Nettó 8 óra, és menj haza játszani!

Csanády István szembe megy az árral. Van egy 30 fős startupja, amely most kapott 2 milliárd forint befektetést, nem is akárhonnan, hanem a Revolut és a Spotify egykori befektetőitől. Alkalmazásuk, […]

Bővebben

Simán hozzuk a Google irodák világszínvonalát!

Nagyot fordult a világ és a munkakultúra a gazdasági válság óta, amelynek hiteles szemtanúja az idén már 10. alkalommal megrendezésre kerülő Az Év Irodája verseny, a hazai irodapiac alfája és omegája. Az ingatlan.com csoport az elmúlt években egy egész irodai ökoszisztémát varázsolt a verseny köré, nem véletlenül készülnek hatalmas lelkesedéssel az októberi OfficeXPO-ra és Office Weekre is, amelyek Az Év Irodája verseny fizikai megtestesülései. Kalmár Zoltánnal, a verseny alapítójával és Fodor Dániellel, a verseny főszervezőjével beszélgettünk az elmúlt tíz évről, a hazai irodapiac fejlődéséről, és az új őszi rendezvényekről.

 Ma már presztízs elindulni Az Év Irodája versenyen, győztesnek vagy helyezettnek lenni pedig egy igazi hype, egy csodafegyver az employer branding kezében. Igazi win-win szituáció a verseny mindenki számára, hiszen nyer a bérlő, a dolgozó, a tervező, a HR-s, az irodaház és maga a munkaerőpiac. Pedig tíz éve még nem így nézett ki a helyzet mifelénk, amikor a világ más tájain kirobbant az irodaforradalom.

10 éve, vagyis 2009-ben a Google olyan fantasztikus irodát alkotott, ahol dolgozók szinte tejjel-mézzel folyó Kánaánban érezhették magukat – masszázs, csúszda, függőágy stb. A Google iroda akkor úttörőként egy kontrollcsoporttal készített interjú- és workshop-sorozat segítségével feltérképezte a dolgozók személyiségét, értékrendszerét és motivációs tényezőit. Majd felállítottak egy pszichológiai modellt, amely megmutatta, hogy milyen épület felelne meg legjobban a munkavállalóinak.

 Sokak számára ez a hír megmaradt érdekességnek, de Kalmár Zoltán rögtön meglátta benne a lehetőséget. „Mi 10 éve a gazdasági válság kellős közepén csak sóvárogtunk egy ilyen munkahely után. Mégis 2-3 hónappal azután, hogy először megjelent a hír a sajtóban a Google módszeréről, elindítottuk az első Az Év Irodája versenyt. Senki nem értette, miért a válság közepén vágunk bele, de éppen ez a negatív hangulat kedvezett nekünk. Abban az időben senki nem mert hasonló dologban gondolkodni, így egyedüliként „robbanhattunk be” a köztudatba” – mesél a kezdetekről Zoltán.

 A kezdés után szépen lassan beérett a kezdeményezés, és az elmúlt évtized bebizonyította, hogy Zoltán ötlete valóban kiváló. „Akkoriban hallottunk először olyan visszajelzést, hogy egy belsőépítésznek presztízs megnyerni a díjat, mert ezt kamatoztatni tudja a piacon, felszökik az ázsiója. Elindítottunk egy hubot, úgy, hogy nem is tudtunk róla” – emlékszik vissza mosolyogva Zoltán.

Az elkövetkező 6 évben folyamatosan erősödött a márka, ma már csaknem 190 nevezővel számolnak évente, és a zsűri is a legnagyobb hazai szakemberekből, egyetemi oktatókból és művészekből áll. Egy évtized alatt hatalmasat fejlődött a hazai irodakultúra is, szinte együtt nőttek fel a versennyel, és ma már egyáltalán nem a csúszda és a csocsóasztal a lényeg.

 „A legfontosabb szempont, hogy egy olyan iroda szülessen, ami a saját közössége igényeit szolgálja ki. Egy IT cég esetében például egyáltalán nem biztos, hogy az a legszerencsésebb, ha egy romkocsma az iroda. Ahol pedig a munkavállalók nagy része családos, sokkal fontosabb, hogy legyen egy gyereksarok, mint az, hogy egy design kanapé álljon a tér közepén. A siker kulcsa a projektvezető, vagyis az az ember, aki a cégnél kézben tartja a teljes projektet A-tól Z-ig, aki pontosan tudja, mennyire fontos bevonni a dolgozókat a saját terük kialakításába”

– veszi át a szót Fodor Dániel, Az Év Irodája és az OfficeXPO főszervezője.

 „Ez is bizonyítja, hogy ma már a belsőépítészek mellett a HR-esek terepe lett a verseny, hiszen a feszített munkaerőpiacon a legtehetségesebb munkatársakat szeretnék a cégek magukhoz csábítani, és mi lehet jobb toborzó eszköz, mint egy emberközpontú, funkcionális iroda. Az employer branding fókuszába került a munkahely, sőt, azon belül már office brandingről is beszélhetünk, amely kifejezetten a munkahelyi környezetre összpontosít” – magyarázza Dániel.

 Az Év Irodája díjátadója az elmúlt években egy gála keretében zajlott, tavaly azonban már OfficeUP néven egy szakmai konferencián adták át a díjakat. Idén pedig a verseny tízedik évfordulója alkalmával egy tíznapos Office Week programsorozatot szerveznek, ahol megismerkedhetünk az elmúlt évtized győztes irodáival, bepillanthatunk a kulisszák mögé, sőt, OfficeXPO néven egy Magyarországon egyedülálló irodadizájn kiállítás is nyílik, ahol mindent megtudhatunk az irodapiac innovatív megoldásairól, termékeiről, és világtrendjeiről.

 „Az elmúlt évben a nevezők elmondhatták szakmai tapasztalataikat, idén pedig már meg is mutathatják azokat. Ebben a három napban, a MOM Sport csarnokában belsőépítészek, tervezők, kivitelezők által alkotott inspiratív enteriőrök között sétálhatnak majd a látogatók. Szeretnénk hidat építeni azok között, akik megálmodják, akik építik, és akik használják az irodákat. A lényeg, hogy mindenki megtalálja saját maga számára az inspirációt” – foglalja össze az OfficeXPO célját Dániel.

 A teljesen felépített innovatív irodamakettekben új technológiai megoldásokat, design bútorokat, kreatív közösségi funkciókat próbálhatunk ki. Cégvezetőként tanulságos lesz látni, mennyire másképp is tekinthetünk az irodatérre, HR-es kollégaként inspirálódhatunk az Employer Branding területén, míg marketingesként remek Office Branding ötleteket csíphetünk el. Ugyanakkor munkavállalóként is mindenképpen érdemes kilátogatni, hiszen a nem mindennapi irodák mellett inspirációs előadásokra, workshopokra is számíthatunk! De a szakmai programok mellett lesz kertmozi, startup show, esti koktélparty és hétvégi családi program is. Ma már mindenki megvalósíthatja saját álom irodáját. 

Az idei Az Év Irodája versenyre szeptembertől lehet nevezni azoknak a cégeknek akik idén költöztek el vagy újították fel irodájukat. 


 OFFICE WEEK

Az OfficeXPO köré egy 10 napos fesztivált is szervez Az Év Irodája csapata. Az Office Week október 14-22. között kerül megrendezésre, és számos izgalmas program közül választhatunk. Megnézhetjük a valóságban is az elmúlt 10 év díjnyertes irodáit, jógázhatunk egy irodaház tetején a naplementében, meghallgathatjuk a hazai legmenőbb tervezők történeteit egy-egy izgalmas workshopon, körbejárhatjuk a legmenőbb enteriőr kiállításokat az OfficeXPO-n, vagy éppen kipróbálhatjuk a legújabb irodai tech kütyüket! Az Office Week fesztiválra ITT tudsz regisztrálni, Az Év Irodája enteriőr kiállítására pedig ITT tudsz jelentkezni. 


 

 

"Sose kopogtass a lehetőség ajtaján. Csak rúgd be simán, mosolyogj és mutatkozz be."