Csendben világhírű, 200 éves és magyar. Mi az?

Talán olvastad – mert még a Washington Post és a New York Times is lehozta –, hogy januári számunkat idő előtt vissza kellett hívni az újságárusoktól. A Hell Energy tulajdonosai kértek ideiglenes intézkedést […]


Bővebben

Túl a babzsákon

Már régen nem az infrastruktúra miatt járunk be a munkahelyre. A „menő dizájn irodák” azonban ma már nem merülnek ki a csocsózásban és babzsákokban. A PropTech révén mind több technológiai megoldás segíti a hatékonyság maximalizálását célzó cégeket. Ám hogyan tegyünk meg az első lépéseket? A Dome Facility Services Groupnál mindent tudnak arról, milyen a jövő irodája.

Tegye szívére a kezét: Ön miért jár be dolgozni az irodába? Ha őszinte akar lenni, alighanem érzi: elmúltak azok az idők, amikor munkája jó részét csak odabent tudta elvégezni. A negyedik ipari forradalom elérte az ingatlanpiacot is: a faxgép, a vonalas telefon, és a dossziék a digitalizáció révén átadták helyüket a hintáknak, babzsákoknak, PlayStationnek. Persze inkább a kreativitást igénylő szektorokra jellemző a menőirodázás, de a trend kétségkívül a munkahelyi jóllétet („well-being”-et), a munkáltatói márka építését („employer branding”) és a céges közösségi érzést helyezte középpontba.

Hogy miért? Naná, hogy a hatékonyság fokozása érdekében! Nem ritkán csocsózás közben ugrik be egy jó megoldás, egy kis hintázás pedig segíthet a stressz leküzdésében és a problémás üzleti partner megszelídítésében.

Akkor hát végeredményben miért is kell nekünk még iroda? Elsősorban azért, mert ott tudunk találkozni azokkal, akikkel közösen van feladatunk, akikre szükségünk van munkánk elvégzéséhez. Ám ahhoz, hogy a merevebb cégkultúrához szokott dolgozók ne sokkos állapotban ténferegjenek a csúszdák között – ahelyett, hogy megtáltosodva munkához látnának – gondos technológia és HR előkészítés szükséges.

Fotó: Bujnovszky Tamás

Olcsóbban, okosabban

„Felmerül a kérdés: ha ennyire ad hoc módon használjuk az irodát, mekkora alapterületben érdemes gondolkodni? Ehhez elemezni kell a munkakörök profilját és meghatározni, kiknek és milyen sűrűn lesz szüksége kisebb vagy nagyobb létszámú tárgyalóra, vendégfogadó helyiségre, elmélyülésre alkalmas zugra vagy kreativitást segítő elemekre” – mutat rá Décsi Gábor, a Dome Facility Services Group ügyvezetője. Mint mondja, a tíz éve, a válság hatására csökkentett alapterületek és költségek a tevékenység alapú munkavégzés („activity based working”) elvei révén tovább faraghatók. Hiszen ma már nincs olyan pozíció, amely fix munkaállomást igényelne.

Décsi Gábor, a Dome Facility Services Group ügyvezetője

A legfrissebb irodatrend azonban nem merül ki abban, hogy kényelmes-inspiráló a légkör. A szakmai körökben a közelmúltban berobbant „PropTech” (property technology) kifejezés azokat az innovatív technológiai megoldásokat foglalja magában, amelyek az irodai mindennapokat is hatékonnyá teszik. Décsi Gábor példát is mond: képzeljük el, hogy reggel prezentációt kell tartanunk az irodában. Ébredés után az okostelefonunkon megnézzük, van-e parkolóhely, ha igen, foglalunk. A rendszer odanavigál, majd tovább, egészen a tárgyalóig. Ahol, mikor belépünk, automatikusan lehúzódik a redőny, lekapcsolódik a villany, bekapcsol a hűtés és a projektor. Nincs más dolgunk, mint megtartani az előadásunkat. „Ilyen folyamatokat érdemes fejleszteni, ezekkel lehet hatékonyan kiszolgálni a dolgozók igényeit”.

Rugalmas munkahely-menedzsment

Mindez nem utópia, e megoldások a mai modern irodákban már elérhetőek. Csupán meg kell tanítani az embereknek, hogyan kell ezeket használni. Ehhez szerencsés HR programokat is kapcsolni.

A Dome szakemberei minden fázisban segíteni tudnak. A kezdetek kapcsán abban, miképpen kell a legkorszerűbb, a munkavállalók megtartását és motivációját erősítő iroda helyigényét megtervezni. Az új koncepció megalkotását követően aztán a megvalósításban-megépítésben, a technológiák hozzá illesztésében. Majd a szervezet „betanításában”, a használatra való felkészítésben. A közeljövőben HR vonalon is erősítenek, e téren is kompetens tanácsokkal látják majd el megbízóikat.

Fotó: Bujnovszky Tamás

Az új kolléga

„Sokat invesztálunk abba, hogy a jövő irodáinak szakértőjévé váljunk. Képezzük magunkat, külföldön gyűjtjük a legmodernebb megvalósulási modelleket. Zárás előtt állunk befektetőként egy PropTech szoftvereket fejlesztő startuppal is, és két egyedülálló budapesti nagyprojekt tanácsadói is mi vagyunk”.

S ha ez még mind nem lenne elég, a cég megszerezte a kereskedelmi jogait a világ egyik legkorszerűbb ipari takarítórobotjának, amely így hamarosan megvehető vagy takarítási szolgáltatásként is igénybe vehető lesz idehaza is. Az új „kollégának” garantáltan nem lesz szabadnapja, nem fog hiányozni a munkából, nem megy fel a bére sem, és munkája végeztével még egy riportot is nyomtat az elvégzett feladatokról.

Isten hozta hát az irodák új világában!


 

“Előrejutásod az életben a gondolataiddal kezdődikés azokkal is végződik.”