A közúti fuvarozás jövője az okoskamionok fejlődése. Ezen a területen a Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft., Kutatás Fejlesztési Intézete már évek óta a világ élvonalába tartozik – áll a cég sajtóközleményében. A cég nem titkolt célja, hogy a leendő mérnököknek bemutassák ezt a kutatási területet és a lehető legtöbb magyar fiatalt kapcsolják be a fejlesztésekbe.
Kevés érdekesebb látnivaló létezik egy autószerető ember számára, mint amikor egy több tíztonnás kamion önállóan old meg közlekedési szituációkat, kerül el automatikusan veszélyes helyzeteket vagy éppen versenyre kel egy profi sofőrrel a rámpára tolatásban.
Automatizált haszonjármű rendszermegoldások
A vasúti- és haszonjármű fékrendszereket, haszonjármű kormányrendszereket valamint ezek alrendszereit gyártó és fejlesztő cégcsoport a 2016-os IAA, Nemzetközi Haszongépjármű-kiállításon mutatta be először saját fejlesztésű önvezető kamionját.
Az automatizált félpótkocsis szerelvény sofőr nélkül hajt a rakodó helyre, majd vissza a logisztikai központban.
A közlekedésbiztonság növelése
Ha a modern rendszerek segítenek kivédeni egy szerelvény felborulását, azzal nem csak egy katasztrófát előzhetnek meg, de mindez segít elkerülni egy jelentős forgalmi dugót is, amennyiben a pórul járt szerelvényt menteni kellene. Szintén kamionspecifikus fejlesztés a digitális visszapillantó tükör, mely ugyan kísérleti jelleggel már személyautókon is feltűnt, ám a haszonjárművek esetében mérhető üzemanyag megtakarítást jelent
a nagy méretű tükrök kiváltására szolgáló kis kamera jelentősen csökkentve a jármű légellenállását.
A cég kínálatában már ma is megtalálhatóak az olyan vezetősegédek, mint sávelhagyás figyelmeztető, holttérfigyelő, vészfékező rendszer, adaptív tempomat, melyeket a városi közlekedésben is használni tudnak az okos kamionok. Ezeket a rendszereket összehangoltan is lehet működtetni, amivel biztosítják a Traffic Jam Assist működését, ami a járművet automatizáltan mozgatja egy közúti dugóban.
Platooning rendszerek a hatékony fuvarozásért
Annak érdekében, hogy kamionok csoportja teljes sebességgel hatékonyan közlekedjen, egy úgynevezett platooning rendszer tud segíteni. Ennél a megoldásnál a kamionok kommunikálnak egymással és ennek segítségével minimális követési távolságú konvojokat hoznak létre, ahol az első szerelvény vezetőjének kell csupán az utat és a forgalmat figyelnie, míg a többiek nyugodtan pihenhetnek, ráadásul a kis távközök miatt a járművek komoly mennyiségű üzemanyagot takarítanak meg.