A Forbes-címlapos, aki Trumppal szelfizik

Kapitány István a Forbes címlapján mosolyog. Kapitány István a Fehér Házban, Trumppal szelfizik (és mosolyog). De kicsoda Kapitány István? Annak ellenére, hogy aligha van nála magasabb pozícióban dolgozó magyar menedzser […]

Bővebben

Plusz bevételt hoz a gyors, kártyás fizetés a vendéglátósoknak

Mintegy 7-8 százalékkal növelheti a bevételt a kártyás fizetés a vendéglátóhelyeken, főként a gyorsabb és zökkenőmentes kiszolgálás miatt – ha megfelelő a fizetési rendszer, a vásárlók 54 százaléka ad legalább 5 százalék borravalót, állítja a magyar startup, a gyors fizetési megoldást kínáló HelloPay.

Egyre inkább a készpénzmentesség felé tart a hazai vendéglátás, a kártyás fizetésnél ugyanis kevesebb a hibalehetőség, gyorsul a kiszolgálás, miközben akár percről percre is nyomon követhető a pultok forgalma. A bizalom a kereskedők és a vásárlók részéről is folyamatosan nő, rádásul minél több vendég fizet kártyával, a tulajdonosok annál több és részletesebb információt kapnak mind a forgalomról, mind a kiszolgálás minőségéről – írja közleményében a HelloPay.

A vendéglátó- és fesztiválszektorra szabott kártyás fizetési rendszert 2015-ben talált ki egy magyar cég. A HelloPay Zrt. tip-slider rendszerét ma már közel száz budapesti szórakozóhely alkalmazza. A rendszer alapja egy, a kártyaterminál mellé beépített érintőképernyő, amelyen a vásárló fizetés előtt kiválaszthatja a kívánt mértékű borravalót.

A rendszer 2016-ban debütált, és azóta több, mint 85 készpénzmentes rendezvényen, valamint közel száz fővárosi szórakozóhelyen alkalmazták. A HelloPay Zrt. 2017-ben már 230,7  milliós árbevétellel, 73,1 milliós adózott eredménnyel zárt. Tapasztalataik szerint 2018-ban a vendéglátó szektorba kihelyezett speciális terminálokon közel megduplázódott a bankkártyaforgalom, a fizetést megkönnyítő rendszerek iránt pedig egyre növekvő a fogyasztói igény.

„A real time forgalmi adatokat biztosító rendszerünkkel például már a rendezvények ideje alatt nyomon követhető a pultok forgalma vagy akár az átlagos kosárérték változása is. A POS terminál és pincérrendszer integrációja pedig tovább tudja gyorsítani a kiszolgálást (tapasztalataink alapján mintegy 8-12%-kal), illetve minimalizálja a hibázási lehetőséget a kiszolgáló személyzet részéről” – mondta el Büttl Krisztián, a HelloPay Zrt. vezérigazgatója.

A forgalmi adatokhoz való azonnali hozzáférés a pultosok, pincérek munkáját is ellenőrizhetővé teszi. A különleges rendszeren keresztül 2018-ban több mint 1,2 millió fizetési tranzakciónál adtak borravalót a terminálokon, a leggyakoribb értékek a 0, 10 és 5 százalék voltak.

Adomány

A tip-slider rendszer nemcsak vendéglátóhelyeknek nyújt megoldást: a HelloPay Interaktív Adomány Rendszere a bankkártyás fizetést köti össze az azonnali adományozással. A Rendszer 2016-ban, az Adventi Ünnep a Bazilikánál elnevezésű karácsonyi vásáron debütált, ahol már az első alkalommal több mint egymillió forint támogatást gyűjtöttek az Ökumenikus Segélyszervezet szeretet.éhség programjának. A nagy érdeklődésen fellelkesülve 2017-ben a magyar vállalat továbbgondolta a megoldását, immár lehetővé téve a látogatók számára az önálló, vásárlási tranzakcióhoz nem kapcsolódó adományozást is egy úgynevezett adomány automatán. Ennek köszönhetően 60 százalékkal több adomány érkezett, 2018-ban ugyanezzel a megoldással már hárommillió forintot gyűjtöttek.

Olvasd el Pénz rovatunk további cikkeit!
Ezeket láttad?
Címkefelhő