Print

A kkv-k bankja

Budapest Bank
2020. április 01. 4 perc olvasás

Régi célokért, de megváltozott környezetben dolgozik a Budapest Bank

Ahhoz kétség sem férhet, hogy tavaly a Budapest Bank kiemelkedően sikeres évet zárt. „A kétszámjegyű növekedés évének is mondhatjuk 2019-et, mert az összes fontos mutatóban ekkora növekedést sikerült elérnünk – mondja Kasziba Levente, aki idén januárban lett a bank vállalati üzletágának vezetője. – A bevétel 18, a hitel- és lízingállomány pedig 7 százalékos emelkedéssel 779 milliárd forintra növekedett. A treasurynél 32, a nagyvállalati üzletágnál pedig közel 100 százalékos növekedést mértünk, és a bank hagyományosan erős agrárportfóliója is 6 százalékkal tudott növekedni, bár itt elsősorban a pozíciónk megőrzése volt a cél. Az uniós források kihelyezésében is élen jártunk, az MFB Pontokon folyósított hitelösszeg 21 százalékkal nőtt egy év alatt. Ezekre az eredményekre nagyon büszkék vagyunk.”

Átlag felett

Mindebben természetesen nagy szerepe volt a tavalyi kedvező makrogazdasági folyamatoknak, de a Budapest Bank szinte minden területen egyértelműen az iparági átlag felett teljesített. Mivel a kis- és középvállalati piac rendkívül szabályozott, a verseny pedig erős, Kasziba Levente úgy látja, mindez nem csak az általuk kínált termékportfóliónak köszönhető. „Mi a személyes kiszolgálásban, a hosszútávú bizalom kiépítésében és az ügyfél minél mélyebb megismerésének, megértésének szándékában adunk többet. Ez az igazi érték, ebben tudunk versenytársainknál sokkal jobbak lenni. A különböző folyamataink fejlesztései is mind azt a célt szolgálják, hogy kollégáinknak minél több erőforrása maradjon az ügyfelekkel foglalkozni, és igyekezzünk minél több adminisztratív és egyéb terhet levenni a vállukról. Ezt házon belül Forma–1-es kultúrának nevezzük, ahol mindenki egy célért, jelen esetben a minél jobb ügyfél-kapcsolatért versenyez.” 

Idén sem térnek le erről az útról. Új, mind az értékesítők, mind az ügyfelek dolgát tovább egyszerűsítő funkciók várhatók, például a távoli szerződés-aláírás vagy a kedvező garantőri kezességek szélesebb alkalmazása. Ennek jegyében tovább fejlesztik a tavaly bevezetett, és nagyon nagy sikert aratott, egyszerű biztosítéki hátterű, előre meghatározott feltételekkel, gyorsan igénybe vehető, mégis sokrétűen és rugalmasan felhasználható „Welcome” termékeiket is. 

A Budapest Bankhoz bő egy évvel ezelőtt érkezett Kasziba Levente pont e termékek finomhangolásában már fontos szerepet vállalt, más területeken pedig alaposan megismerhette az üzletág és az egész vállalat működését. „A korábbi munkahelyemen megismert, volt Budapest Bankos kollégák utólag is mindig nagyon pozitívan nyilatkoztak a bankról, szerették a légkört, és egy stabil és pozitív szervezetről meséltek nekem – mondja a váltásról. – Tudtam, hogy ez egy nagyon strukturált és jól szabályozott bank, és amikor idejöttem, motivált, felkészült és támogató környezet várt, ahol a kollégák tudatosan törekednek a konszenzusra, hogy ezek mentén érhessük el a céljainkat. Ez kifejezetten szimpatikus volt, mert nagyon összecseng a saját gondolkodásmódommal.”

Március közepén, interjúnk idején éppen világszerte és hazánkban is aggasztó hírekkel volt tele a sajtó a koronavírussal kapcsolatban. Ahogy senki, úgy természetesen Kasziba Levente sem tudja megjósolni, hova vezethetnek az események, de hisz abban, hogy a Budapest Bank által képviselt értékek ezekben a nehéz időkben is szilárd alapokat biztosíthatnak. „Olyan felelős pénzintézetként vagyunk jelen a piacon, amely akkor is teljes mellszélességgel ügyfele mellett áll és segíti a céljai elérésében, amikor jól megy a cégnek, és akkor is, amikor nehézségekbe ütközik. Célunk, hogy partnereink a változó körülmények ellenére is pénzügyi, finanszírozási oldalról a számukra legjobb megoldást jelentő lehetőséget és adott esetben a legtöbb segítséget kapják.  

A szervezetünk eltökélt, a vállalati kultúránk pedig biztos hátteret ad ahhoz, hogy alkalmazkodni tudjunk a megváltozott körülményekhez, és akár ahhoz is, hogy a piaci átlagnál továbbra is jobban teljesítsünk.”