Print

A legértékesebb magyar celebek 2021

Bánlaki D. Stella
2021. július 27. 15 perc olvasás

Összeállította és írta: Bánlaki D. Stella Illusztráció: Csuth Péter

Módszertan

Kutatómunkánk alapján egy 130 fős gyűjtésből szerkesztőségi szavazással szűkítettük 25 fősre a legértékesebb magyar celebek listáját, majd ezzel a shortlisttel reprezentatív online kutatást végzett az NRC Marketingkutató és Tanácsadó Kft. A hírességek ismertségét, kedveltségét, hitelességét és követését mérték a 18–59 éves magyar lakosság körében. Közben az általunk felkért 11 fős szakmai zsűri a sztárok pénztermelő képességét, profizmusát, tartalmasságát és közösségi médiás jelenlétét pontozta. A kutatási eredményekhez és a zsűri pontszámaihoz végül a szerkesztőség tagjai által adott pontszámokat is hozzáadtuk, így állt össze a végleges 20 fős lista és a sorrend. A pontszámhoz az NRC eredményei egyénenként legfeljebb 800 ponttal, a zsűri legfeljebb 440 ponttal, a szerkesztőség 110 ponttal járulhatott hozzá, az elérhető maximum 1350 pont volt.

A 2021-es zsűri
Blaskó Nikolett tulajdonos-ügyvezető, ACG; Hajagos Rita tulajdonos, szakmai vezető, Red Lemon Media; Kende-Hofherr Krisztina alapító-tulajdonos, TMC Management; Klág Dávid újságíró, Telex; Kolosi Péter programigazgató, vezérigazgató-helyettes, RTL Magyarország; Kövess László főszerkesztő-helyettes, Bors; Pácsonyi Daniella digitális lapigazgató, Central Média; Pőcze Balázs, kreatívigazgató, és a Mito csapata; Szalay Dániel alapító-főszerkesztő, Media1.hu; Szűcs Judit kommunikációs igazgató, Coca-Cola Magyarország; Takács Gabriella főszerkesztő, Story és Best magazinok.

1. Sebestyén Balázs
Pont: 921
Változás tavaly óta: nőtt 2
Facebook-követők: 504 000
Instagram-követők: 387 000

Majkával együtt ő a legismertebb magyar, picit többen figyelnek rá, mint Kasza Tibire, és az NRC reprezentatív felmérése szerint majdnem annyian kedvelik, mint Borbás Marcsit. Igaz, a közösségimédia-vonatra később szállt fel, tartja az Insta-lépést.
Az ország Balázsa lojális RTL-es – az Álarcos énekes és a Nyerő páros sikerműsorok egyik arca –,
a Rádió1 pedig el van kötelezve a műsorvezető mellett. Legalábbis erre utal, hogy a szabadszájúsága miatt kiszabott sokadik, ezúttal több mint kétmillió forintos médiahatósági bírságát is kifizették. Balázs első számú cégének, a Phova Kft.-nek egyébként jelentősen csökkentek a bevételei 2019-ről 2020-ra, a sztár a 153 milliós adózott eredményét osztalékként kivette.

2. Ördög Nóra
Pont: 905
Változás tavaly óta: –
Facebook-követők: 197 000
Instagram-követők: 311 000

A magyarok 91 százaléka ismeri, fele kedveli és hitelesnek tartja, de csak 16 százalékuk követi. Ördög a Forbes celeblistáján az elmúlt hét évben egyszer sem csúszott a negyedik helynél lejjebb, 2016-ban első helyezett volt, és már harmadik éve stabilan második. A listakészítésre felkért szakmai zsűri és a négy megadott szempontot szintén szem előtt tartó Forbes-szerkesztőség is neki adta idén a legtöbb pontot. Vajon a nagyközönségnek mi hiányzik még, hogy az első helyere pontozza?

3. Hosszú Katinka
Pont: 888
Változás tavaly óta: csökkent 2
Facebook-követők: 471 200
Instagram-követők: 400 000

A Forbes celeblistáján 2018 óta vizsgáljuk az értékét, azóta ez az első eset, hogy nem ő az abszolút győztes. Ettől függetlenül Katinka aktuális eredményeire, új párjára vagy közös otthonukra továbbra is mindenki kíváncsi, és azzal, hogy a sportoló jó ütemben, ügyesen adagolva elégíti ki az emberek információszomját, a róla szóló nagy költségvetésű, valószínűleg még az idén bemutatandó dokumentumfilm nézettségét is megalapozza.


4. Fördős Zé
Pont: 872
Változás tavaly óta: nőtt 2
Facebook-követők: 363 000
Instagram-követők: 252 000

Mindenki otthon volt, tévézett és netezett, és még az is főzött vagy kenyeret sütött, akinek az soha korábban eszébe nem jutott volna – nagyot nyert 2020-szal Fördős Zé, akár a Konyhafőnök című tévés gasztrovetélkedő, akár a Street Kitchen receptoldal felől nézzük. Weboldalán év végére az olvasószám 2,3 millióval a duplájára emelkedett az előző év azonos időszakához képest, és bevételeit is növelni tudta. Meg is látszik ez a listás helyezésén.

5. Majka
Pont: 855
Változás tavaly óta: esett 1
Facebook-követők: 662 000
Instagram-követők: 519 000

Tavaly autós témában volt a legtöbb márkaemlítés a közösségi médiában, és a Social Index 2020 alapján ezen belül is azt a Facebook-videót nézték meg a legtöbben – kétmillióan –, amiben Majka átvesz egy Mercedest. Ennél már csak a híresség covidbetegsége alatt a kórházból posztolt videója ment nagyobbat a médiában. Meg az a hír, miszerint megpróbált átmenni a TV2-től az RTL-hez, de elutasították.

6. Till Attila
Pont: 842
Változás tavaly óta: nőtt 2
Facebook-követők: 103 000
Instagram-követők: 199 000

Ahogy 2019-ben, úgy 2020-ban is az ország második legtöbbet látott tévése volt majdnem 6,5 millió fős kumulált eléréssel (Nádai Anikó után), hála a Nicsak, ki vagyok?, a Sztárban sztár, valamint a Bezár a bazár című műsoroknak. Tilla saját műsorát, a Propagandát is folytatta a TV2-n, de jó páran visszanézik YouTube-on is. Online fut a Road Movie sorozat is, amelynek riportere.

7. Istenes Bence
Pont: 837
Változás tavaly óta: esett 2
Facebook-követők: 332 000
Instagram-követők: 513 000

Az Álarcos énekes első két évadának műsorvezetője ügyesen kezébe veszi a gyeplőt, amikor tartalomgyártásról van szó: a Rossmann-nal közös reklámkampányának nemcsak szereplője, de kreatívigazgatója is ő volt, szórakoztató műsort pedig sajátot csinál, az IstenEstet epizódonként átlagosan kb. 250 ezren nézik a YouTube-on. Feleségével, Csobot Adéllal (17. hely) együtt is kihasználja a médiában rejlő lehetőségeket, legyen szó tévéről, saját tartalom gyártásáról vagy reklámokról.

8. Liptai Claudia
Pont: 810
Változás tavaly óta: VISSZATÉRŐ!
Facebook-követők: 243 000
Instagram-követők: 296 000

Két évvel azután, hogy elhagyta a TV2-t, tavasszal A Tanár harmadik évadával, most a Mestercukrásszal szerepel esténként az RTL képernyőjén. Emellett Édes Kettes címmel szintén édességfókuszú műsort vezet a Sláger FM-en, és életmód-véleményrovata van a Best magazinban. Liptai Claudia, bár némileg profilt váltott, évtizedek után is top kategóriás celeb, és kutatásunk alapján 92 százalékos eredménnyel a második legismertebb név a holtversenyben első helyezett Balázs és Majka (93 százalék) mögött.

9. Rúzsa Magdi
Pont: 787
Változás tavaly óta: esett 2
Facebook-követők: 379 000
Instagram-követők: 102 000

Nők Lapja, Best, Meglepetés, Csíki sör, Fuzetea, Dorko. Néhány lap és márka, ami Rúzsával próbálta eladni magát az elmúlt egy évben. Bár koncertezni ő sem tudott a járvány alatt, tavaly az egyetlen nő volt az előadók között, aki hat dalával is szerepelt a 100-as zenei toplistán, és többször is volt első a rádiós rangsorokban.


10. Borbás Marcsi
Pont: 786
Változás tavaly óta: nőtt 4
Facebook-követők: 481 000
Instagram-követők: 91 200

Kutatásunk – ahogy a korábbi években – idén is őt hozta ki a legkedveltebb és leghitelesebb celebnek. Elsősorban a negyven év felettiek és alacsonyabb végzettségűek a rajongói, nekik köszönhetően vert rá jó pár százalékot a többi ismert névre e tekintetekben. Közösségimédia-fronton is erősít, Instagramját most majdnem kétszer annyian nézegetik, mint egy éve.

11. Kasza Tibi
Pont: 768
Változás tavaly óta: esett 2
Facebook-követők: 1 088 000
Instagram-követők: 574 000

Kasza Tibi a celebek valóságshow-ja: a magyarok mintegy hatvan százaléka nem kedveli és nem tartja hitelesnek, mégis nyolcvan százalékuk követi. Koncertekből, reklámbevételekből és kommunikációs tanácsadásból befolyó bevételei 2019-ről 2020-ra mintegy felére csökkentek, de adózott eredménye még így is ötvenmillió forint fölött volt. „Volt most egy másfél év, amikor nem nagyon csöngött a telefon, nehéz volt hova tennem, hogy mi történt” – mondta Friderikusz Sándor műsorában a televíziós pályafutásáról. A TV2 idén kárpótolta, hiszen a csatorna őt választotta az újrainduló ikonikus Szerencsekerék műsorvezetőjének.

12. Lékai-Kiss Ramóna
Pont: 765
Változás tavaly óta: esett 2
Facebook-követők: 190 000
Instagram-követők: 384 000

A legkülönfélébb márkák legkülönfélébb termékeiket hirdetik vele – L’Oréal sminktermékek, Lenor mosószer, Hyundai autó, Auchan üzletek, Huawei telefon, Szemes Optics szemüveg, Magnat falfesték, hogy csak néhányat említsünk –, a szakma az ország három legjobb tévés műsorvezetőnője egyikeként tartja számon, és még az Oscart is ő tudósítja a TV2-n. Ez lenne a karriercsúcs?

13. Palvin Barbara
Pont: 762
Változás tavaly óta: esett 1
Facebook-követők: –
Instagram-követők: 16 200 000

Hiába van több világhírű, itthon nála többször szereplő, a közösségi médiában hozzá képest jóval aktívabb szupermodellünk, a legértékesebb magyar celebek közé egyedül Palvin Barbinak sikerül újra és újra bekerülnie. Armani, Victoria’s Secret, Lancaster, Bulgari, Etro, Playstation mind dolgoznak vele.


14. Fluor Tomi
Pont: 746
Változás tavaly óta: nőtt 3
Facebook-követők: 219 400
Instagram-követők: 152 000

Egyre több politikai, közéleti témába áll bele teljes mellszélességgel, és a környezetvédelem mellett is felszólalt a Greenpeace kampányában. Márkaértéke ettől látszólag nem csökken, sőt. Hirdetői – a Nissan, a Coca-Cola, a RedBull, az Absolut vodka, a Miller sör – továbbra is vele vannak, és listánkon is több helyet lépett előre, pontszáma alapján a 14. helyen osztozik.

14. Sárközi Ákos
Pont: 746
Változás tavaly óta: ÚJ!
Facebook-követők: 220 800
Instagram-követők: 147 000

Hogy a gasztrotémákat imádják a magyarok, az könnyedén lemérhető az online receptoldalak felhasználószámán, az évente megjelenő szakácskönyvek kelendőségén és az RTL főzős vetélkedőinek jelentős nézettségén. Vagy lemérhető azzal, hogy húszfős listánkon három gasztroceleb is szerepel. A hitelességi toplistát kutatásunk szerint Borbás, Sárközi és Fördős hárman vezetik. A listán tehát Sárközi új, de a Konyhafőnök Michelin-csillagos arca a hirdetési piacon már rég nem az, az LG, a BMW Wallis, a L’Or kávé, a Tanyasi csirke és a Netpincér is a partnerei.

A gasztro- témákat imádják a magyarok: húszfős listánkon három gasztroceleb is szerepel.

15. Puskás Peti
Pont: 744
Változás tavaly óta: ÚJ!
Facebook-követők: 93 500
Instagram-követők: 226 000

Tavaly párjának, Dallos Boginak sikerült listánkra kerülnie, idén Puskás Peti került föl rá – ebből is látszik: közös szereplésekkel és kampányokkal ők is kihasználják, hogy kettejük márkája együtt erősebb, mint külön-
külön. A The Biebers énekese, a Való Világ műsorvezetője, X-Faktor mentor a TikTokon is aktív, ott 58 200-an követik, YouTube-on tizenkétezer feliratkozója van, zenekarának pedig 24 100. Kutatásunk alapján minél fiatalabb valaki, annál valószínűbb, hogy ismeri őt.

16. Rubint Réka
Pont: 734
Változás tavaly óta: nőtt 3
Facebook-követők: 873 000
Instagram-követők: 359 000

A magyarok szerint a legkevésbé hiteles celeb a top 25-ből, a nagy egészet nézve mégis a legértékesebb 16 között a helye. A zsűri egyenesen a legjobb négybe szavazta, körükben általános vélekedés, hogy Rubint keményen megdolgozik a sikerért. Még mindig övé az egyik legnagyobb eléréssel rendelkező magyar Facebook-oldal (Schobert Norbié leelőzi), és ő az, aki hírnevével párhuzamosan az egyik legnagyobb celebvállalkozást is felépítette.


17. Csobot Adél
Pont: 717
Változás tavaly óta: ÚJ!
Facebook-követők: 154 000
Instagram-követők: 426 000

Tavaly az RTL Álarcos énekesé­nek köszönhetően majdnem 5,9 millióan nézték őt a tévében, majd az X-Faktor mentoraként dolgozott, de Istenes Bence online csatornáin is gyakran feltűnik. A Viwa Vitamin Water, a Furla, a Nissan, a Lego, az Origins és a Nesquik is őt választotta.

18. Tóth Gabi
Pont: 710
Változás tavaly óta: esett 3
Facebook-követők: 513 400
Instagram-követők: 449 000

Elég csak a hirdetőit megnézni, és már tudni is lehet, hogy az énekesnő az anyaságra koncentrált, és kisbabájával összefüggésben többször is posztolt közösségimédia-oldalaira az elmúlt évben. Bár a járvány már visszaengedte őt a színpadokra, a TV2-s Sztárban sztárban is kulcsszerepet vállalt, és ezzel újra fixen képernyőre került.

19. Gáspár Laci
Pont: 699
Változás tavaly óta: esett 1
Facebook-követők: 220 000
Instagram-követők: 332 000

Az RTL Klub-os celeb 6,2 millió feletti kumulált eléréssel az egyik legtöbbet képernyőn szereplő magyar az utóbbi években, bár egy pozitív covidteszt miatt tavaly ősszel átmenetileg kizárták az Álarcos énekes forgatásai­ból.

20. Lakatos Márk
Pont: 698
Változás tavaly óta: VISSZATÉRŐ!
Facebook-követők: 185 300
Instagram-követők: 133 000

Mondandójának általában súlya, valódi tartalma van, a meleg­ellenes pedofiltörvény kapcsán pedig kifejezett kampányba kezdett. Valószínűleg ennek is köszönhető, hogy a zsűri és a szerkesztőség a listára pontozta, miközben a magyarok többsége kutatásunk alapján nem igazán kedveli, és mérsékelten tartja hitelesnek az RTL Reggeli műsorvezetőjét.

Három self-made influenszer, akire figyelünk

Mint szinte minden 25 évnél idősebb médiamunkás vagy kreatíviparban dolgozó, szerkesztőségünk is sokszor rácsodálkozik még a TikTokra és felhasználóira, de tisztában vagyunk azzal, hogy számolni kell velük. Idén először arra kértük zsűritagjainkat, hogy három kategóriában ajánljanak a figyelmünkbe fiatal influenszertehetségeket. A beérkezett ajánlások alapján választottuk ki azt a három nevet, akire a jövőben is oda fogunk figyelni.

A legjobb TikTokker: WhisperTon
Facebook-követők: 1100
Instagram-követők: 195 000
Youtube-feliratkozók: 267 000
TikTok-követők: 560 100

A húszéves Strenner Antal videóinak kreativitása és a profizmus, amivel elkészíti őket, messze kimagaslik a magyar TikTok-szcéna és korosztálya sivatagából. A legváltozatosabb témákat dolgozza fel igencsak szorgalmasan, és ezzel már kamaszként jól keresett. Idén céget is alapított.

A legkreatívabb influenszer: Henry Kettner
Facebook-követők: 17 100
Instagram-követők: 215 000
Youtube-feliratkozók: 220 000
TikTok-követők: 50 400

23 évesen kezdett vlogolni. Bő négy évvel később, 368 YouTube-videóval és 220 ezer feliratkozóval a francia kötődésű magyar már tudja, hogy ebből meg is lehet élni. Hazai nagy márkák és nemzetközi szerződések eredményei köszönnek vissza oldalainak sajátos képi világában.

Rising star: Miller Dávid
Facebook-követők: 4200
Instagram-követők: 20 100

Online elérése celebrelációban elhanyagolható, de karrierjének íve említést érdemel. A színész-énekes családból származó színész-énekes több hazai filmben és sorozatban is feltűnt már. Tavaly megnyerte az Álarcos énekest, jelenleg az RTL Reggeli műsorvezetője, és hamarosan végignézhetjük, amint a mélyvízbe dobják, hiszen az X-Faktor következő évadát is ő fogja vezetni.