F1! Zsír!

Ritkábban csöng a telefonom, mint azt sokan gondolják, de ha hívnak, eléggé kiszámítható, hogy ki mit akar tőlem. A legtöbben be szeretnének kerülni az újságba, néhányan kimondva-kimondatlanul rögtön fel a címlapra. Ritka, de […]

Bővebben

Ott voltunk, amikor Satya Nadella (globális Microsoft CEO) magyarokról magyaroknak beszélt

Miközben a tömeg izgatottan suttog körülöttem, azon gondolkozom, hogy forintra átszámolva vajon mennyi lehet 500 milliárd dollár. A számológép szerint 143 620 000 000 000 forint. Segítek kiolvasni, 143 620 milliárd. Szerintem ennyi pénz nincs is.

Pedig jelenleg a Microsoft értéke ennyi, és Satya Nadella a felelőse annak, hogy ez ne legyen kevesebb (illetve, hogy ez több legyen). Ő a harmadik CEO a cégnél, az első Bill Gates volt, aki azóta hobbiból menti meg a világot azzal a rengeteg pénzzel, amit a szoftverbirodalmával keresett, aztán jött Steve Balmer, őt pedig 2014-ben váltotta le Nadella, akinek egy viszonylag billegő mérlegről kellett kiegyensúlyoznia a céget.

A sutyorgásnak hirtelen vége szakad, és Nadella a színpadra lép. Egyszerű, szürke öltönyt és világos inget visel, nem csicsázza túl, pedig a havi majdnem egymillió dolláros fizetéséből (ez az alapfizetése!) futná cifra darabokra. A Kongresszusi Központ kékes fényben úszó előadótermében egy hatalmas képernyő előtt prezentál.

A cég zászlóján az újra feltalált produktivitás lobog. A félórás keynote-jának központjában nem is annyira a cég áll, mint inkább a közeli jövő kihívásai, és a cégek arra adott válasza, amihez a Microsoft tud platformot adni. “Ne csodáld azt, ha valaki ért a mesterséges intelligenciához, hanem te is fejlessz olyat! A technológia nem lehet misztikus dolog, demokratizálni kell!” (A vállalat egy teljes napot szentel annak, hogy a felhőben, mesterséges intelligenciában és a big datában rejlő lehetőségek témáját körüljárja, a Microsoft CEO-ja is emiatt jött a fővárosba).

Nadella külön kiemelte a Microsoft-partner Netpincért, ahol már kísérleteznek az olyan újdonsággal, mint a mesterséges intelligencia, chatbotok, vagy éppen a drónos házhosszállítás, és az OTP eBIZ részlegét is, ami egy felhő alapú megoldás a vállalatok pénzügyi kihívásaira. “Az adat önmagában haszontalan, ha nem tudjuk értelmezni.” mondja a CEO, aki szerint a technológia nem csak abban segít, hogy időt spóroljunk, de mindenkiből képes kihozni azt, amiben igazán jó. Példának hozta a magyar Vöröskereszt munkáját: “Fantasztikus, hogy milyen hatásfokkal dolgoznak és milyen sok önkéntessel. Akkor próbálnak meg elérni embereket, amikor azoknak szüksége van a segítségre. Ezt a hatást akarjuk elérni mindannyian. Hogy ne csak lássuk a világot, de meg is tudjuk változtatni.”

 

Olvasd el Üzlet rovatunk további cikkeit!
Ezeket láttad?
Címkefelhő