Megújult a Forbes magazin, odatették magukat Amerikában

Új dizájnt kaptunk Amerikából, és boldogok vagyunk vele. A legtöbb változáshoz kell egy kis idő, míg hozzászokik az ember, ehhez nekem igazán nem kellett. Kézbe vettem az új amerikai lapot […]

Bővebben

Trump megválasztása óta 3,7 milliárd dollárral csökkent Zuckerberg vagyona

Négy nappal a novemberi amerikai elnökválasztás után, Mark Zuckerberg hosszú jegyzetet írt arról, hogy annyira nem is volt hatása a Facebookon terjedő kamuhíreknek a választási eredményre. Ennél nehezebb lesz megmagyaráznia, hogy november 8-a óta közel 3,7 milliárd dollárral csökkent a vagyona.

Az amerikai Forbes számításait a részvények 7 százalékos csökkenésére alapozza (a választás napja és a normál kereskedés zárása között). A csökkenés ellenére Zuckerberg még mindig a a világ ötödik leggazdagabb embere, a Forbes szerint 49 milliárd dolláros vagyona van.

A részvények csökkenése persze nem biztos, hogy a kamuhirekhez köthető: az októberi rekord óta folyamatosan csökkent az értékük, sőt más techóriások, például az Amazon és a Google is rosszabb eredményt hoztak.

De a Facebook egyértelműen tisztában van vele, mekkora veszélyt jelent, ha a nyilvánosság negatívan értékeli. Zuckerberg jegyzetében azt írta, véget fel vetni a kamuhírekkel üzletelésnek, a visszaélésekkel operáló oldalakat ki kell zárni a reklámfelületeikről.

Zuckerberg vagyonának csökkenése egyébként ellentétes azzal, amit sok milliárdos megtapasztalta Trump megválasztása óta: sokan pont ebből gazdagodtak. A győzelem utáni hetekben a tőzsdei hangulat pozitív volt, ami az USA 14 leggazdagabb embereinek vagyonához összesen 9,4 milliárd dollárt tett hozzá.

A választás eredményének legnagyobb nyertese Warren Bufett. Tőzsdei cégének, a Berkshire Hathawaynek részvényei nyolc százalékkal mentek fel, ez majdnem 5 milliárdot hozott neki. Buffett 72 milliárdos vagyonával most a világ harmadik leggazdagabb embere, csak Bill Gates és a spanyol Amancio Ortega előzik.

 

„Az én vallásosságom úgy van, hogy isten ránk hagyta a teremtést, a többi marketing”

Palásti József, a Fornetti alapítója