Megújult a Forbes magazin, odatették magukat Amerikában

Új dizájnt kaptunk Amerikából, és boldogok vagyunk vele. A legtöbb változáshoz kell egy kis idő, míg hozzászokik az ember, ehhez nekem igazán nem kellett. Kézbe vettem az új amerikai lapot […]

Bővebben

Forrás: Facebook

130 millió dolláros befektetést kapott a Budapesten is működő kajastartup

Idén összesen 160 millió dolláros befektetést vont be a budapesten is működő, ételkiszállítással foglalkozó startup, a Wolt. A befektetést további terjeszkedésre, növekedésre és csapatának bővítésére használja azokban az országokban, ahol most is működik. Összesen 175 millió dollárnyi befektetésnél tartanak.

A Wolt, a helsinki központú ételkiszállítással foglalkozó gasztrotech cég összesen 160 millió dolláros tőkebevonást kapott az elmúlt félévben – áll a társaság Forbes.hu-hoz eljuttatott közleményében. Ebből 130 millió dollár a friss tőke, amit nemrég vont be a Wolt, a befektetést az  Iconiq Capital biztosította. Az előző körben a 83North által vezetett befektetői konzorcium 30 millió dollárt tolt a cégbe. A Highland Europe, az EQT Ventures és a Lifeline Ventures szintén a befektetők között voltak ezekben a körökben. A Wolt az új tőkét a növekedés és a terjeszkedés folytatásába fekteti.

Angyalbefektetésüket még 2014-ben kapták, az Inventure, Lifeline Ventures (ez a finn kockázatitőke-befektető fektetett a magyar Shapr3D-be is) és a First Fellow Partners adott a startupnak 500 ezer dollárt. A következő, magvető (seed) körben, 2015-ben egy magánbefektetővel kiegészülve kaptak ugyanettől a körtől 2,5 millió dollárt. Az első komoly kockázatit tőkét (A körös befektetés) 2016-ban hét befektetőtől vonták be, összesen 12,5 millió dollárt. A cég a mostani bejelentésekkel együtt így öt körben 175,5 millió dolláros tőkebevonásnál tart.

Apple után Microsoft: újabb gigacéggel folytatja a magyar startup

A 2014-es, Helsinkiben alapított Wolt egy évvel ezelőtt 4 északi ország 10 városában volt jelen. Mára a közép-kelet-európai régió 15 országának 50 városában működik, köztük egy éve Budapesten is. A Wolt saját, okostelefonos alkalmazást üzemeltet, itt rendelhetnek a felhasználók, jellemzően olyan éttermekből, amelyek a Wolt előtt nem kínáltak kiszállítást. A cégnek emellett saját platformja is van, amivel a logisztikát valós időben optimalizálják. Magyarországon már több mint 200 étteremmel áll szerződéses viszonyban és mintegy 500 futárt foglalkoztat. Itthon a legnagyobb versenytársa a Foodpanda által 2014-ben felvásárolt Netpincér.

 

"Különös szervezetem van. Nem emlékszem rá, hogy munka közben valaha is elfáradtam volna, csak a semmittevés merít ki végképp."