Print

A 21. század ügyvédi irodája

CMS
2021. március 29. 6 perc olvasás

Változatos, akár egymásnak ellentmondó igényekkel szembesülnek a nagy vállalati ügyfelekkel dolgozó nemzetközi ügyvédi irodák: lehetőleg digitalizált, egyszerű folyamatokat és standardizált szerződéseket várnak tőlük, ugyanakkor a személyre szabott, egyedi tanácsadáshoz is ragaszkodnak. „Kicsit az orvosokra hasonlítunk, hiszen komoly bizalmon alapuló munkát végzünk és maximális gondoskodást várnak tőlünk. Nem működhetünk sémák szerint, mert nincs két egyforma ügy” – mutat rá dr. Papp Erika, a CMS nemzetközi ügyvédi iroda vezető partnere, valamint a pénzügyi csoportok vezetője Magyarországon és a CMS regionális irodáiban. 

A CMS egyedülálló módon több globális nagyvállalat akár 50 országon átívelő szerződésírási igényét szolgálja ki dedikált teamekben, számos jogterület lefedésével – többek között kínai, amerikai, német jogra szakosodott ügyvédekkel. „Igazodunk az egyedi elvárásokhoz, az adott projekten belül azonban egységes a tanácsadási folyamat, kiszámítható költségekkel. Mivel évi 600–700 szerződésről beszélünk, egy innovatív digitális platformot használunk az ügyfelekkel, így a kommunikáció, a tanácsadás és a pénzügyi elszámolás mind egy helyen történik” – ismerteti az előnyöket az ügyvédi iroda vezetője. 

Másban is kitűnik a CMS csapata: azon kevés iroda közé tartoznak, ahol a kezdő jogászok beletanulhatnak a szektorspecifikus ismeretekbe, miután megkapták az alaptréninget. „Az ügyfelek egyre inkább elvárják, hogy a jogon túl a számukra releváns iparághoz, technológiához is értsünk. Emiatt nálunk nem csupán társasági vagy éppen munkajogra szakosodott kollégák dolgoznak, hanem speciális területek működését mélyen átlátó jogászok, legyen szó autóiparról vagy fintechről” – magyarázza dr. Papp Erika. Természetesen folyamatosan követik a magyar és uniós jog változásait is, előrejelzéseket adnak, és akár a jogszabályalkotásban is részt vesznek külső konzultánsként. 

Amellett, hogy a CMS felkészülten reagál a kihívásokra, arra is odafigyelnek, hogy fenntartható és diverz munkakörnyezetet biztosítsanak. Ennek jegyében követik az ENSZ fenntartható fejlődési céljait, csatlakoztak a dolgozók jól-létét támogató gyakorlatokat ajánló Mindful Business Charterhez és szorosan együttműködnek a Nyitottak vagyunk kezdeményezéssel. Kiemelt figyelmet fordítanak a nemek közti egyenlőség kérdéseire és a munkába visszatérő kismamák karrierjének támogatására, például rugalmas munkarenddel segítik az anyukákat. Dr. Papp Erika az iroda vezetőjeként fontosnak tartja, hogy a munkatársakhoz is a szakmára jellemző jó beleérző képességgel közelítsen. „A közös nevező az empátia: egy jó ügyvéd még azelőtt megérti az ügyfél kéréseit, hogy kimondaná, és ugyanezek a készségek segítenek a vállalatvezetésben is” – vallja. (X) Változatos, akár egymásnak ellentmondó igényekkel szembesülnek a nagy vállalati ügyfelekkel dolgozó nemzetközi ügyvédi irodák: lehetőleg digitalizált, egyszerű folyamatokat és standardizált szerződéseket várnak tőlük, ugyanakkor a személyre szabott, egyedi tanácsadáshoz is ragaszkodnak. „Kicsit az orvosokra hasonlítunk, hiszen komoly bizalmon alapuló munkát végzünk és maximális gondoskodást várnak tőlünk. Nem működhetünk sémák szerint, mert nincs két egyforma ügy” – mutat rá dr. Papp Erika, a CMS nemzetközi ügyvédi iroda vezető partnere, valamint a pénzügyi csoportok vezetője Magyarországon és a CMS regionális irodáiban. 

A CMS egyedülálló módon több globális nagyvállalat akár 50 országon átívelő szerződésírási igényét szolgálja ki dedikált teamekben, számos jogterület lefedésével – többek között kínai, amerikai, német jogra szakosodott ügyvédekkel. „Igazodunk az egyedi elvárásokhoz, az adott projekten belül azonban egységes a tanácsadási folyamat, kiszámítható költségekkel. Mivel évi 600–700 szerződésről beszélünk, egy innovatív digitális platformot használunk az ügyfelekkel, így a kommunikáció, a tanácsadás és a pénzügyi elszámolás mind egy helyen történik” – ismerteti az előnyöket az ügyvédi iroda vezetője. 

Másban is kitűnik a CMS csapata: azon kevés iroda közé tartoznak, ahol a kezdő jogászok beletanulhatnak a szektorspecifikus ismeretekbe, miután megkapták az alaptréninget. „Az ügyfelek egyre inkább elvárják, hogy a jogon túl a számukra releváns iparághoz, technológiához is értsünk. Emiatt nálunk nem csupán társasági vagy éppen munkajogra szakosodott kollégák dolgoznak, hanem speciális területek működését mélyen átlátó jogászok, legyen szó autóiparról vagy fintechről” – magyarázza dr. Papp Erika. Természetesen folyamatosan követik a magyar és uniós jog változásait is, előrejelzéseket adnak, és akár a jogszabályalkotásban is részt vesznek külső konzultánsként. 

Amellett, hogy a CMS felkészülten reagál a kihívásokra, arra is odafigyelnek, hogy fenntartható és diverz munkakörnyezetet biztosítsanak. Ennek jegyében követik az ENSZ fenntartható fejlődési céljait, csatlakoztak a dolgozók jól-létét támogató gyakorlatokat ajánló Mindful Business Charterhez és szorosan együttműködnek a Nyitottak vagyunk kezdeményezéssel. Kiemelt figyelmet fordítanak a nemek közti egyenlőség kérdéseire és a munkába visszatérő kismamák karrierjének támogatására, például rugalmas munkarenddel segítik az anyukákat. Dr. Papp Erika az iroda vezetőjeként fontosnak tartja, hogy a munkatársakhoz is a szakmára jellemző jó beleérző képességgel közelítsen. „A közös nevező az empátia: egy jó ügyvéd még azelőtt megérti az ügyfél kéréseit, hogy kimondaná, és ugyanezek a készségek segítenek a vállalatvezetésben is” – vallja.