Brit tudósok ugyan nem kutatták még meg, de ha egy cégben van kávégép, az biztosan jelentősen segíti a belső információáramlást. Nagyobb cégeknél hálózatkutatást is lehet végezni, amiből kiderül, kiken keresztül jutnak el valójában a hírek a többiekhez. Várhatóan nem a felsővezetői körlevél lesz a megfejtés.
A folyosói pletykák és a munkához szükséges háttérbeszélgetés digitalizálására olyan pályázók vannak, mint a Salesforce által a közelmúltban közel 28 milliárd dollárért felvásárolt Slack vagy a Microsoft Teams. Ezekben szobákat lehet létrehozni, fájlokat megosztani, videóhívásokat indítani. Kisebb cégek viszont akár egy jól összerakott chatszobával is beérhetik. A lényeg nem a technológia, hanem az, hogy a korábban megbeszélt dolgok kereshető módon jelen legyenek valahol, és ne törje meg a munkavégzést aszinkron kommunikáció (leggyakrabban telefon- vagy videóhívás).
Nehéz követni, hogy melyik kommunikációs szoftvert épp milyen csomagokhoz kötik hozzá. Aki rendelkezik Microsoft 365 üzleti előfizetéssel, annak például a Teams biztosan ingyenes. Ráadásul a vírushelyzetre való tekintettel a cég létrehozott egy ingyen használható, csak Teamst tartalmazó csomagot is. A Slack árazása a felvásárlás előtt átlátható volt. A kisebb cégek, amelyek beérték azzal, hogy a legutolsó 10 ezer üzenetet látják, ingyen használhatták a platformot. Az első fizetős szint pedig felhasználónként 8 dollárba került.