Az év legcukibb Forbes magazinja

Az év legcukibb Forbes magazinja jelent meg decemberben, a címlaptól már önmagában elolvadok: Halász Judit és Bálint György közös képen. De a tartalomjegyzékben lévő felvétel az igazi kedvesség. A fotózáson […]


Bővebben

Nagy Gatsby itt evett volna brassóit

Kellett egy KIOSK Buda! Az erős steak felhozatalt örökölték, a KIOSK klasszikusokat Pestről hozták, a házias magyar vonal pedig a helyén van Budán – így épül fel az októberben nyitott KIOSK Buda koncepciója, melyet szinte azonnal birtokba is vett a hazai vendégkör. Hlatky-Schlichter Hubert, a KIOSK márka kitalálója azt mondja, régi álom volt Budán éttermet nyitni. A Clark Ádám téri Beefbar KIOSK-á alakításával úgy tűnik, betaláltak. A nyitás után pár héttel Hlatky-Schlichter Hubert tulajdonossal, Orosz Gáborral, a KIOSK Executive Chefjével és Simala Gáborral, a KIOSK Buda Chefjével beszélgettünk.

F: Mikor és hogyan döntöttétek el, hogy KIOSK-ra váltotok a Clark Ádám téren, és ezzel Budára is “betörtök”?

HSH: Sokan kérdezték is, eleve miért nem KIOSK-ként nyitottunk itt először. Most, hogy eldöntöttük egyértelműen így vagyunk önazonosak. Keveseknek adatik meg, hogy azt csinálják, amit a leginkább szeretnek!

A váltásról szeptember végén kezdtünk el beszélni. Éttermet nyitni márpedig ősszel érdemes, nem januárban vagy februárban. Jött egy “most vagy soha” helyzet. Az étterem átalakítása közös döntés volt a csapattal, ha van egy olyan lehetőség, amiben mindannyian hiszünk, akkor megpróbáljuk. A pesti KIOSK urbánus jellegét, elhelyezkedését tökéletesen kiegészíti a budai hely lokációja, ráadásul ez a márkának is pluszt tud adni. Rengetegen elsétálnak mellette, ami erősíti a brandet. Ha megnézed, hiába egy meglévő enteriőrt vettünk át, a fal mozaik mintázata tulajdonképpen a Kiosk logója. Mintha eleve el lett volna rendelve! Szerintem ez a város egyik legszebb étterme.

OG: Az étlapot 3-4 hét alatt raktuk össze, a catering és a pesti KIOSK mellett tehát most 3 éttermet szolgál ki a háttérkonyha. Az étlap három irányból áll össze. A KIOSK-os sikerételeket hoztuk magunkkal, ezeket folyamatosan keresik a vendégek – ilyen a mákos guba, a Burger Trió, vagy a gödöllői csirke. Emellett vannak steakjeink, hiszen sokan ezek miatt jártak ide, és az étterem rendelkezik Kobe tanusítvánnyal. Simala Gábor pedig a házias, magyar vonalat hozta be.

SG: A nagy feladat egyértelműen a csapat összeállítása volt. Most a finomhangolás következik, hiszen minden know-how adott, hogy a KIOSK Buda a pestit kövesse.

F: Miben más a KIOSK Buda?

HSH:  Emeltebb az enteriőr, a klasszikus nagyvonalú budapesti kávéházak hangulatát tükrözi. Ez nyilván adottság is, egy hotelben vagyunk, a város egyik kiemelt pontján.

Aztán itt az étlap, ami a KIOSK klasszikusok mellett házias, magyaros irányba hajlik. Mi magyarok, főleg itt Budán imádunk klasszikus magyaros ételeket enni! Pár éve még nem biztos, hogy rá mertük volna tenni a krumplifőzeléket az étlapra, most már Pesten is, Budán is bevállaljuk. Szeretik a vendégek. Már most látszik, hogy 80% a magyar vendégkör, egyértelműen a helyiekre koncentrálunk. A pesti és a budai egység segíti egymást, Pesten több télen a rendezvény, Budán ez nem prioritás. Van viszont családoknak, nagy baráti társaságoknak szóló Sunday Family Lunch, tipikus vasárnapi, családi asztalokra kerülő ételekkel, és minden kedden csak gyertyafényes Candle Light Dinner – Kovács Péter zongorajátékával. Egy igazi all-day helyet szeretnék, ahová nem csak enni ugranak be, hanem találkozni, kávézni, koktélozni. A bárunk hatalmas italválasztéka kiemelkedő, a legjobb bárok közé sorolják Budapesten.

SG: A táblás ajánlat az egyik legfontosabb újdonsága KIOSK Budában, ami bővebb, mint Pesten és hetente változik. Ez az, amiben a konyhai csapat a leginkább kiélheti, megmutathatja magát. Most a best sellerek a túrógombóc, a paprikás csirke, a tábláról pedig a töltött káposzta. Fix ebédmenü helyett pedig szintén a táblával és az á la carte fogásokkal várjuk a vendégeket. Nem kell túlgondolni, meg kell csinálni jól, ki kell tenni az asztalra és vissza fognak jönni a vendégek.

Mákos gubából nem győzünk annyit csinálni, amennyi elfogy! Hihetetlen, elsőre nem is gondolná az ember, mennyire keresik a klasszikus ételeket, emlékeket az emberek.

HSH: Látszik, hogy a jó értelemben vett “magyaros” otthon van Budán. A csapat is nagyon szereti, a szerviznek is jót tesz, hiszen ez a miénk, a mi konyhánk.  Ezen nőttünk fel, belénk van kódolva, ezekhez az ételekhez kötődnek emlékeink. A pizzát is imádjuk, a sushit is, de jó magyarost eggyel nehezebb találni.

A táblás ajánlat pedig egy nagyon jó kommunikáció, segít a felszolgálóknak kapcsolatba kerülni a vendéggel. A kézzel írt tábla, amit mindig az asztalhoz viszünk, otthonosabbá teszi a teret.

A komfort ételek bevonzzák a vendéget, a külföldit is, látja, hogy van miből választani. Utána már könnyebben eszik valami számára különlegesebbet, autentikus magyar ételt.

F: Azt már mondtátok, hogy az első perctől fogva sok a magyar vendég, de mégis, kik járnak ide? Mi a tapasztalatotok?

HSH: Sok budai nehezen megy át Pestre, a szó szoros értelemben van egy vízválasztó. De ez fordítva is igaz. Sokszor van lezárás, ami miatt nehézkes átjutni, aki a KIOSK Budapestet megszerette – a törzsvendégek – azok ezt is szeretni fogják. Igaz, látszik a különbség a vendégkörben. A pesti helyünk a méreténél fogva is lazább, urbánus, hatalmas terasszal, egy meeting point. Ez itt egy 80 fős hely, kisebb tér, kevesebb rendezvény. Egész napos helynek akarjuk ezt is, 10.30-ig van konyha, 1-ig nyitva vagyunk. Be lehet ugrani színház előtt, után, buli előtt egy jó koktélra. Most azt látjuk, hogy ha tartjuk a növekedés tempóját, 1-2 hónapon belül beérik ez a hely is, gyorsabban mint a pesti.

F: Akkor következik a finomhangolás?

HSH:  Igen, ebben az időszakban azért én is sokat vagyok itt, beszélgetek a vendégekkel, kóstolgatok, jelen vagyok, figyelek. Hamarosan jön az új borlap is, Blazsovszky Péter, a Babel Budapest head sommelierje állítja össze. Lesznek rajta izgalmas Kárpát-medencei borok, osztrák tételek, nagyon várjuk már.

Természetesen lesz szilveszterünk, a zenés esték is elindulnak majd. A KIOSK karácsonyi elviteles vacsorája évek óta nagy sikernek örvend.

SG: Már most látjuk, hogy sok családos jön, szeretnénk letörni az előítéleteket, amik egy hotel étteremmel kapcsolatban lenni szoktak. Hogy egy hotelben enni drága. Nem a hotelbe jön be, a KIOSK Budába jön be.

HSH: Igen, ebben segíteni fog, hogy megnyitottuk a kifelé nyíló bejáratot, így már az utcáról is közvetlenül be lehet jönni, és hamarosan meglesz a nagy, rendes portál. Na, azt majd egészen biztosan nem lehet eltéveszteni!


 

"Az üzlet üzleti része sosem érdekelt igazán"

Hugh Hefner, a Playboy magazin alapítója