Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Hogyan ér el 3 fiatal a laptopja mellől havi 160.000 dollárnyi forgalmat az Amazon.com óriás online piacterén?

Az elmúlt 2 évben rengeteg fiatal vállalkozó kezdett bele az Amazon Businessbe, és ezek közül sokak kiváló eredményekkel büszkélkedhetnek. Az évi jövedelmük ezeknek a fiatal befektetőknek esetenként a több millió dollárt is eléri, ami nem számít természetellenesnek, ha belegondolunk abba, hogy az Amazon a világ legnagyobb online kereskedelmi oldala; ez számokban kifejezve azt jelenti, hogy például a 2018-as évben az Amazon 200 milliárd dollár feletti forgalommal rendelkezett.

Bugeac Alin, Fricz Patrik és Erdő Zsolt 30 év körüli fiatal vállalkozók, akiknek a havi bevétele az értékesített termékeikből meghaladja a havi 160 000 dollárt az Amazon amerikai e-commerce platformján.

A három fiatalember azonban nem érte be ennyivel, és mivel a környezetükből egyre többen kezdtek érdeklődni a lehetőség iránt, elhatározták, hogy megalapítják az első Amazonos vállalkozók közösségét Magyarországon.

A közösségnek az AMZ HUB Magyarország nevet adták, és azzal a céllal indították el, hogy az Amazon StartUp Képzés keretén belül minden szükséges információt, tapasztalatot és támogatást megadjanak a jövendőbeli vállalkozóknak. Ezzel az a céljuk, hogy mások is sikeres üzletet indíthassanak. Az 5 részből álló képzés időtartama nagyjából három hónap.

Azt pedig, hogy hogyan működik ez a típusú vállalkozás, és hogy miből áll a képzés, az alábbi interjúból derül ki:

Hogyan kezdődött mindez?

Alin: 2016 májusában 6.000 dolláros befektetéssel kezdtem el termékeket forgalmazni az Amazonon. Az első befektetésem teljes kudarc volt, mert egy olyan piacra léptem be, ahol nagyon nagy volt a verseny, így veszteséggel zártam az üzletet. Amikor a második termékemet akartam elindítani, a barátaim azt mondták, hogy megőrültem és mindannyian arra próbáltak rávenni, hogy hagyjam abba ezt a fajta tevékenységet. Én azonban a fejembe vettem, hogy ezúttal sikerülni fog. Egy újabb – kölcsönre felvett – 6.000 dolláros befektetéssel vágtam neki, de tanulva a hibáimból, ezúttal egy kevésbé versenyképes piacon indultam el, aminek sikere volt. Jelenleg már 9 termékem van az Amazonon; 2 különálló piaci ágazatban vagyok érdekelt, és az évi jövedelmem több mint 1.3 millió dollár. Ebből – ha levonom a kiadásokat, az illetékeket és a hirdetésekre szánt összeget – a tiszta profit 18–22% körül mozog.

Zsolt: Én üzletemberekkel körülvéve nőttem fel, a családom több tagja is sikeres vállalkozást vezet, így már fiatalkorom óta érdekel az üzleti világ, és mindig új lehetőségek után kutatok. Körülbelül 10 hónapja ismerem Alint, aki a romániai Amazonon értékesítő vállalkozók közösségének az alapítója. Eldöntöttem, hogy feliratkozom a képzésére. A képzés végeztével elindítottam az első termékemet és az eladások az elejétől kezdve folyamatosan növekednek; jelenleg havi 15.000 dollár körüli forgalomnál tartok.

Patrik: Én két évvel ezelőtt Budapesten ismertem meg Alint egy közös barátunk által. Hallva sikereiről elhatároztam, hogy feliratkozom az akkor második alkalommal indított képzésére.  Első termékemet 2018 márciusában indítottam el, és már a harmadik hónaptól kiváló eredmények jelentkeztek. Bebizonyosodott, hogy ezzel az üzlettel növekvő bevételre lehet szert tenni. Én személy szerint jelenleg havi 25.000 dolláros forgalomnál tartok. Semmi kétségem afelől, hogy ez a jövő vállalkozása, ezért 100%-osan csak erre akarok koncentrálni.

Bugeac Alin, Fricz Patrik és Erdő Zsolt

 

Hogyan jött az ötlet, hogy ezt a közösséget megalkossátok és, hogy egy teljes képzést indítsatok olyan vállalkozók számára, akik az Amazonon szeretnének értékesíteni?

Patrik: Másfél éve azért vágtam bele az e-commercebe, mert ez végre egy olyan üzlet, ahol nem másra kell bíznod a pénzed, hanem te magad kezelheted és hozhatod ki belőle a legtöbbet. Az eredményeimet látva a környezetemben sokan kezdtek érdeklődni, ezért Zsolttal közösen felvetettük Alinnak, hogy volna-e lehetőség arra, hogy ezt a “tudást”  a magyarországi érdeklődők számára is elérhetővé tegyük.

Alinnak tetszett az ötlet, és azonnal bátorított, hogy indítsuk el ezt az ingyenesen elérhető közösséget Magyarországon.

Hogyan lehet ebbe a közösségbe bekapcsolódni és többet megtudni erről a vállalkozásról?

Zsolt: Nagyon egyszerűen. Akik szeretnének többet megtudni erről a lehetőségről, azok feliratkozhatnak ingyenes Facebook-csoportunkba, aminek “Amazon HUB – Magyarország” a neve.

Mi a különbség az ingyen elérhető csoport és a 3 hónapos képzés között?

Patrik: Mindkettő ugyanazzal a céllal jött létre, mégpedig azért, hogy az új Amazonos vállalkozókat segítsék a siker elérésében.

Gyakorlatilag azoknak a vállalkozóknak szól, akik komolyabban szeretnék megismerni a legjobb eladási taktikákat, a logisztika megszervezését, a könyvelést és a sikeres termékek megválasztásának mechanizmusát. Ennek köszönhetően egy külön csoportba kerülnek, ami maga az Amazon StartUp Képzés.

Részleteznétek, hogy mit tartalmaz ez a külön csoport?

Alin: Akik ebbe a csoportba iratkoznak fel, azok minden kiforrott tudásanyagot megkapnak, plusz egy – őket támogató – sokkal elszántabb közösség tagjai lesznek. Kapcsolatba kerülnek más eladókkal, beszállító, logisztikai, számviteli és minőségellenőrző vállalatokkal, profi fotósokkal, webdizájnerekkel stb. Olyan cégekkel és partnerekkel, akikkel mi már sikeresen kollaboráltunk és kölcsönös bizalom alakult ki. Ez egy elitebb csoport, amely sokkal szelektívebb, és az információ minősége is jobb, mivel olyan embereknek szól, akik elszántan akarnak gyorsabb és biztosabb sikereket elérni ezen a területen.

Miből áll a 3 hónapos intenzív képzés, és mi történik ennek az elvégzése után?

Alin: Nagyon fontos tény, hogy akik feliratkoznak, azok a 3 hónap elvégzése után is folyamatosan részesülnek a támogatásunkban, és természetesen árulni is elkezdenek az Amazonon.

Zsolt: A képzés különböző részekből tevődik össze, ami segíteni fogja a résztvevőket abban, hogy minél hatékonyabban megszervezzék és elindítsák a sikeres üzletüket.

Az első modul a termékválasztásról szól. Ebben a modulban a résztvevők  megtanulják, hogy hogyan találhatják meg az ideális terméket, és bizonyos paraméterek alapján megtanulják azt elemezni is.

A kettes modulban megismerkednek az Amazon adórendszerével. Itt különböző jogi szervezeti formákat mutatunk; a résztvevők adózásról és illetékekről szóló információkat kapnak, továbbá megismerkedhetnek a legjobb szakemberekkel.

A harmadik modul a beszállítókkal való megegyezésről szól. Megismerhetik az amerikai fogyasztók gondolkodásmódját, megtudhatják, hogyan lehet megtalálni a legjobb beszállítót, és hogyan építhetnek ki velük jó kapcsolatokat. Ez pedig természetesen befolyásolja az ár-érték arányt is.

A negyedik modul a termék listázásáról szól. Itt megtanulják, hogy magyarországi eladóként hogyan állítsák be az Amazon Seller fiókjukat, továbbá hogyan tudnak hatásos SEO-t beállítani, és megtudhatják a minőségi listázás titkait (termékcím, leírás, bullet pontok stb) is.

Az ötödik modulban a termék elindításáról tanulhatnak a résztvevők. Megtudhatják, hogyan indítsanak úgy egy terméket, hogy már a legelején legyenek eladásaik és jó rangsorolást valamint visszajelzéseket kapjanak. Továbbá megtanulják, hogy hogyan állítsák be és optimalizálják a PPC-kampányokat (Pay-Per-Click), hogy a kezdetektől fogva profitot termeljenek.

Mikor indul és hol zajlik az Amazon StartUp Képzés?

Patrik: A képzés március 12-én indul. Minden találkozás online, webinárokon keresztül zajlik, tehát a feliratkozók otthonról, az irodájukból, vagy bárhonnan bekapcsolódhatnak. A webináriumok minden hétfő este 19:00 és 21:00 között zajlanak.

Amennyiben a résztvevők nem tudnak online csatlakozni a kijelölt órában, 24–48 órán belül hozzáférhetnek a felvételekhez, és újranézhetik, ahányszor csak akarják.

Úgy tűnhet, hogy ez a vállalkozás könnyen jött pénzt jelent. Mi a valóság?

Alin: Első hallásra könnyűnek tűnhet: termelsz valamit Kínában, elküldöd az Amerikai Egyesült Államokba és az eladódik. De valójában azért nem ennyire egyszerű, ugyanis nagyon sok mindenre kell odafigyelni. Az Amazon szeret megbizonyosodni arról, hogy akik a platformján árulnak, komoly, megbízható emberek, és a márkájukat megfelelőképp adják elő. Ha megpróbálod kijátszani az algoritmusaikat, vagy a terméked nem éri el a kívánt minőséget, szó nélkül kidobnak. Nagyon komoly üzletként kell tekinteni rá, sok munka van vele, cserébe viszont gyorsan lehet vele nagy eredményeket elérni.

Végezetül, hol lehet felvenni veletek a kapcsolatot?

Zsolt: A csoport neve a Facebookon “Amazon HUB – Magyarország” vagy ITT érhető el.

 

"Hétvégén bármi megtörténhet, szegény dolgozók szoktak is félni, pénteki döntéseink élnek-e még hétfőn"

Kelényi Kolos, Szamos Marcipán