Print

Buba Ball

Galavits Patrik
2021. december 28. 4 perc olvasás

 Buba Ball története életmódváltással kezdődött. Óhidi Zsuzsanna és párja, Fűzy Gábor egy néhány hetes online kurzus alapján lépésről lépésre hagyott el az étkezéseiből különböző adalékokat és alapanyagokat, a tartósítószerektől a finomított cukorig. „Rájöttünk – mondja Zsuzsa –, ha ebből a diétából meg akarunk tartani valamit, elég nehéz lesz a boltokban édességet találnunk.” Miután megkóstolták az előbb egy barátjuknál, majd az egyik drogériában talált Mimi’s Garden édes golyókat, már tudták is a megoldást.


„Aszalt és liofilizált gyümölcsök, valamint nyers kakaópor az alap, a golyók zsírosságát olajos magvak adják: dió, kesudió vagy mandula” – magyarázza Zsuzsa és Lencsés-Tóth Dávid vegán csemegéjük lényegét. Dávid üzlettársnak és digitális szakembernek csatlakozott Gáborékhoz. Eleinte kézzel formázták a cseresznye nagyságú, glutén-, adalékanyag- és hozzáadottcukor-mentes, édes golyókat, de hamar rájöttek, hogy igazán nagy volumenhez nem lesz elég a kézi munka.


„Először kávézókba vittük be kóstoltatni, és egyből éreztük, hogy komoly piaci rést találtunk” – mondja Gábor. Annyira, hogy 2020 decemberében megalapították a Félix fiuk becenevét viselő Buba Planet Kft.-t, egy hónappal később pedig beszerezték Brazíliából a megfelelő gépet, ami a Buba Ballok jellegzetes, cseppszerű formáját is megadja – nem mellesleg percenként kilencven golyót dobál ki magából.


„Akkor foglalkozunk marketinggel és építkezéssel, amikor éppen találunk rá időt. De nagyon lefoglalnak minket a munkáink” – mondja Zsuzsa. Ő hétközben a többek között a Joyt és az Éva magazint kiadó Marquard Media Magyarország Kft. ügyvezetője, itt kollégája Dávid, míg Gábor egy színpadtechnikai cégnél dolgozik. Emiatt gyakorlatilag csak hétvégente jut idejük a golyókat készíteni egyik barátjuk üzemében.


Ehhez képest nagy eredmény, hogy már harminc partnerük van, a Buba Ball olyan kávézókba jutott el, mint a My Little Melbourne vagy az Essence Delicates, továbbá rendelhető a Kifli.hu-ról, a Food Pandáról, a Woltról és az Étkezz jól!-tól, sőt a termelőket tömörítő Nekedterem.hu kínálatában is ott van.


„Ha a közösségi médiában hirdetünk, az egyből meglátszik a számainkon” – mondja Gábor. Azt mondják, az időhiány miatt organikusan építkeznek, mert egyelőre többször fordul elő, hogy a leendő partnerek keresik meg őket. „Egy kicsit azért fordítva ülünk a lovon” – jegyzi meg mosolyogva Dávid.


A legfőbb nehézségük a beszerzés, azt mondják, nem könnyű a nagykereskedőknél minden alapanyagból szigorú elvárásaiknak megfelelőt találni (például, hogy az aszalványok kén-dioxid-mentesek legyenek). „Még az aszalt datolyát is cukrozzák. Pedig ha van gyümölcs, ami magában is édes, akkor az a datolya” – mondja Gábor. Most éppen megfelelő mangót nem találnak, ezért azt az ízt ki kellett venniük a kínálatból. Maradt az ananász, az eper, a datolya, a málna, amelyek mellé a karácsonyi időszak előtt felvették a zserbót és a mákosbejglit.


A gyors növekedés a 2021 decemberéig eladott hetvenezer golyóval felülmúlja Zsuzsáék elképzelését. Azt remélik, hogy hamarosan a nagy áruházláncok polcaira is felkerül a Buba Ball, és szeretnének legalább egy benzinkúthálózatba is bejutni, 2022-ben pedig már alkalmazottat is vennének fel.

Buba Planet Kft.
Alapítás:
2020. december
Befektetett tőke:
11 millió forint
Becsült árbevétel (2021):
7 millió forint
Becsült adózott eredmény (2021):
„esélyes a 
plusz nulla”
Forrás: cégközlés