Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]


Bővebben

Hozd a saját „terminálod”!

Advertisement
Egyetlen Androidos telefonnal is lehetségessé válik a bankártya-elfogadás a Mastercard és a Global Payments Europe (GPE) együttműködésének köszönhetően. A fejlesztés jelentős terheket vehet le az online kasszával rendelkező kereskedők válláról, akiknek két hónapjuk maradt, hogy az új szabályozás értelmében legalább egyféle elektronikus fizetési lehetőséget biztosítsanak ügyfeleik számára.

Bring Your Own Device – adta ki a jelszót a GPE magyarországi csapata, amikor csatlakozott a Mastercard Doppio infrastruktúra-fejlesztési programjához, hogy közös erővel duplázzák meg a hazai kártya-elfogadóhelyek számát 2023-ig. A kihívásra softPOS technológiával válaszolnak, azaz a kereskedőknek újabb eszköz beszerzése nélkül biztosítanak bankkártya-elfogadást saját Androidos okostelefonjukon. „Ezzel a kisebb forgalmú kereskedők számára is olyan elektronikus fizetési megoldást kínálunk, ami könnyen használható és nem jelent számukra túl nagy anyagi megterhelést. Hiszen ha éppen nem forgalmaznak a terminálon, nem jelentkezik jelentős összegű havi fix költség” – emeli ki az előnyöket Egri Szilvia a projekt magyarországi felelőse.

Zsebükben a megoldás

A Global Payments a világ egyik legnagyobb nem banki tulajdonú fizetési szolgáltatójaként 30 országban több mint 40 év tapasztalatával rendelkezik a fizetési megoldások terén. Cross-border elfogadóként könnyen kiszolgálják a több országban aktív ügyfeleket is, akár Magyarországról terjeszkednének a régióban, akár hazánk felé nyitnának külföldről, az euró és az amerikai dolláron túl egyéb devizában is biztosítva az elszámolást. Hazánkban 2014 óta vannak jelen a bankkártya-elfogadó piacon, miután egy stratégiai megállapodás keretében átvették az Erste Bank kereskedelmi ügyfeleihez tartozó POS-terminálok menedzsmentjét. Azóta a bank teljes fiókhálózatában igényelhetők szolgáltatásaik, saját sales-es csapatuk kizárólag bankkártya-elfogadási szolgáltatás értékesítésére specializálódott, emellett pedig folyamatosan keresik az együttműködési lehetőségeket a piacon. 

Új softPOS innovációjuk decemberben Magyarországon debütál a régiós piacon, fenntartható alternatívát nyújtva a kis- és középvállalkozásoknak is a bankkártyás fizetésre. „A Doppio programban nagy hangsúly esik a szegmensre szabott, fenntartható megoldások fejlesztésére. Ez azért fontos, mert nem mindegy, hogyan szólítjuk meg az új szabályozás által érintett, alacsonyabb forgalmú kereskedőket, számukra nem lesz vonzó például egy havi több ezer forintos POS-terminál díj” – mutat rá Egri Szilvia. További szempont az egyszerűség, márpedig az emberek többsége ma már rutinos okostelefon-használó, és nem jelent kihívást egy alkalmazás telepítése, így várhatóan a softPOS alkalmazása sem igényel külön edukációt.

Nincs leállás

Vásárlói oldalon a pandémia nagyon felgyorsította az elektronikus fizetésekre való átállást, és mivel ez a trend várhatóan velünk is fog maradni, a GPE hazai képviselője szerint ehhez a kereskedőknek is muszáj igazodniuk – ebben azonban nem maradnak magukra. „A GPE dedikált kapcsolattartói a telepítést követően sem engedik el az ügyfelek kezét. Bármikor kérhetnek segítséget tőlük ha például szolgáltatást bővítenek vagy új üzletet nyitnak, és magyar nyelvű ügyfélszolgálatot is biztosítunk” – mondja Egri Szilvia. Változatos portfóliójuk elsősorban travel and entertainment szektorban erős de számos vendéglátó egység és élelmiszerüzlet is a partnerük, így olyan kereskedők munkáját támogatják, mint a Szerencsejáték Zrt., a Kifli.hu vagy a Panifico il Basilico pékségek mögött álló Szabi, a pék. Kiemelten megbízható szolgáltatást kapnak, hiszen tavaly és idén sem volt leállás a GPE rendszereiben a tervezett karbantartásokon kívül, ami különösen kritikus pont lehet a kártyás fizetés terén – főleg egy kiemelt időszakban, így karácsonykor. A cégnél arra számítanak, hogy 2021 első felében még jelen lesz az életünkben a járvány, ezért a következő év tervezése során ezt szem előtt tartva finomhangolják a portfóliót, ennek egyik eszközeként pedig e-commerce oldalon erősítenének és népszerűsítenék a Notino vagy a Butlers által is használt GP Webpay szolgáltatásukat.


 

Ha mi nem vagyunk büszkék arra, amit csinálunk, akkor bárki más miért lenne az?

Richard Branson