Generációkon átívelő üzletek – amit elvett a XX. század, visszaadják az utódok

Sok olyan történet került a februári lapba, ami részben arról szól, hogy a XX. század viharai és a szocializmus hogyan akasztotta meg virágzó családi cégek és ágazati integrációk létrejöttét – a történelem miatt elvesztegetett évtizedek lemaradását az utódok igyekeznek pótolni. Mindenki más stratégiával.

Bővebben

Ahol érték az egyenlőség / Where value is in equality

Please scroll down for the English version.

Úttörő programokat biztosít dolgozóinak az esélyegyenlőség jegyében a Vodafone. Arról, hogy miként lehet felelősen erősíteni a női dolgozók pozícióját és hogyan válna a vállalatcsoport 2025-re a világ legjobb munkáltatójává a nők számára Amanda Nelsonnal, a Vodafone Magyarország vezérigazgatójával beszélgettünk.

Látványos akcióval hívja fel a figyelmet a női esélyegyenlőség, a női szerep fontosságára a Vodafone Magyarország: a nemzetközi nőnap alkalmából budapesti székházán a nőnemet szimbolizáló piktogramra cserélte hivatalos, több mint 20 milliárd dollár márkaértékű vállalati logóját, hogy ezzel is demonstrálja az egyenlőség szerepét a vállalat életében. A telekommunikációs szolgáltató munkahelyként világszerte kiemelten támogatja az egyenlő foglalkoztatási esélyek biztosítását. „A sokszínűség érték. Az egyenlőség jelentősen erősíti a céget, mert lehetővé teszi, hogy jobban megérthesse a vállalat szolgáltatásaira támaszkodó nők, férfiak, családok és vállalkozások igényeit” – hangsúlyozza Amanda Nelson, a Vodafone Magyarország vezérigazgatója. A vállalatok többségének azonban van még hová fejlődnie ezen a téren, hiszen uniós adatok szerint az ICT szektorban dolgozók mindössze 17 százaléka nő, vezető pozíciókban pedig csupán 19 százalék ez a szám. Miután ez hosszú távon nem fenntartható, a kiegyenlített női-férfi arányt elősegítendő a Vodafone-nál odafigyelnek arra, hogy az új pozícióra jelöltek fele nő legyen minden területen, 2020-ig pedig globálisan 30 százalékra növelnék arányukat a menedzsmentben.

Amanda Nelson, a Vodafone Magyarország vezérigazgatója

Ilyen célok esetén nélkülözhetetlenek a komplex, számos területre kiterjedő vállalati programok. Kiemelten fontos pillér például a kismamák támogatása, valamint a hosszabb szünet után visszatérő értékes dolgozók segítése. Az anyukák ezért a Vodafone Csoport nemzetközi leányvállalatainál sok esetben az adott országokban előírtnál lényegesen jobb feltételekkel mehetnek el szülési szabadságra, illetve térhetnek vissza munkahelyükre, Magyarországon például a kismamák is megtarthatják dolgozói előfizetésüket és mobilkészüléküket két évig. „Emellett a munkakörök többségében lehetőséget adunk arra, hogy hetente 2 napot otthonról dolgozzanak a munkavállalók, ami nagyban megkönnyíti az anyák helyzetét. A Vodafone Miskolci Regionális Ügyfélszolgálati Központjában pedig a kismamák és a várandósok családbarát műszakban dolgozhatnak” – sorolja a vezérigazgató. Az apukákról sem feledkeztek meg azért: gyerek születése esetén ők kéthetes fizetett apasági szabadságra jogosultak, így hazánkban a törvényileg előírt 5 napon felül további 5 napot vehetnek ki.

Különösen magas beosztásokban még a mai napig akadályokba ütközhetnek a nők, így a támogató vállalati kultúra mellett sokat számít a pozitív példa is: a Vodafone Magyarországnál például a nyolcfős felsővezetés négy női tagja maga is édesanya, akik maguk is megtapasztalták a munkába való visszaállás nehézségeit. „Világszerte 55 millió értékes szakmai tudással rendelkező nő nem tér vissza a munkába egy hosszabb karrierszünet után. A legnagyobb kihívást a rugalmas munkaidő és a megfelelő képzés hiánya jelenti” – mutat rá Amanda Nelson. Erre ad választ a ma már 26 országban, így hazánkban is futó ReConnect program, amely vezetői tapasztalattal bíró munkavállalók, elsősorban nők reintegrációját segíti tréningekkel és rugalmas vagy részmunkaidővel. A munkatársak az ilyen kezdeményezéseknek köszönhetően is érezhetik, hogy nem elérhetetlen álom az egyenlő esélyeket biztosító munkahely.

 


Vodafone is providing ground-breaking programmes to employees in their quest for equality. We spoke with Amanda Nelson, CEO of Vodafone Hungary about ways to strengthen the position of women in the workforce and to learn about their initiatives that aim to make the corporation the best employer for women by 2025.

In an eye-catching call-to-action in their Budapest HQ, the company changed its 20-billion dollar value logo to a symbol representing femininity to further demonstrate their commitment to gender equality in the workplace. The telecommunications giant is supporting the cause across the globe: „Diversity is value. Equality is a significant factor in growing our business, because it lets us learn about the needs of our customer base of men, women, families and companies who rely on our services” –says Amanda Nelson, CEO of Vodafone Hungary. Most of the companies still have a long way to go. EU data suggests that in the ICT sector only 17% of workers are female and from them only 19% are in managerial positions. Since this is not sustainable in the long run, they make it an objective at Vodafone to have at least half of the candidates for new positions be female, while aiming to make 30% of management roles belong to women by 2020 on a global scale.

Amanda Nelson, CEO of Vodafone Hungary

In light of these goals, complex and widespread corporate programmes are indispensable. Among top priorities are the support of pregnant employees and of those valuable workers who are returning from a longer leave. Thus, mothers working at local subsidiaries of Vodafone Group usually get far better maternity leave policies and return conditions then what the laws in each of these countries allow. For example in Hungary, the moms get to keep their complimentary mobile phone plans for 2 years along with their device. “In most positions, employees also have the option to work from home two days per week, which eases the life of mothers, while at our customer service centre in Miskolc family-friendly work shifts are available for them” – lists the CEO. They did not forget about the dad’s either: under company policy, they are entitled to two weeks paid leave, double that of the national standard, which is only 5 days.

Women today in high-level positions still face many obstacles, so besides the supportive corporate culture, showing a positive example also helps: Out of Vodafone Hungary’s 8 top leaders, 4 are mothers themselves who overcame the challenges of transitioning back to the workforce. “55 million highly-skilled women worldwide do not go back to work after a longer career break. The biggest challenges are the lack of flexible work schedules and specialized trainings.” – Amanda Nelson points out. As of right now, the Vodafone ReConnect programme that runs in 26 countries along with Hungary aims to be one of the solutions. It helps to re-integrate women with previous experience in leadership roles with workshops and a flexible or part time job schedule. Thanks to these type of initiatives, our female colleagues of today can feel that equality in the workplace is not that far-fetched of an idea.

Ezeket láttad?
Címkefelhő