Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]


Bővebben

Nem kellene belehalni a cégvezetésbe

Több profit, stabilabb cég, kevesebb munkával? Ha valaki úgy gondolja, ilyen csak a mesékben létezik, érdemes lesz felkeresnie a cégfejlesztéssel foglalkozó DMA új központját. Még a végén kiderülhet, hogy nem is olyan bonyolult dolog elérni azt, amiről a legtöbben csak álmodozni mernek.

Minden cégvezetőnek vannak céljai. A legtöbben valószínűleg azt szeretnék, ha a cégük több profitot termelne, nekik pedig maradna idejük a családjukra, a hobbijukra, sportolásra. Esetleg tulajdonosként már teljesen ki is vonnák magukat a napi ügyekből. A valóság azonban nagyon sokszor teljesen másként alakul, és ebbe sokan bele is törődnek azzal, hogy ez az élet rendje.

Pedig nem kéne. Dienes Attila, a DMA tulajdonosa és ügyvezetője például nem tette. „Volt egy saját tulajdonú kereskedelmi cégem, aminek gyakorlatilag a rabszolgája voltam. Nem volt időm semmire, rám zúdultak a munkatársak problémái is. Elgondolkodtam, vajon így kell vezetni egy céget?” – meséli.

Nem varázslat

Elkezdett olvasni, külföldi képzésekre járni, és megbizonyosodott arról, hogy nem így kell céget vezetni. Néhány év alatt eljutott odáig, hogy a vállalkozása hatékonyabban működött, neki viszont már be sem kellett járnia. Miután az így felfejlesztett céget eladta, ismerőseinek, barátainak kezdte megmutatni, hogyan csinálta. Ebből született meg a DMA, ahol már szervezett keretek között, számos munkatársával együtt tanítja, hogyan lehet stabilabbá és hatékonyabbá tenni a cégeket, és ráadásnak még időt is felszabadítani.

És mi a nagy titok? Hát az nincs. „Ezek nem olyan bonyolult dolgok – árulja el Dienes Attila. – Léteznek nagyon hatékony vezetői eszközök, amelyeket jól alkalmazva az eredmények jönni fognak. Csak éppen az iskolákban ezeket mintha direkt nem tanítanák. Mintha azt akarnák, hogy többet dolgozzunk.”

Ha egy cégvezető felveszi a DMA-val a kapcsolatot, először egy CT-t, azaz cégtesztet végeznek el. Ez nagy pontossággal kimutatja a kényes pontokat, majd a cégvezetővel, adott esetben a cég más, vezető pozíciókban lévő munkatársaival folyamatosan együtt dolgozó mentorok megoldási javaslatokat tesznek. De amiben igazán különleges a DMA, az az, hogy az eszközök bevezetését is végigkísérik. „Sok helyen az van, hogy elmegy valaki egy tréningre, nagyon tetszik neki, egy-két napig nagyon motivált, aztán nem történik semmi. Nálunk vannak eszközök, bemutatjuk ezeket, és aztán addig lihegünk az ügyfél nyakába, amíg ki nem erőszakoljuk a bevezetésüket” – magyarázza az ügyvezető, miért egyedülálló az, amit kínálnak.

A szó elszáll…

Felsorolni is hosszú lenne, melyek a leggyakoribb problémák, amelyekkel szembesülnek. Sok gond adódik például abból, hogy még a legnagyobb cégeknél sincsenek a dolgok egyértelműen, írásban megfogalmazva. A hiányos, lazán megfogalmazott munkaköri leírások például teret engednek a cégvezetők és az alkalmazottak közötti vitáknak, melyekből általában legalább az egyik fél úgy jön ki, hogy azt érzi, valami igazságtalanság történt. „Ha mondunk valamit, az elfelejtődik. Akkor beszélhetünk valódi szervezetről, ha nagyjából száz irányelv és 70–80 munkaköri leírás van, még akkor is, ha ennél jóval kevesebben dolgoznak a cégnél, hiszen ilyen sokféle feladat mindenhol adódik” – mondja Dienes Attila.

Ha a célok, az irányelvek, valamint a DMA-nál kalapleírásnak nevezett, pontos és részletes munkaköri leírások mindenki számára írásban elérhetők, akkor például máris egyértelmű, ha valaki nem etikusan végzi a munkáját, és a cégvezetőnek a fenyegetésen, esetleg a belenyugváson kívül is vannak eszközei, hogy változtasson a helyzeten.

Fáradozás helyett

Ismét nagy előrelépés lesz a cég életében, hogy hamarosan megnyílik Miskolcon az új cégfejlesztési központjuk, ahova meglévő vagy jövendőbeli ügyfeleik bármikor betérhetnek, és ahol a DMA munkatársai be tudják nekik mutatni a vezetői eszközeiket, de akár egy kötetlen, kávé melletti beszélgetés során is kaphatnak jó tanácsokat. Mivel ügyfeleik 80 százaléka az első körben megfogalmazott célok elérése után is a cég mellett marad, az új ügyfelek rengeteg valós tapasztalattal gazdagodhatnak rajtuk keresztül is.

Aki elkezd a DMA-val dolgozni, belátható időn belül elérheti, hogy cége hatékonyabban működjön, egyúttal több profitot termeljen. De Dienes Attila szerint nem is az anyagi mérőszámok a legfontosabbak, hanem a kevesebb stressz, az elégedettebb munkatársak és a több szabadidő. „Mindent nem lehet pénzzel megvásárolni. Nemrég beszéltem egy rengeteget kereső cégvezetővel, aki azt mondta, egész nap problémákat old meg. Ott valami nagyon nincs jól, neki megoldatnia kéne a problémákat. Ha egész nap problémákat oldunk meg, abban bizony nagyon el lehet fáradni.”

Szeretnél lépést tenni egy stabilabb cég felé? Akkor látogass el a weboldalunkra, ismerj meg minket jobban és próbáld ki a szolgáltatásainkat díjmentesen!

 

Mehettem volna akárhova a világon, és úgy döntöttem, hogy ide szeretnék jönni, Magyarországot választottam.