Autóvezetés közben minden másodperc számít. Egy ötven kilométer per órás sebességgel haladó autó közel tizennégy métert tesz meg egy másodperc alatt. Ez alig rövidebb, mint egy átlagos kamion hossza.
A 4G-s internetnél hússzor gyorsabb kapcsolatokat ígérő, kisebb késleltetéssel dolgozó 5G-s internet lesz annak az eszköze, hogy a közlekedés résztvevői folyamatos kapcsolatban álljanak egymással. Az 5G-s eszközök képesek egymás mellett több adatkapcsolatot kezelni anélkül, hogy a teljesítmény látná kárát.
A gépkocsik közti (V2V) kommunikációval elkerülhetők az olyan balesetek, mint a közelmúltban történt halálos Tesla-ütközés. Az autók ugyanis nem csak a szenzoros adatokra és az ezeket feldolgozó algoritmusokra támaszkodhatnak, hanem arra is, hogy a járművek folyamatosan közlik egymással a pozíciójukat, irányukat, sebességüket.
A 4G-s internetnél hússzor gyorsabb kapcsolatokat ígérő, kisebb késleltetéssel dolgozó 5G-s internet lesz annak az eszköze, hogy a közlekedés résztvevői folyamatos kapcsolatban álljanak egymással. Az 5G-s eszközök képesek egymás mellett több adatkapcsolatot kezelni anélkül, hogy a teljesítmény látná kárát.
A gépkocsik közti (V2V) kommunikációval elkerülhetők az olyan balesetek, mint a közelmúltban történt halálos Tesla-ütközés. Az autók ugyanis nem csak a szenzoros adatokra és az ezeket feldolgozó algoritmusokra támaszkodhatnak, hanem arra is, hogy a járművek folyamatosan közlik egymással a pozíciójukat, irányukat, sebességüket.
Nehéz falnak nézni egy kamiont, ami azt kiabálja minden hullámhosszon, hogy „én egy autó vagyok”.
A V2V kommunikáció szempontjából mindegy, hogy önvezető autók vesznek-e részt a forgalomban, vagy modern vezetéstámogató rendszerekkel felszerelt, de emberi sofőrök által irányított kocsik. Éppen ezért a pilot programok, amelyek közül kilenc Európában zajlik, nem is várták meg a teljesen önvezető járművek megjelenését. Már most folynak a kísérletek annak kidolgozására, hogyan fognak egymással kommunikálni a jövő autói.