töltés, ami miatt vonatpótló hajókat állítottak be – utólag azt mesélik a helyiek, a turisták egyenesen imádták ezt a megoldást, a MAHART nem győzte indítani a hajójáratokat. A Dunakanyar körjárat azóta is nagy sikerrel üzemel, Visegrád-Nagymaros-Zebegény-Dömös-Nagymaros-Visegrád vonalon. Ha már elindultunk, hop-on hop-off jelleggel akár hajóval is átkirándulhatunk a szomszédba, figyelni, ahogy a Börzsöny, a Pilis és a Visegrádi-hegység lankái őszi színekbe váltanak.

M2-es autópálya, 12-es út
Budapesttől 44 perc
Távolság: 52 km

Verőcénél már érdemes keresni bal oldalt a házak között megbújó kis utcákat a Duna felé, ahol lemerészkedhetünk autóval a partra. A homokos fövenyen megállapítjuk: jól áll a megújult Mercedes E-osztálynak a vízpart. A tágas térben még jobban kijön a letisztult, modern formavilág és a dinamikus elegancia. Zebegényben, a Natura Hill felé tartva aztán a murvás-földes hajtűkanyarokban jól jön, hogy a vidéki útburkolati viszonyok sem fognak ki az autón, szinte semmi nem érződik az utastérben, pedig ezek a terepviszonyok már a vezető számára is olykor kihívást jelentenek.

Mi így szeretünk élni!

„Szoktak nálunk úgy foglalni, hogy hozzáteszik, panorámás szobát kérnek. Ilyenkor mindig mosolygunk, mert nem is tudunk mást adni” – mondja Hodik Adrienn, a NaturaHill tulajdonosa. A szálloda előtt állunk, ahonnan valóban lélegzetelállító a panoráma, a Dunakanyar legszebb részét látjuk be. Adrienn és férje 2014 novemberében nyitották meg a házat, az eredeti kiindulási pont az volt, hogy ide szerettek volna költözni. Így a saját lakásuk mellé pár vendégszobát terveztek, ma is egy épületben laknak a vendégekkel.

„A kedves, vidéki toszkán és erdélyi szállások ihlettek meg minket, ahol a tulajdonos család is a vendégházban él, és ahol a vendég kutyák és gyerekek együtt játszanak a kertben a háziakkal. Nem kimenekülni szerettünk volna a világból, nem az volt a terv, hogy ne találkozzunk emberekkel, egyszerűen csak nem szerettünk volna a városban élni” – mondja. Eredetileg a házat kezdetektől a saját gazdaság látta volna el, végül úgy alakult, a szobákra nagyobb igény lett. Így először a 11 szoba és az étterem kezdett el működni, a gazdaság csak most éri utol magát. De ez talán nem is baj, a NaturaHill története épp olyan organikusan alakul, mint amilyen organikus itt lenni. Éttermet sem terveztek, most mégis sokan csak emiatt látogatnak ide: Szilvási Mihály séf konyhája miatt érdemes foglalni ebédre, vagy vacsorára. „Mi nem vagyunk vendéglátósok, éppen azért minden úgy van berendezve, ahogy mi szeretjük. Talán ez az oka annak, hogy különösen otthonos lett a végeredmény. A vendégeink legalább a fele törzsvendég, 20% évente többször is visszajár, akár minden évszakban. Azt vettük észre, hogy valaki vagy beleszeret ebbe a helybe, vagy nem tudja értelmezni. Ez alatt a pár év alatt megtaláltuk a vendégkörünket” – mondja a tulajdonos.

Mint egy jó hely, ők is mindig fejlődnek, fejlesztenek, az utóbbi években lett panorámás szaunaház, jakuzzi, és egy nappalinak is használható kandallós rendezvényterem és közösségi tér a hűvösebb estékre – itt akár társasjátékozni is lehet a tűz mellett.

Más izgalmakat is találunk Zebegényben, itt van például a Füstölgő Sarok BBQ, ami Faludi Dani tulajdonos és füstölő mester hihetetlen szorgalmának és elkötelezettségének eredménye. Dani újhullámos gasztronómiát vitt a falu életébe, kitanulta a füstölést, a smoker használatát, így ma már első osztályú húsokat rak le az asztalra hétvégenként. Az eventekre megéri előre bejelentkezni, mert az adagok hamar elfogynak, egyre többen zarándokolnak ugyanis ide egy-egy kellemes ebédre. A különleges menükért érdemes figyelni a Füstölgő oldalát. Nem Dani az egyetlen fiatal, aki friss energiákat hozott Zebegénybe. Juhász Bálinték 2019-ben nyitották speciality kávézójukat Helyben Kávézó néven. Azt mondják, a vendégtér és a design kialakításával, a termékek megválasztásával igyekeznek újat adni, és talán néha provokálni is a vendégeket, hogy az ott töltött idő alatt minél több élményt és információt szívjanak magukba. A sajtokat, felvágottakat, szörpöket, lekvárokat a környékből szerzik be, a kávézóban a mitiszol.hu által válogatott natúrborok is kóstolhatók.

Bohém Burger és Coworking

Egy kicsit arrébb, Nagymaroson, a felújított korzón sétálva a Visegrádi várral szemben lugasos teraszra figyelhetünk fel. A Piknik Manufaktúra igazi törzshely, aminek a hangulata elsőre rabul ejt, ne lepődjünk meg, ha valahogy órákra ott ragadunk. Sós-Nepper Dorka és férje, Sós László egy bohém és otthonos helyet álmodtak meg, ahol egy Aperol vagy egy kézműves sör és egy hamburger mellett, dunai kilátással lazulhatunk. Nem véletlen, hogy a bicikliút mellett nyitottak, sokan út közben térnek be ide. Az étlapon mindig találunk vega és vegán fogásokat, a hamburgerhez a bucit maguk sütik, a fix ételek mellett pedig mindig vannak napi, heti ajánlatok. Hogy mennyire közösségi hely a Piknik, mutatja az is, hogy idén a felső teraszon befogadták az OOO Campus csapatát, akik egy félig szabadtéri, tavasztól őszig üzemelő coworking office-t nyitottak. Már idén rengeteg nagy cég, startup szervezte ide tréningjeit, vagy irodán kívüli napjait.