F1! Zsír!

Ritkábban csöng a telefonom, mint azt sokan gondolják, de ha hívnak, eléggé kiszámítható, hogy ki mit akar tőlem. A legtöbben be szeretnének kerülni az újságba, néhányan kimondva-kimondatlanul rögtön fel a címlapra. Ritka, de […]

Bővebben

Nagyvállalati szemlélettel indul az első hazai középiskolai 3D-képzés

A munkaerőpiaci igényekhez igazodó oktatással, a digitáliskompetencia képzésére fókuszálva indítja első középiskolai osztályait idén szeptemberben a Gyermekszem.pont Alapítvány a Diákszempont Általános Iskola és Gimnáziumban. Multikkal együttműködve és a Digitális Jólét Programhoz kapcsolódva alakították ki a tantervet; a jövő építésztervezőit, applikációfejlesztőit, ipari 3D-tervezőit, reklámgrafikusait és 3D animációs szakembereit képezik majd ki.

Közleménye szerint a kiemelt közfeladatot ellátó iskola két éve Európai Uniós finanszírozás, hatvan millió forintos tőkeinjekció bevonásával dolgozta ki egyedülálló, a Nemzeti Alaptanterv keretei közé illeszkedő, mégis újszerű módszerét, a rendszerpedagógiát, amelyet eddig az általános iskolai osztályaiban alkalmazott sikerrel.

Az alapítvány az országban egyedülállóan hoz létre a digitáliskompetencia-képzéshez szükséges 15 munkaállomásos labort, hogy a jövő 3D programozóinak és tervezőinek középiskolai oktatását megteremtsék.

Hiányszakmákban képeznek szakembereket: a jövő építésztervezőit, applikációfejlesztőit, ipari 3D tervezőit, reklámgrafikusait és 3D animációs szakembereit.

A Diákszempont Általános Iskola és Gimnázium a 2019/2020-as tanévben, fennállásának mindössze negyedik évében középiskolai szakasszal, négy évfolyamos gimnáziummal bővül, így ettől a tanévtől többcélú intézményként folytatja tovább a munkáját – jelentette be az iskola igazgatója, Dechertné Gelencsér Anna, a pedagógiai program kidolgozója. A szakember szerint a középiskolai osztályokban a projektszemléletű oktatást; a kreatív, rugalmas, a változtatásra képes gondolkodás fejlesztését; a szociális kompetenciák előtérbe helyezését, és az életen át tartó tanulásra való felkészítést helyezik a középpontba.

Az ide járó diákok emelt szinten tanulhatják az angol nyelvet részben anyanyelvi oktatóktól. Ezen kívül, a sikeres, munkerőpiaci igényekhez igazodó oktatás érdekében innovatív vállalkozásokat is bevonnak, az iskola vezetése egy díjnyertes (Közép-Európa egyik leggyorsabban növekvő technológiai startup-ja 2012-ben és 2014-ben) online képzési céggel kötött megállapodást, amely pénzügyi hátteret, oktatás-menedzsment tapasztalatot, online oktatási tudást hoz a rendszerbe.

Emellett, a digitális-művészeti képzés színvonalát a 3D animáció, illetve az AR/VR technológiák terén piacvezető Arworks Kft. (Forbes Next/2018. nyár) szakembereinek bevonása garantálja. Az iskola további együttműködéseket tervez, tárgyalnak felsőoktatási intézményekkel, illetve multinacionális informatikai cégekkel is, valamint egyeztetnek a Digitális Jólét Programhoz kapcsolódásról.

Nyitottak mindenkire

Az oktatási profil három fő alappillére a komplex művészeti nevelés, valamint az idegennyelvi és a digitális kompetencia fejlesztése. Hosszú távú cél, hogy az iskola tudjon tanuló szervezetként működni, tudásmegosztással, együttgondolkodással és a rendszerben való közös gondolkodással. Tantárgyi integrációt szem előtt tartó projekteket, amiket gimnáziumban már a szakmai partnerekkel közösen tervez megvalósítani, hisz a rendszergondolkodás vállalati környezetben végképp nem új keletű fogalom, ha úgy tetszik, bevett gyakorlat. A rendszerszemléletet leginkább támogató oktatási módszernek a projektalapú oktatást tartják, így az iskolában rendszeres időközönként dolgoznak tantárgyközi projekteken a tanulók. A rendszergondolkodáson alapuló pedagógiai módszer iránt jelentős az érdeklődés a közoktatási intézmények részéről is.

A középiskolai oktatásra az engedélyt az általános iskola sikeres hároméves működése után kapta az alapítvány, amely kiemelt közfeladatot is ellát, hiszen a tanulók egy része speciális nevelési igényű tanuló. Az iskola új épülete Terézvárosban található, amelyet az alapítvány hosszú távra bérelt ki.

A gimnáziumi szakasz engedélyeztetésénél fontos szempont volt, hogy többeknek adjanak esélyt a bekerülésre, így nem számítanak a központi felvételin megszerzett pontok.

A felvételinél a tanulmányi eredményeket veszik figyelembe, tehát a 7. osztály év vége és a nyolcadik félévének eredményei számítanak, emellett pedig a személyes találkozások alkalmával kialakított benyomások.

Olvasd el Legyél jobb rovatunk további cikkeit!
Ezeket láttad?
Címkefelhő