Csendben világhírű, 200 éves és magyar. Mi az?

Talán olvastad – mert még a Washington Post és a New York Times is lehozta –, hogy januári számunkat idő előtt vissza kellett hívni az újságárusoktól. A Hell Energy tulajdonosai kértek ideiglenes intézkedést […]

Bővebben

Helyszín hunterek

Hol legyen a karácsonyi buli? Hol tartsak pop-up vacsorát? Hol legyen a férjem meglepetés szülinapja? Hol tombolhatja ki magát 20 óvodás egy zsúron? Reklámosok, filmesek, marketing-és ingatlanszakértők dugták össze a fejüket, hogy egy olyan platformot teremtsenek, ahol helyszín és rendezvényötlet egymásra találhat. Az animátor, a catering, a grafikus csapat már csak hab a tortán. A Heppen.hu ügyvezetője, Gerencsér Melinda mesél az indulásról.
Hogyan változtatja meg a rendezvényszervezési szokásainkat a Heppen.hu
Reméljük gyökeresen. Sokunknak ismerős az a pillanat, amikor valamilyen eseményt szervezünk és ugyanaz a három opció ugrik be helyszínnek. Ebből indultunk ki, amikor elindítottuk a Heppen.hu-t. Az élő rendezvények, találkozások egyre fontosabbak, a márkák és a cégek vadul keresik a személyes érintkezés felületeit, nem is beszélve a magán rendezvényekről, ahol egyre érdekesebb, különlegesebb helyeket keresnek a megrendelők.
Egy tetőterasz vagy egy boxterem, amire más még nem gondolt, vagy szóba se jött, mint rendezvényhelyszín, viszont lenyűgözi a vendégeket. A hagyományos lokációk mellett mi az ilyeneket keressük meg és próbáljuk bevonni a kínálatba. Ilyen mondjuk egy izgalmas lakás vagy egy villa, ahol jógaórától divatbemutatóig bármit lehet rendezni. Határt tényleg csak a bérlők vagy a bérbeadók vagy a saját képzeletünk szabhat. Felkutatjuk a gyönyszemeket, behozzuk azokat a helyeket, amelyek eddig nem voltak az „eseményhorizonton”. Gyakran maguk a helyszínek tulajdonosai sem rakják össze, hogy amijük van, azt mi mindenre lehetne hasznosítani. Egy egynapos filmforgatásért akár egy lakás egy-két havi bérleti díjának megfelelő összeg elkérhető.
Mi a Heppen.hu története?
A tulajdonosok között vannak reklámügynökség tulajdonosok, reklámfilmes, internet marketing és ingatlan szakértő. Azt vettük észre mind a magán, mind a céges életünkben, hogy egyre gyakrabban kerülünk olyan helyzetekbe, amikor keresni kéne egy jó helyet, mondjuk családi összejövetelre, hogy ne ugyanabban a étteremben legyen, mint tavaly és azelőtt, vagy éppen a kétnapos corporate workshopunkra, hogy ne a saját irodánkban tartsuk, hanem mondjuk egy gyönyörű lakásban. Vagy ott van ugye minden dilemmák királya, a karácsonyi parti, ami minden cég életében visszatérő fejfájás. Ezekre kínált megoldást a Heppen.hu ötlete.

Mi a mechanizmus, mi történik a Heppen.hu-n?

Nálunk a bérlő és a bérbeadó találkozik és egymással köt szerződést, mi a felületet biztosítjuk a kereséshez és a foglaláshoz. Cserébe nem kell napokig vagy akár hetekig egyeztetni, időt tölteni ezzel. Ehhez adódik hozzá a rendezvényhez kapcsolódó szolgáltatás, ami lehet a bohóctól a cateringen keresztül a DJ-ig vagy a meghívókat megtevező grafikai studióig és a fotósig bárki. A cél az, hogy össze tudjak rakni egy komplett rendezvényt az általam választott helyszínen, a nekem megfelelő szolgáltatókkal.
Mi lesz a Heppen.hu felületén a leghangsúlyosabb?
Ezt most még nem tudjuk pontosan megjósolni, megfelelő volumenű forgalomnál már jobban fogjuk látni. Lehet, hogy kifejezetten a munka világa felé indul el a nagyobb forgalom, céges rendezvények, megbeszélések és workshopok irányába, de lehet az is, hogy végül a kreativitást tűzzük a zászlóra és a szokatlan, exkluzív helyszínek lesznek a zászlóshajóink. Most még csak abban vagyunk biztosak, hogy ez egy teljesen új piac lesz és nagyon izgalmasan fog alakulni.
Miben más a Heppen.hu, mint a már létező rendezvényhelyszín oldalak?
Mindenben. Mi egy sokkal nagyobb piacot céloztunk meg mind szervezői, vagyis bérlői, mind helyszín oldalon. A Heppen.hu megnyit egy teljesen új dimenziót, olyan helyeket von be a piacra, amelyek eddig kihasználatlanul álltak, vagy nem jutottak el elég érdeklődőhöz. A filmes világból indultunk ki, ahol már régóta működik ez a modell.
Izgalmas, ígéretes helyszíneket, lakásokat kutatunk fel, és elmondjuk a helyek kezelőinek, tulajdonosainak, hogy a rövid távú bérbeadásban mekkora lehetőségek rejlenek. Legutóbb egy irodabútor studiót kerestünk fel, ahol többek között tárgyalótermek vannak berendezve, ezeket tökéletesen ki lehet adni megbeszélésekre, vagy éppen most egy antik üzletet győztünk meg, hogy lehessen náluk fotózásokat, vagy szűk körű vacsorákat tartani. A példákat hosszan sorolhatnánk.
Ha minden jól megy, lesz egy pont, ahol átfordul a folyamat organikusba és minket keresnek fel helyszínek tulajdonosai. Nálunk ingyenesen regisztrálhatnak, a Heppen.hu a megvalósult foglalások után mindössze 15 százalékos jutalékot kér, a többi a bérbeadóé. Ez voltaképpen a rendezvényhelyszínek Airbnb-je!
Ez bárkinek eszébe juthatott volna.
Igen, és biztos vagyok benne, hogy így is volt, de az ötlet mindig a legkönnyebb, és a legtöbb startup-ötlet el is akad ezen a ponton. Ahogy beleástuk magunkat a részletekbe, na, akkor lett igazán bonyolult. Kitalálni a pénzügyi, jogi hátteret, modellezni a customer journey-t. Már javában töltötték fel a kiadók az ingatlanokat, amikor lassan elértük az a pontot, ahol már nehezen lehetett finanszírozni a további működést. Ebből a helyzetből léptünk tovább egy jelentős kockázatitőke befektetés segítségével. Ez finanszírozza az első időszakos kiadásainkat, a kommunikációs indulást, aztán bízunk benne, hogy továbbgördul a lendülettől. Külföldön működik, itthon miért ne?
 

“Előrejutásod az életben a gondolataiddal kezdődikés azokkal is végződik.”