Csendben világhírű, 200 éves és magyar. Mi az?

Talán olvastad – mert még a Washington Post és a New York Times is lehozta –, hogy januári számunkat idő előtt vissza kellett hívni az újságárusoktól. A Hell Energy tulajdonosai kértek ideiglenes intézkedést […]


Bővebben

Hangsebességre kapcsol a Cofidis

A Cofidis új megoldása, a „hangaláírás” forradalmasítja az internetes alapú személyi és áruhitel felvételt úgy, hogy közben még szélesebb körben elérhető, egyúttal még biztonságosabb megoldást is nyújt.

Az online hitelek specialistája, a Cofidis mindig is nagy gondot fordított arra, hogy úttörő legyen a digitális megoldások területén. Jól mutatja ezt, hogy az elsők között vezették be Magyarországon az online videókapcsolaton keresztül működő ügyfélazonosítást még 2017-ben. A fejlesztéseknél az emberközpontúságot kiemelten szem előtt tartják. „Fontos, hogy megoldásaink mindenkinek elérhetők legyenek, ne csak a fiatalok, a digitális világban otthonosan mozgók számára” – szögezi le Holló Bence, a Cofidis Magyarországi Fióktelepének ügyvezető igazgatója.

A hangaláírásnak elkeresztelt új megoldás pontosan ilyen, mivel kiváltja a folyamatot eddig lezáró, hosszadalmas postai visszaküldést, illetve az előzetes regisztrációhoz kötött, bonyolult többlépcsős azonosítást szükségessé tévő elektronikus aláírást, használatához pedig csupán egy megfelelő minőségű kamera és egy internetkapcsolat szükséges. A folyamatot úgy kell elképzelni, hogy miután az ügyfél a korábban is működő videós azonosítással a szigorúan meghatározott szabályok szerint igazolta magát egy videochaten keresztül, most már a szerződés megkötésére és elfogadására is van lehetősége ugyanezen a platformon. Miután megkapta pdf-formátumban a kitöltött személy- vagy áruhitel szerződést, majd áttanulmányozta azt, annak elfogadásáról élőszóban, személyesen nyilatkozik a kamera előtt. A megoldás jól példázza, hogy a technológia fejlődése okozta kényelem és az emberi kapcsolat megőrzése nemhogy nem kizáró, de lehet egymást erősítő jelenség is.

Ha a hitelfelvétel gyorsabbá és egyszerűbbé tételéről hallunk, felmerülhet a kérdés, vajon nem rejt-e veszélyeket magában. A hangaláírás azonban mindkét fél szempontjából növeli a biztonságot. „Ez egy néhány perces folyamat, az ügyfelek vissza is tudnak kérdezni, hiszen élő kapcsolatban vannak az ügyintézőnkkel – magyarázza Holló Bence. – A képernyőn megjelenő segédlet alapján el kell ismételni a szerződés főbb pontjait, a kamatot, a visszafizetendő összeget, a szerződés hatályát, kondíciókat.  Ezt a felvételt megőrizzük, az ügyfélnek van ideje előre áttanulmányozni az írott szerződést, sőt annak legfontosabb elemeit szóban is elismétli kiemelve, így minden félreértés esélye ki van zárva, hogy megértette-e, mit ír alá.”

A hatósági egyeztetések után mindössze két hónappal, tavaly december 16-ától már elérhető az új, itthoni ötletből egy magyar fejlesztőcsapat segítségével megszületett megoldás, ami nemcsak hazánkban, de Európában is egyedülálló. A Cofidis más leányvállalatainál is csak majd az itteni tapasztalatok alapján gondolkoznak el a kinti bevezetéséről. Az első tapasztalatok pedig Holló Bence elmondása alapján kiválóak. „Összes ügyfelünk mintegy 30 százaléka választja a videós azonosítást – ezzel piacvezetők vagyunk –, körükben pedig már most a hangaláírás a legnépszerűbb formája a szerződés elfogadásának.

Különösen a webshopos vásárlók szeretik ezt a 100 százalékosan papírmentes, online ügyintézési formát. Eddig semmilyen technikai vagy egyéb probléma nem adódott. Egyszerű, átlátható, kényelmes digitális folyamat, személyes támogatással és emberközeliséggel ötvözve.”


 

"Ha van valami, ami biztosan nem működik, az az, ha egy befektetőnek írsz a LinkedInen."